Zerdali, Emrah2024-11-072024-11-0720182147-9526https://doi.org/10.29109/gujsc.410395https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/325695https://hdl.handle.net/11480/12678Bu çalışmada, stator akımlarının duran eksen takımı bileşenlerini, rotor akılarının duran eksentakımı bileşenlerini, rotor mekanik hızını ve sürtünme terimini de içeren yük momentikestirimlerini gerçekleştiren genişletilmiş karmaşık Kalman filtresi (GKKF) tabanlı hızalgılayıcısızvektör kontrollü asenkron motor sürücüsünün tasarımı gerçekleştirilmiştir.Geleneksel genişletilmiş Kalman filtresi (GGKF) yerine, karmaşık motor modelini kullananGGKF algoritması kullanılarak GGKF algoritmasındaki işlem yükünün düşürülmesiamaçlanmıştır. Önerilen sürücü sisteminin başarımını doğrulamak amacıyla, sürücü sistemi hızterslemeleri ve sıfır hızı da içeren geniş bir hız aralığında rampa ve basamak şeklindeki yükmomenti değişimleri altında test edilmiştir. Ayrıca, önerilen GKKF algoritmasının işlem yüküaynı durumları ve parametreleri kestiren GGKF algoritması ile karşılaştırılarak işlem yükününazaltıldığı gösterilmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessMühendislikElektrik ve ElektronikRobotikGenişletilmiş Karmaşık Kalman Filtresi Tabanlı Hız-Algılayıcısız Asenkron Motor Sürücüsünün TasarımıArticle6487788610.29109/gujsc.410395325695