Barış Çaycı2019-08-012019-08-0120111305-5429https://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRjd016UTJOZz09https://hdl.handle.net/11480/2366Bu çalışmada, sınıf öğretmenliği eğitimi lisans programındaki alan eğitimi derslerinin, sınıf öğretmeni adaylarının öğretmen yeterlikleri üzerindeki etkisi incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2009-2010 öğretim yılında programın ikinci yılında, 2010-2011 öğretim yılında ise programın üçüncü yılında öğrenim gören toplam 73 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırma sürecinde veri toplama amacıyla, Gibson ve Dembo (1984) tarafından geliştirilen ve Diken (2004) tarafından Türkçeye uyarlanarak geçerlik güvenirlik çalışmaları yapılan ‘Öğretmen Yeterlik Ölçeği’ kullanılmıştır. Daha sonra araştırmacı, ilgili ölçeğin geçerlik güvenirlik çalışmalarını tekrar yapmış ve sınıf öğretmeni adaylarının öğretmen yeterliklerini belirlemede kullanılabileceği sonucuna ulaşmıştır. Araştırma sonucunda, sınıf öğretmenliği eğitimi lisans programındaki alan eğitimi derslerinin alınmasının ve başarıyla tamamlanmasının, adayların öğretmen yeterlik algılarını yükselttiği sonucuna varılmıştır. Ayrıca yine bu derslerle ilgili yeterliliklerin sağlanması, aynı zamanda adayların öğretim süreci içerisinde yer alan kendi kişisel yeterliliklerine ve yine öğrenci başarısını etkileyen sınıf dışı diğer dış etkenlere dair algılarında da anlamlı bir değişime neden olduğu bulgusuna ulaşılmıştır.Teacher Undergraduate Program on Teacher Efficacy. In this study, the impact of the domain education courses in the classroom teacher undergraduate program on teacher efficacies of elementary teacher candidates. The study group of the research consisted of a total of 73 teacher candidates who attended the second year of the program in 2009-2010 and the third year in 2010-2011 academic years. In the research, in order to collect data, the “Teacher Efficacy Scale” developed by Gibson and Dembo (1984) and adapted to Turkish by Diken (2004) was employed. In the research, it was concluded that taking and successfully completing domain education courses in the elementary teacher undergraduate program increases candidates’ teacher efficacy beliefs. Moreover, it was found that establishing efficacy related to these courses also creates significant differences in candidates’ self-efficacies in the teaching process and their perceptions about other factors outside the teaching process that influence student success.otherinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıSınıf öğretmenliği lisans programındaki alan eğitimi derslerinin öğretmen yeterliği üzerindeki etkisinin incelenmesiArticle72112170346