Taştan, Hacı ŞükrüKabacık, Şeref Kaan2024-11-042024-11-042023https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=UjlM15wKZGQW6TLC0pvCt3Qhifu20wklHcG0u9hLK00t04MJo6AE4tHkahAVa2wYhttps://hdl.handle.net/11480/9939Sosyal Bilimler Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim DalıBu araştırmanın amacı, akademik başarısı yüksek okullarda okuyan lise öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik tutumlarının akademik motivasyonlarına etkisini farklı değişkenler açısından incelemektir. Araştırmada nicel yöntemlerden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Adana ilindeki akademik başarısı yüksek olan okul statüsündeki fen liselerinde öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmaya bu Fen liselerinde öğrenim gören 576 öğrenci katılmıştır. Araştırmada veri toplama araçları olarak "Kişisel Bilgi Formu", "Beden Eğitimi Dersi Tutum Ölçeği" ve "Akademik Motivasyon Ölçeği" kullanılmıştır. Katılımcılardan elde edilen verilerin normallik testleri sonucu ikili grupların karşılaştırması için bağımsız örneklemler t-testi, çoklu grupların karşılaştırması için tek yönlü ANOVA Testi ve ilişki analizi için de Pearson Korelasyon Analizi yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda öğrencilerin beden eğitimi ders tutumları cinsiyet, boş zamanlarda okul dışında ve bir kulüpte düzenli spor yapma değişkenlerine göre anlamlı fark gösterirken, akademik motivasyonlarının tamamında ya da bazı alt boyutlarında, sınıf düzeyi, akademik hazırlık kursuna devam etme, bir kulüpte düzenli spor yapma, okuldaki spor komplekslerinin yeterlik algısı, anne ve baba spor yapma sıklığı değişkenlerine göre anlamlı fark gösterdiği belirlenmiştir. Ayrıca beden eğitimi ders tutumu ile akademik motivasyon arasında orta düzeyde pozitif yönlü anlamlı ilişki olduğu tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Beden Eğitimi ve Spor, Akademik Başarı, Motivasyon.The aim of this study is to examine the effects of the attitudes of high school students studying at schools with high academic success towards physical education course on their academic motivation in terms of different variables. The relational screening model, one of the quantitative methods, was used in the study. The sample of the study consists of students studying at science high schools with high academic success status in Adana province. 576 students studying at these science high schools participated in the study. "Personal Information Form", "Physical Education Course Attitude Scale" and "Academic Motivation Scale" were used as data collection tools in the study. As a result of the normality tests of the data obtained from the participants, independent samples t-test was used for the comparison of paired groups, one-way ANOVA Test was used for the comparison of multiple groups and Pearson Correlation Analysis was used for the relationship analysis. As a result of the analyses, it was determined that students' physical education course attitudes showed a significant difference according to the variables of gender, doing sports regularly outside of school and in a club in their free time, while their academic motivation showed a significant difference according to the variables of class level, attending academic preparation course, doing sports regularly in a club, perception of adequacy of sports complexes in school, frequency of mother and father doing sports. In addition, it was determined that there was a moderate positive significant relationship between physical education course attitude and academic motivation. Keywords: Physical Education and Sports, Academic Success, Motivation.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessSporSportsAkademik başarısı yüksek liselerde eğitim gören öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumlarının farklı değişkenlere göre incelenmesiInvestigation of the attitudes of high school students with academic success towards physical education and sports according to different variablesMaster Thesis1103890792