Selen DoğanAbdullah Karataş2019-08-012019-08-0120111301-3688https://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRReU5EQTRPQT09https://hdl.handle.net/11480/2682Hızlı teknolojik gelişmeler, küreselleşmenin neden olduğu baskılar, rekabet ve artan kaynak sıkıntısı tüm örgütler için etik kavramını günümüzde önemli bir konu haline getirmiştir. Neyin doğru neyin yanlış olduğu konusunda yol gösterici bir özelliğe sahip olan etik ilkeler, hem örgüt içinde uyumlu bir atmosferin oluşmasında hem de örgütün tüm paydaşlarıyla olumlu ilişkiler geliştirmesinde büyük bir rol oynamaktadır. Bu özelliği ile etik ilkeler, çalışanların memnuniyet düzeylerinin artmasına da katkıda bulunmaktadır. Bu çalışmanın amacı da, örgütsel etiğin çalışan memnuniyetine etkisini incelemektir. Örgütsel etiğin çalışan memnuniyetini ne yönde etkilediğini ortaya koymak amacıyla, Niğde özel sağlık kurumları çalışanlarını kapsayan ankete dayalı bir araştırma yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda örgütsel etiğin çalışan memnuniyetini olumlu yönde etkilediği ortaya çıkmıştır.Rapid technological changes, pressures created by globalization, competition and increasing resource shortage make the concept of ethics an important issue for organizations of all types. Ethical principles guides organizations about what is wrong and what is right, so it causes a positive atmosphere in the organization and it has a significant role in developing positive relations with all the shareholders. With this feature, ethical principles also contribute to employee satisfaction. The aim of this study is to examine the effect of organizational ethics on employee satisfaction. A survey based research on the employees of private health organizations in Niğde was done to determine the effect of organizational ethics on employee satisfaction. At the end of the research, it was found that organizational ethics effects employee satisfaction positively.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessİktisatİşletmeÖrgütsel etiğin çalışan memnuniyetine etkisi üzerine bir araştırmaA research on the effect of organizational ethics on employee satisfactionArticle037140142408