Bayrak, Hatice Uysal2024-11-072024-11-0720192147-1037https://doi.org/10.29299/kefad.2019.20.02.013https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/312396https://hdl.handle.net/11480/12718Bu araştırmanın amacı okul öncesi öğretmenliği programı öğretmen adaylarının çocuk istismarı kavramına ilişkinalgılarını ifade eden metaforların incelenmesidir. Öğretmen adaylarının “çocuk istismarı” kavramına yönelikalgılarını ifade eden metaforları belirlemede, nitel araştırma yöntemleri arasında yer alan olgu bilim(fenomenoloji) deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu uygun örnekleme yöntemi kullanılarak 2018-2019 yıllarında okul öncesi öğretmenliği programı birinci ve ikinci sınıfa devam eden 74 öğretmen adayı ileoluşturulmuştur. Çalışma grubunda yer alan katılımcılarla yüz yüze birebir olarak görüşülmüş, katılımcılara“Çocuk istismarı ….. gibidir/ …..’ya benzer; çünkü ….” ifadesinin yazılı olduğu kağıtlar verilerek bu ifadeleritamamlamaları istenmiştir. Elde edilen verilerin analizi metafor analizi ile yapılmıştır. Araştırma sonucundaöğretmen adaylarının toplam 9 kategoride 59 metafor kullandıkları tespit edilmiştir. İçinde en fazla metaforbarındıran kategoriler sırasıyla budama, afet ve karanlık kategorileridir. Araştırmada katılımcılarınmetaforlarından oluşturulan kategorilerin adları “budama”, “afet”, “karanlık”, “çöküş”, “yara”, “deforme”,“virüs”, “leke” ve “vicdan” olarak sıralanabilir. Araştırmada elde edilen kavramsal kategoriler bir bütün olarakdüşünüldüğünde en çok geliştirilen metaforlar “kararmış gelecek” ve “koparılan çiçek” olarak sayılabilir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıKriminoloji ve Ceza BilimiÇocuk İstismarı Hakkında Öğretmen Adayları ile Metaforik Bir Değerlendirme: Niğde İli ÖrneğiArticle20292995710.29299/kefad.2019.20.02.013312396