Bulut, DamlaGülsoy, Yasemin2024-11-072024-11-0720161305-3515https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/332254https://hdl.handle.net/11480/13586Araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin müzik dersine ilişkin görüşlerini “Niğde İli Örneği”üzerinden belirlemek, bu görüşler doğrultusunda öğrencilerin mevcut müzik derslerine yönelik tutumlarınıortaya koymak ve etkili bir müzik dersi için öneriler geliştirmektir. Araştırma betimsel niteliktedir. İlgiliveriler uzman görüşleri doğrultusunda araştırmacılar tarafından geliştirilen yapılandırılmamış görüşmeformu ile toplanmıştır. Elde edilen nitel verilerin çözümlenmesinde içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmanınevrenini 2012-2013/2013-2014 eğitim öğretim yıllarında Niğde İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlıortaokullarda öğrenim gören öğrenciler, örneklemini ise; bu öğrenciler arasından tesadüfî örneklem yoluylaseçilen Alparslan, Kemal Aydoğan, 19 Mayıs, 23 Nisan Havacılar, Selçuk, Atatürk ve CumhuriyetOrtaokullarının 5, 6, 7 ve 8. sınıfında öğrenim gören 644 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma bulgularıdoğrultusunda; Ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin çoğunluğunun müzik dersini zevkli bulduğu, müzik dersini vemüzik öğretmenini sevdiği; Ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin çoğunluğunun müzik dersini sevdiği, müzikdersini eğlenceli ve önemli bir ders olarak gördükleri; Ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin çoğunluğunun müzikdersini sevdiği, müzik dersini eğlenceli buldukları ve müzik dersi ile ilgili davranışlarını olumlu olarakgördükleri; Ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin çoğunluğunun müzik dersini sevdiği, müzik dersini rahatlatan veönemli bir ders olarak gördükleri sonuçlarına ulaşılmıştır. Ayrıca ortaokul 5, 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerininkonuya ilişkin görüşlerinin ders, öğretmen ve öğrenci odaklı olduğu, bu görüşlerin de büyük çoğunlukladuyuşsal alana yönelik olduğu tespit edilmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıMüzikOrtaokul Öğrencilerinin Müzik Dersine Yönelik Görüşleri (Niğde İli Örneği)Article152635649332254