Yıldırım, Ozan2024-11-072024-11-0720202528-95272528-9535https://doi.org/10.26466/opus.643764https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/402660https://hdl.handle.net/11480/12453Son iki yüz yılda insanlık tarihinde yaşanan teknolojik gelişmeler ve küreselleşme ile birlikte dünya üzerindesınırlar ortadan kalkmış ve farklı kültürlerden bireylerin etkileşim zorunluluğu artmıştır. Özellikle eğitimamaçlı yaşanan öğrenci değişimleri, başka bir ülkede eğitim görme olanakları bireylerin farklı bir kültürcoğrafyasında uzun süreli yaşaması gerekliliğini de beraberinde getirmiştir. Böylece kültürlerarası karşılaşmalar artmış ve kültürlerarası iletişim yeteneği önemli hale gelmiştir. Kültürlerarası iletişim yeteneğiningeliştirilebilmesi için bireylerde öncelikle kültürlerarası duyarlılığın gelişmesi gerekmektedir. Bu bağlamda buçalışmada Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi öğrencilerinin kültürlerarası duyarlılık düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada Chen ve Starosta’nın kültürlerarası duyarlılık kavramsallaştırması temelalınmıştır. 392 öğrenciye Chen ve Stratosta tarafından geliştirilen “Kültürlerarası Duyarlılık Ölçeği” uygulanmış, elde edilen veriler SPSS 24.0 programında sayısallaştırılmıştır. Çalışmada Frekans Analizi, KeşfediciFaktör Analizi, Korelasyon Analizi ve Bağımsız Örneklem T-Testi yapılmıştır. Dört faktörün ortaya çıktığıanalizler sonucunda Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi’nde öğrenim gören öğrencilerin cinsiyetlerine görekültürlerarası duyarlılıklarının anlamlı bir farklılık gösterdiği görülmüştür.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıKültürel ÇalışmalarNiğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Öğrencilerinin Kültürlararası Duyarlılıkları Üzerine Bir AraştırmaArticle15242697271910.26466/opus.643764402660