Akın,Ferveren, Ayşenur2019-11-282019-11-2820112011-05Ferveren, A. (2011). Sanal mağazacılıkta fiyatlandırma stratejileri: Niğde ilinde bir uygulama. (Yüksek Lisans Tezi) Niğde Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğdehttps://hdl.handle.net/11480/7352Dünya'nın hızlı bir şekilde küreselleşme eğiliminde olması, devlet yapısının sorgulanması, sınırların ortadan kalkmasını, çokuluslu şirketlerin oluşmasını sağlarken pazarlama kavramını da değiştirmiştir. Klasik pazarlama anlayışının aksine artık süreç 7P üzerinden işlemekte (Ürün, Fiyat, Yer, Tutundurma, Hedef Kitle, Süreç, Fiziksel Belirti) olup, asıl faktörü tüketiciler oluşturmaktadır. Tüketici odaklı pazarlama anlayışının gelişmesi ve şirketlerin birbirleriyle rekabetlerinin kızışması farklı pazarlama türlerinin ortaya çıkmasına neden olmuştur.Teknolojik faktörlerin hemen hemen bütün birimlere girmesi ile pazarlamada form değiştirmiş ve satıcılar müşterilerine elektronik ortamlardan ulaşmaya başlamışlardır. Sanal pazarlamanın maliyetleri kısması, etiket fiyatında indirime neden olması ve sınır gözetmeksizin satış yapabilme imkanı sağlamasından dolayı satıcılar elektronik ticarete daha fazla ilgi duymaya başlamışlardır. Tüketiciler ise ürün kıyaslama imkanı olması, hukuki olarak garanti koşullarının lehlerinde çalışması, fiyatların yerel pazarlara göre daha ucuz olması ve evlerinden çıkmadan alışveriş yapabilme imkanlarından dolayı elektronik ticareti tercih etmeye başlamışlardır.Gün geçtikçe elektronik ticaret yapan firmaların artması ve tüketicilerin ilgilerinin hızlanması ile elektronik pazarlamacılar müşteri çekebilmek için farklı stratejiler denemeye başlamışlardır. Bu çalışmanın amacı da elektronik ticaret yapan firmaların müşteri çekebilmek için oluşturdukları fiyatlandırma stratejilerinin müşteri üzerinde ki etkisini Niğde İli ölçeğinde belirlemektir. Çalışma sonucunda elde edilen bulgulara göre sanal alışveriş yapan tüketicilerin elektronik mağazalardan beklentisi, ilk önce güven olmakla beraber ikinci planda da fiyat olarak görülmektedir.The tendency of globalization, the world quickly, the state structure of the questioning, for taxable limits, while the formation of multinational corporations have changed the concept of marketing. In contrast to classical marketing approach is no longer processing data process over 7P (Product, Price, Place, Promotion, Audience, Process, Physical Symptoms), which is the main factor for consumers. Consumer-oriented marketing companies in the development and understanding of each other competition aggravation caused the emergence of different types of marketing.With almost all the units into the technological factors, have changed the form of marketing to customers and vendors have begun to reach the electronic media. Virtual marketing costs, curb, causing reduction in the price tag and the possibility to sell without limit due to the provision of electronic commerce vendors have begun to hear more interest. Consumers have the opportunity to compare products, as a legal guarantee in favor of the conditions of work, because it is cheaper prices than local markets and shopping to do without leaving their homes due to the electronic trading facilities have begun to prefer.Companies engaged in electronic commerce and consumers' interest in increasing day by day with the acceleration of electronic marketers have begun to try different strategies to attract customers. The purpose of this study was created to drive customers to the pricing strategies of firms engaged in electronic trading on the customer to determine the scale of the impact of the province of Nigde. As a result, according to the findings of virtual shoppers expect electronic stores, first of trust, although the price is of secondary importance.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessElektronik TicaretSanal MağazaFiyatlandırma StratejileriElectronic CommerceVirtual StorePricing StrategySanal mağazacılıkta fiyatlandırma stratejileri: Niğde ilinde bir uygulamaVirtual outlets pricing strategies: An application in NiğdeMaster Thesis290087