Görür, AdnanKuş, Mehmet2024-11-042024-11-042000https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=5T1_CZ5-UGb9QCmoURec4H25LUBOx3NmvlxtfEfbKTgTaqvvHSWTyTtAGiuFO8S5https://hdl.handle.net/11480/9877Sosyal Bilimler Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalırv ÖZET Araştırmada, İlköğretim beden eğitimi ders programlan içerisindeki atletizm eğitimi ile öğrencilere yeterli becerilerin kazandırılıp kazandınlamayacağı ile atletizm eğitiminin günümüzdeki durumu, karşılaşılan problemlerin neler olduğu incelenmiş, beden eğitimi ve sporun önemi anlatılmış, atletizm eğitimi, tarihi gelişimi ile ilgili literatür taraması yapılmıştır. Ayrıca, İlköğretim okullarındaki beden eğitimi derslerine giren öğretmen ve öğrenci sporcuların davranışları analiz edilmiş, ders programlarındaki hedeflerin gerçekleşme düzeyi, bu araştırmanın amacını oluşturmuştur. Araştırmanın genei evrenini Türkiye'deki bütün ilköğretim okulları, çalışma evrenini ise Aksaray ilinde 1998-1999 öğretim yılında 12-15 yaş grubu atletizm il birinciliği yarışmalarına katılan ilköğretim okulu sporcu öğrencileri oluşturmuştur. Araştırmanın örnekleme grubu ise, 98 sporcu öğrenci ve beden eğitimi derslerine giren 12 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırma ile ilgili veriler, öğrenci ve öğretmenlere uygulanan "Evet", "Kısmen", "Hayır" tercihlerinin bulunduğu anket formları ile edinilmiştir. Kimlik bilgileri ile öğrenci ve öğretmenlere yöneltilen genel bilgi sorularına verilen cevaplar, tablolaştınlıp tabloların altında yorumlanmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre: Beden eğitimi dersine giren öğretmenlerin tamamının Atletizm eğitimi aldığı, önemli bir kısmının antrenör belgesine sahip olduğu araştırmada elde edilen sonuçlar arasındadır. Ders müfredat programlan içerisinde Atletizm ile ilgili hedef davranışlann gerçekleşme düzeyinin yüksek olduğu, öğrencilerin Atletizm sporu ile uğraşmalannın fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden gelişmelerinde etkili olduğu, öğrencilere okullarda ders öğretmenlerinin ve okul yönetiminin yardımcı olduklan sonucuna vanlmıştır.SUMMARY In our research, it has been done Literature search throughly about Track Field- Education in primary schools, whether it's gained ability or not and situation of Track Field education in today investigated what are the faced problems told the importance of physical education and sport, track field education and it's historical development. In addition, It's aimed of this research is to analyze the behaviour of sportsmen and sportswomen tearchers and students attempted in physical lessons in primary schools and the level of the objects realize in lesson programmes. The general scope of this research is the primary schools that a degree in 12-15 age group competitions in Aksaray in 1999-2000 education season. The group of examlification and sports teacher consist of 98 spot students and 12 teachers. The data related with the research small of which are "Yes" some are "partly" and some are "No" are obtained by questionaire forms applied to students and teachers. The identifications data and the answers to the general questions given on a table, their percentage frequencies are taken and commented on under the tables. To the results of abtained from the research; It is seen that all teachers who teach body education lessons have had athletism education and the important part of them had educator cerfificafe. In the curricula, it is come to end that the level of being fact of aim behauiours about athletism is high, trying athletism sport of sutudents has been affected from physical, psychological and social developing;course teachers and school monogements have helped to the students.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessSporSportsİlköğretim okullarında atletizm eğitimiTrack field education in primary schoolsMaster Thesis176102176