Özkan, SalihGevenç, Sefakat2014-09-092014-09-092014https://hdl.handle.net/11480/341Bu araştırmada sosyal bilgiler öğretiminde fıkra kullanmanın öğrencilerin akademik başarılarına olan etkisi tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu amaçla ön-test, son-test, kontrol ve deney gruplu deneysel bir çalışma yapılmıştır. Ünite olarak “Türk Tarihinde Yolculuk” ünitesi seçilmiştir. Araştırmadan önce verileri toplamak amacıyla bir başarı testi geliştirilmiştir. Bu başarı testi uzman kişilerin görüşleri alınarak, ünitenin tüm kazanımlarını karşılayacak şekilde araştırmacı tarafından hazırlanmıştır. Hazırlanan bu test deney ve kontrol grubuna hem araştırma öncesinde hem de araştırmanın bitiminde uygulanmıştır. Araştırma 2012-2013 eğitim-öğretim yılı Ağrı ili Tutak ilçesi Gazi Ortaokulu’nda öğrenim gören 7. sınıf öğrencileri arasından tesadüfen seçilen iki gruplabizzat araştırmacı tarafından gerçekleştirilmiştir. Bu grubun bir tanesi deney grubu bir tanesi de kontrol grubu olarak atanmıştır. Araştırma öncesinde hazırlanan başarı testi ön-test olarak iki gruba da uygulanmış, iki grubun da başarı düzeyinin birbirine yakın olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ardından deney grubuna ilgili ünitedeki kazanımlar fıkralarla desteklenerek verilmeye çalışılmıştır. Kontrol grubunda ise geleneksel yöntemler kullanılarak bir öğretim yapılmıştır. Araştırmanın bitiminde ise iki gruba da aynı başarı testi uygulanmıştır. Araştırmanın alt problemleri SPSS programına göre analiz edilmiş, yorumlarda ise t testinden faydalanılmıştır. Araştırmanın sonucunda ise fıkra kullanılarak yapılan sosyal bilgiler öğretiminde deney grubunun başarı düzeyinin, geleneksel yöntemle öğretim yapılan kontrol grubundan daha yüksek olduğu sonucuna varılmıştırAt is study, it wasstudiedtodeterminetheeffects of usingtoke on academicsuccess of students in socialsciencesaducation. Forthispurpase an experimentalstudywasappliedwithpretest, final test, controlandaxperimentalgroups. “Journey on TurkishHistory” wasselected as theunit. Beforethesurvey in ordertocollect data, an achievement test wasdeveloped. Thisachievement test whichwasbased on teheopinions of expertswaspreparedtomeetalltheocquisitions of teheunitbytheresearcher. Thisachievement test wasappliedtocontrolgroupandaxperimentalgroupbeforethesurveyand at theend of thesurvey. Thesurveywasappliedwithtwoseventhgradstudentgroups of Gazi secondary School whowereselectedrandomly in Tutak district of Ağrı provincebyresearcherpersonally in 2012-2013 academicyear. One of thisgroupswasassigened as controlgroupandtheothergroupwasassigened as experimentalgroup. Theachievement test whichwasdevelopedbeforethesurvaywasappliedtobothgroupsand it wasconcludedthatsuccess of thetwogroupswasclose. Afterwards, theacquisitions of therelevantunitweretriedto be givenwiththesupports of jokestotheexperimentalgroup. Control groupwaseducatedwithconventionalmethods. At theend of thesurveythesameachievement test wasappliedtobothgroups. Whilesub-problems of thesurveywasanalyzedacordingto SPSS program, t-test wasutilized fort he comments. Itwasconcludedthatthesuccesslevel of experimentalgroupwhosesocialscienceseducationwasappliedwithtraditianalmethods. …trinfo:eu-repo/semantics/openAccessSosyal BilgilerSosyal Bilgiler Öğretim ProgramıAkademik BaşarıFıkra KullanımıSosyal Bilimler Öğretiminde Fıkraların KullanımıMaster Thesis357544