Kocalar, Aziz Cumhur2024-11-072024-11-0720232459-1718https://doi.org/10.26650/JTL.2022.1226076https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1255305https://hdl.handle.net/11480/12475Şehirlerde trafik/yol, kargo/araç yoğunluğu karmaşık bir sorun alanı oluşturmaktadır. Gezi bilgisayarları, araç ve seyahat hakkında oldukça genel bir bilgi verdiği için, bu bilgilerin trafik/yol, kargo/araç konum verileri ile etkileşime girilebildiği ölçüde, anlık bir seyahat akış planı yapmak ve durum güncellemek anlık bir şekilde mümkün olacaktır. Ancak, etkileşim hızı ve veri derinliği günümüzde bile hala oldukça belirsizdir ve genellikle tek yönlü ve sınırlı bir bilgi akışı sağlanmaktadır. Bu etkileşim ise daha çok sınırlı bir bilgi edinmeye ve (kesintili) ayrık zamanlı değerlendirmeye odaklıdır. Araçların gelecekte ise artık kendi kendine yönlendirilmeye (otonom) başlayacağı bilinmektedir, örneğin insansız hava araçları (İHA). Bu beklentilerin trafik/yol, kargo/araç durumu etkileşimi ve yönetim altyapılarını izleme ve planlama eylemleri yoluyla daha etkin bir şekilde iyileştireceği görülmektedir. Çalışma, akıllı şehirlerin lojistiği kapsamında trafik/yol, kargo/araç durumunu (veya kısaca AUS etkileşimini) ön planda tutan teknolojileri araştırıyor. Ayrıca trafik/yol, kargo/araç, izleme/planlama ile ilgili diğer akıllı çözümlerdeki gelişmeleri ilişkisel ve bütünsel bir bakış açısıyla değerlendiriyor. Özellikle afet ve insani yardım lojistiğinin zorlukları ise ancak zamanla belki mikro düzeyde de olsa aşılabilir. Bu çalışmada önerilen AUS çerçevesi, tüm bu izleme ve planlama sistemlerini desteklemektedir. Ağ gecikmesi sorunu da Endüstri 5.0 ile ihmal edilebilecek şekilde artık bir sorun olmaktan çıkacaktır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessİnşaat MühendisliğiTelekomünikasyonTaşınım Bilimi ve TeknolojisiKentsel ÇalışmalarAkıllı UlaşımAkıllı ŞehirlerŞehircilikAkıllı LojistikYollar ve OtoyollarAkıllı Şehir Lojistiği Kapsamında Akıllı Ulaşım Sistemleri (AUS) için Sistem AnaliziArticle81738210.26650/JTL.2022.12260761255305