Körükcü, MelekUslu, SalihÇetin, Mehmet2024-11-072024-11-0720201694-72151694-7215https://doi.org/10.33206/mjss.643168https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/462116https://hdl.handle.net/11480/12884Kadın ve erkek ayrımı tarih boyunca insanoğlunun en temel kategorize edilme biçimi olmuştur. Cinsiyet biyolojik özelliklerin yanı sıra doğumdan itibaren toplumsal kategori olarak anlamlandırılır. Bu çalışmada sosyal bilgiler öğretmen adaylarının (SBÖA) kadına yönelik algıları çeşitli değişkenler açısından incelenmiştir. Araştırmada yöntemi ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada, veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanan “Kişisel Bilgi Formu” ile Gülmez, İra, Yılmaz ve Özenç İra (2017) tarafından geliştirilen “Üniversite Öğrencilerinde Kadın Algısı Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmaya; 151 kadın, 98 erkek toplam 249 sosyal bilgiler öğretmen adayı katılmıştır. Çalışma grubu, basit seçkisiz yöntemle ve gönüllük esasına bağlı olarak seçilmiştir. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda, öğretmen adayları arasında kadın algısının, kadın adaylarda daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Anne ve baba eğitim düzeyi değişkenine göre anlamlı bir farklılık bulunmazken; kadının toplumsal yaşamdaki kayıpları faktör boyutunda baba eğitim düzeyine göre anlamlı farklılık olduğu görülmüştür. Araştırmanın sonuçları sosyal bilgiler öğretmen adaylarının kadın algılarını ortaya koyması noktasında önemlidir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessSosyolojiKadın AraştırmalarıSosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Kadına Yönelik Algılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesiArticle931461147810.33206/mjss.643168462116