Boyar, AydınKabalcı, YasinKabalcı, Ersan2024-11-072024-11-0720242564-6605https://doi.org/10.28948/ngumuh.1449613https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1249740https://hdl.handle.net/11480/12567Elektrikli araçlar, enerji tasarrufu yetenekleri ve egzoz kirliliğinin olmaması gibi avantajlarla fosil yakıtlı araçların yerini alma potansiyeline sahiptir. Ancak, saf elektrikli araçlar hâlâ kötü enerji tüketimi, uzun şarj süreleri ve kısa batarya menzili gibi kısıtlamalarla karşı karşıyadır. Bu nedenle elektrikli araçlarda hibrit enerji depolama sistemlerinin kullanılması yaygınlaşmaktadır. Bu çalışmada, akciğer performansına dayalı optimizasyon algoritması kullanılarak yeni bir kontrolör tasarımı gerçekleştirilmiş ve elektrikli araçların hibrit enerji depolama sistemlerinin enerji tüketim talepleri tasarlanan sistem ile optimize edilmiştir. Önerilen sistemin performans sonuçları literatürdeki diğer enerji yönetim sistemleri ile karşılaştırılmış ve bu çalışma ile önerilen sistemin önceki yöntemlerden çok daha üstün olduğu, tipik olarak ise enerji tüketimini %21.86 oranında düşürdüğü sonucuna ulaşılmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEnerji ve YakıtlarOptimizasyonElektrikli araçHibrit enerji depolama sistemiMeta sezgisel algoritmaElektrikli araçların hibrit enerji depolama sistemleri için akciğer performansına dayalı optimizasyon algoritması temelli kontrolör geliştirilmesiArticle13394895510.28948/ngumuh.14496131249740