Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Çelik, Mehmet" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 7 / 7
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Bir Otobüs Modeli Etrafındaki Akış Yapısının CFD Yöntemi İle İncelenmesi ve Sürükleme Kuvvetinin Pasif Akış Kontrol Yöntemi İle İyileştirilmesi
    (2018) Bayındırlı, Cihan; Çelik, Mehmet; Demiralp, Mehmet
    Bu çalışmada, 1/64 ölçekli bir otobüs modelinin aerodinamik direnç katsayısı hesaplamalı akışkanlar dinamiği (CFD) yöntemi ile tespit edilmiştir. Akış analizleri x yönünde 15 m/s, 20 m/s, 25 m/s ve 30 m/s serbest akış hızlarında 173000-346000 Reynolds sayısı aralığında gerçekleştirilmiştir. Akış analizleri Fluent® programında yapılmıştır. Otobüs modelinin aerodinamik direnç katsayısı ortalama 0.657 olarak tespit edilmiş, toplam direncin basınç ve sürtünme kaynaklı dağılımı belirlenmiştir. Model otobüs üzerinde basınç kaynaklı direnç oluşturan bölgeler akış görüntülemeleri ile tespit edilmiştir. Akış yapısını iyileştirilmek ve basınç kaynaklı direnci azaltmak için üçgen kesitli akış kontrol elemanı geliştirilmiştir. Akış kontrol elemanı 15 mm çapında eşkenar üçgen şeklinde olup model otobüsün ön tampon üzerine konumlandırılmıştır. Model 1 otobüsün aerodinamik direnç katsayısı 0.623 olarak tespit edilmiştir. Bu pasif akış kontrol yöntemi ile aerodinamik direnç katsayısında ortalama % 5.27 iyileşme sağlanmıştır. Elde edilen bu iyileşmenin yüksek taşıt hızlarında yakıt tüketimine etkisi yaklaşık %3’tür. Bu orandaki bir aerodinamik iyileşmenin bir otobüste yıllık yakıt tüketimine etkisi değerlendirilmiştir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Bir Taşıta Etki Eden Aerodinamik Direnç Kuvvetinin Bagaj Üstü Spoiler İle İyileştirilmesi
    (2019) Bayındırlı, Cihan; Çelik, Mehmet
    Bu çalışmada, 1/15 ölçekli bir minibüs modeline etki eden sürükleme kuvveti spoiler uygulaması ileiyileştirilmiştir. Model minibüse ait çizim datası Solid Works® Programında oluşturulmuş ve bir bagajüstü spoileri geliştirilmiştir. Spoiler minibüs bagajı üstüne 10 mm (L/H=0.065) ve 15 mm (L/H=0.1)mesafelerinde konumlandırılmıştır. Bu spoiler kullanımı ile minibüsün arka bölümünde oluşan negatifbasınç alanının azaltılması amaçlanmıştır. Geliştirilen spoiler ile kara taşıtlarının toplam aerodinamikdirenç katsayılarının büyük bir kısmını oluşturan negatif basınç kaynaklı sürükleme kuvveti azaltılmıştır.Minibüs modeline etki eden sürükleme kuvvetleri Fluent© programında 5 değişik serbest akış hızı veReynolds sayısında belirlenmiştir. Aerodinamik direnç katsayısı sırası ile ortalama (CD) % 4.96 ve %5.27azaltılmıştır. Model minibüs etrafındaki akış yapısı ve taşıt gövdesi üzerindeki basınç dağılımına ait akışgörüntülemeleri yapılmıştır.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Dizel Motorlarda Performans ve Egzoz Emisyonlarının n-hexadecane Katkı Maddesi ile İyileştirilmesi
    (2018) Çelik, Mehmet
    Yakıtların fiziksel ve kimyasal özellikleri; motor performansı ve emisyonları önemli ölçüde etkilemektedir. Yakıt kalitesini arttırmak, daha iyi yanma ve emisyonları azaltmak için yakıt içerisine çeşitli katkı maddeleri ilave edilmektedir. Bu katkı maddeleri hidrokarbonların daha iyi yanması için katalitik bir etki oluşturur. Bu çalışmada, dizel yakıtına ilave edilen n-hexadecane katkı maddesi değişen yakıt özelliklerinin motor performansı ve egzoz emisyonları üzerine etkisi incelenmiştir. Deneyler sonucunda n-hexadecane ilave edilen yakıtların viskozitesi azalırken setan sayısı artmaktadır. Yakıt özelliklerinde ki bu iyileşme, yakıtın silindir içerisine püskürtüldüğünde daha iyi atomize olmasına ve yanma kalitesinin artmasına neden olmaktadır. Deneyler sonucun da en iyi iyileşme %16 n-hexadecane (DHD16) oranında elde edilmiştir. 2800 1/min’de dizel yakıtına göre (D0) güç %1.06 artarken, özgül yakıt tüketimi %2.38 azalmaktadır. Karbon monoksit (CO) emisyonu %10.24, hidrokarbon (HC) emisyonu %19.31, is emisyonu %19.96 azalmaktadır. Yanma kalitesinin iyileşmesi ısı yayılımının yükselmesine sebep olurken azot oksit (NOx) emisyonu %6.66 arttırmıştır. Setan sayısındaki artışa bağlı olarak maksimum silindir basıncı artmış tutuşma gecikmesi azalmıştır.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Examination of the effects of n-heptan addition to cotton methyl ester on the engine performance and combustion charecteristics
    (Gazi Universitesi Muhendislik-Mimarlik, 2015) Çelik, Mehmet; Solmaz, Hamit; Yücesu, H. Serdar
