Gözel, ZehraAltun, Cihan Bekir2024-11-042024-11-042024https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=1pwTzRXnomYf6jwqVORfUROwcgFc8BKnIa-dGWrLeKSdSRf5yoPUWymYrmBPlY5jhttps://hdl.handle.net/11480/9795Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Hareket ve Antrenman Ana Bilim Dalı, Harekat Araştırması Bilim DalıYapılan bu çalışmada 10-13 Yaş grubu çocuklarda oyun etkinliklerinin motor beceri ve dikkat üzerine etkisinin araştırılması amaçlanmaktadır. Bu tez çalışmasında 2022 - 2023 Eğitim ve Öğretim Yılı'nda Adıyaman Merkez İli İkra Koleji'nde eğitim gören Ortaokul öğrencileri arasından 36 erkek ve 30 kız öğrenci çalışmaya dâhil edilmek üzere toplam 66 öğrenci ile çalışma yürütülmüştür. Çalışmaya alınan çocuklar 8 hafta boyunca dikkat ve temel motorik düzeylerini geliştirmeye yönelik eğitsel oyunlar oynatılmıştır. Dikkat kavramı fiziksel ve zihinsel yeteneklerini belirli bir yere belirli bir zamanda odaklanması olarak bilinir. Motor becerileri bireyin hayat boyu motor davranışlarından kaynaklanan motor görevin getirmiş olduğu ve bireyin çevre koşulların ve biyolojik yapımızda meydana gelen değişimler olarak adlandırabiliriz. Bu çalışmada çocuklara uygulanan oyun etkinliklerinin; dikkat ve motor beceri açısından etkileri incelendi. Katılımcılar kontrol ve çalışma grubu olarak 2 grupta incelenmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak dikkat düzeyini belirlemede D2 dikkat testi ve motor becerileri düzeylerini ölçmek için Dordel-Koch-Test (DKT) uygulanmıştır. Yapılan testler Sonucunda oyun etkinliklerin dikkat ve motor becerileri üzerinde olumlu sonuçlar oluşturduğu gözlemlenmiştir.In this study, it is aimed to investigate the effect of game activities on motor skills and attention in children aged 10-13 years. In this thesis study, a study was conducted with a total of 66 students, including 36 male and 30 female students from among Secondary school students studying at Ikra College of Decadent Central Province in the 2022 - 2023 Academic Year. The children included in the study were played educational games aimed at improving their attention and basic motoric levels for 8 weeks. The concept of attention is known as focusing your physical and mental abilities on a specific place at a specific time. We can call motor skills as changes caused by motor tasks caused by an individual's lifelong motor behavior and changes in an individual's environmental conditions and our biological structure. In this study, the effects of game activities applied to children in terms of attention and motor skills were examined. The participants were examined in 2 groups as control and study groups. In the research, Dordel-Koch-Test (DKT) was applied to measure D2 attention test and motor skills levels in determining attention level as a data collection tool. As a result of the tests conducted, it has been observed that game activities have positive results on attention and motor skills.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessSporSports10-13 yaş grubu çocuklarda oyun etkinliklerin motor beceri ve dikkat üzerine etkisinin araştırılmasıInvestigation of the effects of play activities on motor skills and attention in children aged 10-13Master Thesis1103872330