Sözen, Kezban KoraşGüntürk, İnayetKuloğlu, Nurhan2024-11-072024-11-0720211301-14213023-6754https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/445209https://hdl.handle.net/11480/13391Amaç: Bu çalışmada, hemşirelik öğrencilerinde öz-yeterlilik algısıile problem çözme becerisi arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlandı.Gereç ve Yöntemler: Tanımlayıcı ve tanımlayıcı tipte olan çalışma11 Şubat - 11 Mart 2019 tarihleri arasında bir üniversitenin sağlıkyüksekokulu hemşirelik bölümünde yürütüldü. Çalışmaya 340 hemşireliköğrencisi katıldı. Verilerin toplanmasında öğrencilerin sosyodemografiközelliklerini sorgulayacak Tanıtıcı Özellikleri BelirlemeFormu, Öz-Etkililik-Yeterlilik Ölçeği ve Problem Çözme Envanterikullanıldı.Bulgular: Öğrencilerin toplam Öz-Etkililik-Yeterlilik Ölçeği puanortalaması 85.71 ±13.45 olarak bulunurken; öğrencilerin ProblemÇözme Envanteri puan ortalaması 90.26 ± 19.72 olarak hesaplandı.Öz-Etkililik-Yeterlilik Ölçeği ile Problem Çözme Envanteri toplampuanı ve alt grupları arasında yapılan pearson korelasyon analizisonucunda orta düzeyde anlamlı ve negatif bir ilişki saptandı.Sonuç: Hemşirelik öğrencilerinin öz-yeterlilik seviyelerinin orta düzeydeolduğu, 1. ve 2. sınıfların 3. ve 4. sınıflara göre daha yüksekolduğu tespit edildi. Öğrencilerin problem çözme becerileri irdelendiğindetoplam puan ortalamalarının orta düzeyde olduğu saptandı.Öz-yeterlilik düzeyleri yüksek olan öğrencilerde problem çözme becerisininde yüksek olduğu tespit edildi.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessHemşirelikPsikolojiHemşirelik Öğrencilerinde Öz-Yeterlilik Algısı ile Problem Çözme Becerisi Arasındaki İlişkinin BelirlenmesiArticle312131138445209