Yazar "Çelik, Serpil" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Bilim İnsanlarının Finansal Okuryazarlık Tutum ve DavranışlarıÜzerine Bir Araştırma: Niğde Ömer Halisdemir ÜniversitesiÖrneği(2021) Özdemir, Fevzi Serkan; Bengü, Haluk; Bulut, Elif; Çelik, SerpilOkuryazarlık kavramına dair ilk tanımlamalara bakıldığında; bireyin “okuma” ve “yazma yetisi”ne yapılanvurgu göze çarpmaktadır. Ancak okuryazarlık kavramının bu iki yeti ile sınırlanamayacağının anlaşılması ilekavram “okuduğunu anlama” ve “kendini yazılı olarak da ifade edebilme” yetilerini de içine alacak biçimdegenişlemiştir. Özellikle teknolojik ilerlemenin ve kitle iletişim araçlarının yaygınlaşması ile okuryazarlıkkavramının tanımsal gelişimi devam etmiş, bileşenleri ile çeşitlenen özelleşmiş okuryazarlık tanımları daliteratüre geçmiştir. Öyle ki okuryazarlık kavramı, belirli özel veya teknik bir alanda okuryazarlığı ifade edecekbiçimde kullanılmaya başlamıştır. Örneğin finans, ekonomi, medya vb. gibi birçok alanda okuryazarlıktan sözedilmeye başlanmıştır. Finans alanında okuryazarlık da son yılların popüler kavramlarından biri halinegelmiştir. Finansal okuryazarlık hakkında çok sayıda araştırma literatürdeki yerini almıştır. Bu çalışmanınamacı da bilim insanları arasında finansal okuryazarlık tutum ve davranış ölçeğinin harcama, algı, ilgi ve tutumşeklindeki bileşenleri açısından farklılık olup olmadığını ve bilim insanlarının finansal kavramlara dair bilgidüzeyleri ile tutum ve davranış ölçeğinin bileşenleri arasında ilişki olup olmadığını irdelemektir. Çalışmanınanakütlesini oluşturan Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi’nde görev yapan 951 akademik personele kolaydaörnekleme yoluyla anket uygulanmıştır. Sağlanan geçerli gözlem sayısı ise 247 olmuştur. Bu sayı %95 anlamdüzeyinde, %5,37 hata payına karşılık gelmektedir. Çalışma sonucunda; demografik değişenlerden cinsiyet,unvan, ekonomik gelişmeleri takip etme, yaş ve finansal kavramlardan tasarruf, hisse senedi, yatırım fonu,katılım bankası, bireysel emeklilik, yatırım, enflasyon, çek ile finansal okuryazarlık tutum ve davranış bileşenleriarasında anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir.Öğe Muhasebe Meslek Mensuplarının Türkiye Muhasebe Ve Finansal Raporlama Standartlarına Bakış Açılarının Değerlendirilmesine İlişkin Ampirik Bir Çalışma: Niğde Örneği(Niğde Üniversitesi, 2013) Çelik, Serpil; Bengü, HalukTürkiye?de muhasebeye yön veren kanun ve mevzuatların farklı uygulamalar doğurması muhasebe meslek mensuplarının sıkıntı yaşamasına neden olmaktadır. Bu farklı uygulamalara son vermek amacı ile hazırlanmış olan Türkiye Muhasebe ve Finansal Raporlama Standartlarının uygulamaya konmasında yaşanan sorunlar örneğin; bu standartlardan bazıların sadece çeviri bazında kalması, standardın anlaşılmasını ve uygulanmasını zorlaştırmaktadır. Meslek mensuplarının standartlarla ilgili yeterli bilgi düzeyine ve alt yapıya sahip olmamaları diğer bir sorundur. Araştırmanın amacı doğrultusunda meslek mensupların öğrenim düzeylerinin, yaşlarının, mesleki deneyimlerinin ve cinsiyetlerinin dikkate alınarak bu standartlara dair görüş, ilgi ve bakış açılarının ortaya konulması, bu yolla standartları asıl uygulaması beklenilen kesim olan meslek mensuplarının standartlarla ilgili beklentilerinin değerlendirilmesi önem arz etmektedir. Bu çalışmada, Niğde ilinde bulunan muhasebe meslek mensuplarının Türkiye Muhasebe ve Finansal Raporlama Standartları adıyla yayımlanan standartlara dair bakış açılarının ampirik olarak değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Bu bağlamda üç bölüm olarak yapılandırılan çalışmanın ilk bölümünde, Uluslararası Muhasebe ve Finansal Raporlama Standartlarının oluşumu; ikinci bölümünde, Türkiye Muhasebe ve Finansal Raporlama Standartları?nın oluşumu; üçüncü bölümünde ise Niğde ilinde faaliyet gösteren ve Niğde Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler odasına kayıtlı olarak çalışan muhasebe meslek mensuplarına yönelik ampirik uygulamaya yer verilmiştir