Parmaksız, İzzetGök, Ayşe2024-11-072024-11-0720182146-5983https://doi.org/10.21764/maeuefd.359595https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/328235https://hdl.handle.net/11480/12211Psikolojik danışma ve rehberlik çağdaş eğitiminayrılmaz bir parçasıdır ve bu nedenle okul, bu hizmetiörgütlemek zorundadır. Öğrenciler eğitim gördükleriokullarında güvendiği birine derdini anlatarak, problemleriilgili yeni bilgiler edinir ve soruna yeni bir açıdanbakabilirler. Böylece problemin görünmeyen yönlerini dahaiyi görmeye başlayabilir. Okullarda çalışan meslekelemanlarının çeşitli sebeplerden kaynaklanan sıkıntılarıvardır. Bu çalışma okul psikolojik danışmanlarınınkarşılaştığı güçlükleri belirlemek amacıyla meslekelemanları ile yapılan görüşmeler sonucu alınan cevaplaragöre hazırlanmış nitel bir çalışmadır. Çalışma grubuMalatya ilinde bulunan 74 adet okul psikolojikdanışmanından oluşmaktadır. Güçlükleri belirlemek için“Okul Psikolojik Danışmanlarının Karşılaştığı Güçlüklereİlişkin Görüşme Formu” ve “Kişisel Bilgi Formu”kullanılmıştır. Tablolardaki frekans dağılım ortalamalarınagöre en çok güçlük kişilerle işbirliği ile ilgilidir. İkincigüçlük alanı denetim yapanlarla ilgilidir. En az güçlük isehizmetlerin yürütülmesiyle ilgili olarak belirlenmiştir. Buçalışmadan elde edilen verilerle psikolojik danışmanlarınyaşadıkları problemlere yönelik çözümler geliştirilebilir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessSosyal ÇalışmaEğitimEğitim AraştırmalarıPsikolojiOKUL PSİKOLOJİK DANIŞMANLARININ PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMETLERİNİN YÜRÜTÜLMESİNDE KARŞILAŞTIKLARI GÜÇLÜKLERArticle14724726510.21764/maeuefd.359595328235