    The fuel additives have been studied by many researchers on diesel engine performance and encouraging results have been obtained. During the combustion fuel additives provide the catalyst effect, accelerates the reaction instability and create positive effects on engine performance. In this study; biodiesel was produced by transesterification from the refined cottonseed oil, a certain amount of n-heptane were added in biodiesel and combustion and performance tests were conducted. The experiments was made in a single-cylinder diesel engine at a constant speed and full load, n-heptane added into the cotton methyl ester (PH0) fuel improved the fuel atomization therefore combustion efficiency increased. The maximum power increase was 7.52% in cotton methyl ester fuel containing 8 % n-heptan (PH8). The maximum gas pressure and maximum heat release are formed in almost the same crank angle for all fuels. The 8% n-heptane mixture given the best results in terms of engine performance and combustion characteristics.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Hydrogeological study and discharge features of the niksar karst springs (Tokat-Turkey)
    (King Fahd University of Petroleum and Minerals, 1997) Syed, Mobasher Aftab; Afşin, Mustafa; Çelik, Mehmet
    The exposed Paleozoic and Recent units in the study area have various hydrogeological characteristics such as pervious, semipervious, and impervious. Pervious limestones and associated impervious formations that were not influenced by tectonic movement are connected to produce karst springs. This paper presents the relationship between the discharge coefficient and other aquifer properties by using the hydrograph analyses of the karst springs. The magnitude of the discharge of the spring apparently controls the character of flow (such as laminar) and conduit in the aquifer. The correlation analysis shows a positive relation between Qo- Qt, Qo- storage capacity, Qt - storage capacity, and ? - discharge change. These results enhances the properties of the karst springs. Both monthly and annual rainfall contribute to spring discharge. All karst springwaters are suitable for household and food industry uses.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    The determination of effect of windshield ınclination angle on drag coefficient of a bus model by CFD method
    (2020) Bayındırlı, Cihan; Çelik, Mehmet
    This paper focuses on determining of windshield inclination angle to aerodynamic drag coefficient for a 1/64 scaled bus model by Computational Fluid Dynamics (CFD) method. The bus models were designed by using SolidWorks program in 4 different windshield inclination angle (?=0?, ?=15?, ?=30?, ?=45?). Flow analysis were performed at 15 m/s, 20 m/s, 25 m/s and 30 m/s free flow velocities and between the range of 173000-346000 Reynolds numbers in Fluent® program. To provide geometric similarity 1/64 scaled licensed model bus was used in order to obtain drawing datas. The blockage rate was 3.39% for the kinematic similarity. Reynolds number independence was used to ensure dynamic similarity in study. The effect of windshield inclination angle to drag coefficient was determined by CFD method. The aerodynamic drag coefficients (CD) of the bus models were determined as 0.759 for model 1, 0.731 for model 2, 0.683 for model 3 and 0.623 for model 4. There are 17.92%, 14.84% and 8.76% drag reduction in model 4 which has ?=45? windshield inclination angle when compared model 1 (?=0?), model 2 (?=15?) and model 3 (?=30?) respectively. 0.4% drag reduction was obtained by increasing every 1 degree of windshield angle. The windshield inclination angle considerably affects drag forces on buses. The distribution of total drag was determined as pressure-friction based. The flow visualizations were obtained and flow structure around of bus models was detected.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    The Experimentally and Numerically Determination Of The Drag Coefficient Of A Bus Model
    (2018) Bayındırlı, Cihan; Çelik, Mehmet
    In this study, the drag coefficient of a 1/33 scaled bus model were determined by experimentally in wind tunnel and numerically in Fluent®. The tests were performed at 6 different free flow rates and between the range of 382 866- 792 900 Reynolds numbers and 13.54m/s - 28.05m/s free flow velocity. The three similarity conditions were provided in tests. The flow analyses were conducted in 1/40 scaled wind tunel as experimentally using Reynolds independent. The aerodynamic drag coefficient (CD) of the bus model was calculated as 0.633 in wind tunnel. The experimental results of bus model are verificated by numerical flow analysis in Fluent® program. According to numerical results, the drag coefficient of bus model is calculated as 0.645 with 1.81% error margin.

| Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Merkez Yerleşke Bor Yolu 51240, Niğde, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim