Yesari, BayramTokcan, Halil2024-11-072024-11-0720191301-370Xhttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/403495https://hdl.handle.net/11480/13444Bu çalışmanın temel amacı sosyal bilgiler öğretiminde kavram bulmacalarıyla desteklenen öğretiminöğrenci başarısına etkisini belirlemektir. Bu deneysel çalışma, öntest-sontest kontrol gruplu desen(ÖSKD) modelinde tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 öğretim yılının bahardöneminde Adana il merkezinde bulunan bir devlet ortaokuluna devam eden 6. sınıf öğrencilerioluşturmuştur. Çalışma, bir deney ve bir kontrol grubundan oluşan toplam 52 altıncı sınıf öğrencisi ilegerçekleştirilmiştir. Çalışma toplam 15 ders saati sürmüştür. Deney grubunda öğretim, kavram bulmacasıetkinliklerine dayalı olarak yapılırken, kontrol grubunda ise programa dayalı öğretim gerçekleştirilmiştir.Araştırma bulguları kavram bulmacalarına dayalı öğretim etkinlikleriyle yapılan öğretimin programadayalı öğretime göre daha etkili olduğunu göstermektedir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıKAVRAM BULMACALARININ 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL BİLGİLER BAŞARISINA ETKİSİArticle232523534403495