Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Çetin, Betül" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Japon Turistlerin Seyahat Motivasyonlarının Turist Memnuniyeti ve Tekrar Ziyaret Etme Niyeti Üzerine Etkisi: Kapadokya Örneği
    (2021) Çetin, Betül; Perçin, Nilüfer Şahin
    Bu çalışmanın amacı, Kapadokya bölgesini ziyaret eden Japon turistlerin seyahat motivasyonlarının turist memnuniyeti ve tekrar ziyaret etme niyeti üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Bu amaca ulaşabilmek için alandan toplanan veriler anket tekniği yardımıyla analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda Japon turistlerin seyahat motivasyonunun turist memnuniyeti ve tekrar ziyaret etme niyeti üzerinde etkisi olduğu görülmüştür. Çoklu regresyon analizi sonuçlarına göre de seyahat motivasyonunun alt boyutlarından olan “yenilik”, “bilgi” ve “dinlenme” boyutlarının turist memnuniyeti üzerinde etkisi olduğu sonucu ortaya çıkarken “alışveriş” boyutunun turist memnuniyeti üzerinde etkisi olmadığı anlaşılmıştır. Aynı zamanda seyahat motivasyonunun alt boyutlarından olan “bilgi” ve “alışveriş” boyutlarının tekrar ziyaret etme niyeti üzerinde etkisi olduğu görülürken “yenilik” ve “dinlenme” boyutlarının tekrar ziyaret etme niyeti üzerinde etkisi olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    SÜRDÜRÜLEBİLİR GASTRONOMİ TURİZMİ KAVRAMININ KELİME İLİŞKİLENDİRME TESTİ ARACILIĞIYLA DEĞERLENDİRİLMESİ
    (2022) Çetin, Betül; Mahmutoğulları, Duygu
    Bu araştırmada alternatif bir ölçme değerlendirme tekniği olan kelime ilişkilendirme testi (KİT) aracılığıyla Nevşehir’de 4 ve 5 yıldızlı otel işletmelerinin yiyecek içecek departmanı müdürlerinin sürdürülebilir gastronomi turizmi kavramına ilişkin bilişsel yapılarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya katılanlarla yüz yüze görüşmeler yapılarak sürdürülebilir gastronomi turizmi anahtar kavramı verilmiş ve belli bir süre içinde bu anahtar kavramın akıllarına getirdiği kelimeleri yazmaları istenmiştir. Kelime ilişkilendirme testi sonucunda kelimelere ait frekans ve ana kavramlar tablosu oluşturulmuştur. Elde edilen bulgulara göre katılımcıların anahtar kavram ile en çok ilişkilendirdikleri ana kavramlar yöresel ürünler, kaynak yönetimi, eğitim, yenilik, devamlılık, çevre, üretim ve kültür olmak üzere 8 kategoride toplanmıştır. Ayrıca anahtar kavrama yönelik olarak katılımcıların kurdukları ilgili cümleler, içerdikleri anlam ve sahip oldukları özelliklere göre sınıflandırılarak analiz edilmiştir. Kurulan cümlelerde anahtar kavram ile ilgili kavram yanılgılarına sahip olunduğu da tespit edilmiştir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Turist Rehberlerinin İş Güvencesizliği Algılarının Tükenmişlik Düzeyleri Üzerindeki Etkis
    (2021) Katlav, Eda Özgül; Çetin, Betül; Perçin, Nilüfer Şahin
    Bu çalışmada turizm sektöründe müşteriye birebir hizmet veren turist rehberlerinin işgüvencesizliği ve tükenmişlik ilişkisine yönelik algılarını ortaya koyarak onların iş güvencesizliğialgılarının tükenmişlik düzeyleri üzerinde etkisinin olup olmadığını tespit etmek amaçlanmıştır. Buamaç doğrultusunda bir model önerilmiş ve test edilmiştir. Veriler araştırmaya katılan ve NevşehirRehberler Odası’na kayıtlı olarak çalışan 307 turist rehberinden anket tekniği ile toplanmıştır.Verileri analiz etmek için, frekans, yüzde dağılımları, merkezi dağılım ölçüleri (aritmetik ortalama,standart sapma) ile korelasyon, regresyon gibi istatistiksel analiz teknikleri kullanılmıştır. Ayrıcabu araştırma kapsamında değişkenler arasındaki etkiyi ölçebilmek için kurulan yapısal eşitlikmodeli yol analizi sonuçlarına da yer verilmiştir. Araştırma sonucunda turist rehberlerinin işgüvencesizliği yaşadıkları görülmektedir. Ayrıca iş güvencesizliği algılarının duygusal tükenme veduyarsızlaşma boyutlarını pozitif yönlü, kişisel başarı hissi boyutunu negatif yönlü ve anlamlıolarak etkilediği tespit edilmiştir.

| Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Merkez Yerleşke Bor Yolu 51240, Niğde, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim