Yazar "Özoğlu, Buket" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 8 / 8
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 8. Ulusal Lojistik ve Tedarik Zinciri Kongresi: Bildiriler Kitabı 25-27 Nisan 2019, Niğde(Niğde Üniversitesi, 2019) Bülbül, Hasan; Büyükkeklik, Arzum; Özoğlu, Buket; Başaran, NizamettinÖNSÖZ Lojistik ve tedarik zinciri yönetimi konularında mesleki ve bilimsel gelişime katkıda bulunmak, konuyla ilgili akademisyen ve profesyonelleri bir araya getirerek, görüş alışverişinde bulunmalarını sağlamak amacıyla 2012 yılından beri her yıl Lojistik Derneği (LODER) önderliğinde Ulusal Lojistik ve Tedarik Zinciri Kongreleri düzenlenmektedir. Daha önce sırasıyla Konya, Aksaray, Trabzon, Gümüşhane, Mersin, Antalya ve Bursa illerinde düzenlenen Ulusal Lojistik ve Tedarik Zinciri Kongrelerinin 8. si Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi ev sahipliğinde Lojistik Derneği (LODER) ve Ahiler Kalkınma Ajansı (AHİKA) işbirliği ile 25-27 Nisan 2019 tarihleri arasında düzenlenmiştir. 2019 yılı kongre ana teması Türkiye’de son yıllarda yenilenebilir enerji sektörü yatırımlarının artışı, buna bağlı olarak gelişmesi muhtemel lojistik ve tedarik zinciri problemleri ve Niğde İlinin özel durumu dikkate alınarak belirlenmiştir. Niğde İlinin yenilenebilir enerji türlerinden güneş enerjisi açısından önemli bir potansiyele sahip olması, Türkiye’nin ilk Enerji İhtisas Organize Sanayi Bölgelerinden birinin Niğde’de kurulu olması ve Üniversitesinin yenilenebilir enerji konusunda güçlü altyapı ve insan kaynağına sahip olması nedeniyle kongre ana teması Yenilenebilir Enerji Tedarik Zinciri olarak belirlenmiştir. Kongrede bu ana tema ekseninde 1 panel ve 2 bilimsel oturum gerçekleştirilmiştir. Bununla birlikte, Niğde’nin kalsit madeni yatakları ile öne çıktığı ve dış ticareti açısından kalsit sektörünün ön planda olduğu da dikkate alınarak “Türkiye Lojistik Master Planı ve Niğde Durum Analizi” konulu panel ile hem Türkiye geneli hem de Niğde özelinde dış ticaret ve lojistik faaliyetler de tartışılmıştır. Kongrede açılış panelleriyle birlikte “Lojistik Eğitim Standartları Paneli” de dahil olmak üzere 3 panel; lisans ve lisansüstü öğrencilerine yönelik tedarik zinciri yönetiminden lojistik optimizasyona kadar 7 konuyu kapsayan 3 eğitim oturumu yapılmıştır. Kongre Bilim Kurulunun hakemlik sürecinden geçen 112 bildiri özeti tam metin bildiri hazırlamaya, tam metin bildiri aşamasında ise 57 bildiri kongrede sunulmak üzere kabul edilmiştir. Bildiri sunumları Yenilenebilir Enerji Tedarik Zinciri (1 ve 2), Yeşil Tedarik Zinciri Yönetimi, Lojistik Bilgi Sistemi, Lojistik Modelleme, Taşımacılık Sistemleri, Araç Rotalama, Tedarikçi Seçimi, Lojistikte Yenilikçilik ve İşbirliği, Lojistik ve Tedarik Zinciri Sektörel Uygulamaları, Dış Kaynak Kullanımı ve E-Ticaret, Dış Ticaret ve Gümrük, Akıllı Lojistik, Lojistik Sektöründe Performans Yönetimi, Liiiojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi ile İlgili Diğer Konular başlıklı 15 akademik oturumda gerçekleştirilmiştir. Kongrenin gerçekleştirilmesinde katkı sağlayan başta Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Rektörü Sayın Prof. Dr. Muhsin KAR olmak üzere, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dekanı Sayın Prof. Dr. Haluk BENGÜ’ye, Mühendislik Fakültesi öğretim üyesi Sayın Prof. Dr. Yüksel KAPLAN’a, Kongre Düzenleme Kuruluna, Kongre Bilim Kuruluna, Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi tüm birimlerine ve maddi destek sağlayan sponsorlarımıza teşekkür ederiz. Elbette kongrelerin başarılı geçmesi herşeyden önce akademik paylaşımlar ile olanaklı hale gelmektedir. Bu kapsamda Kongreye Türkiye’nin 33 farklı üniversitesinden katılan araştırmacılara ve lojistik sektöründen uzmanlara en içten teşekkürlerimizi sunarız. Akademisyen, öğrenci ve özel sektörün katılımıyla gerçekleştirilen kongrede oluşan bilgi alışverişinin lojistik ve tedarik zinciri alanındaki gelişmelere katkı sağlaması ve yeni araştırma alanlarının oluşmasına zemin hazırlaması dileğiyle… …Öğe Digital Marketing Strategies and Business Trends in Emerging Industries(Springer, 2020) Özoğlu, Buket; Topal, AyşeThe digital age in which the Internet is located in the center has initiated a period that completely revised the whole marketing system from using traditional tools to using modern tools. Thus, this has led to the birth of digital marketing. Digital marketing can be defined as the marketing practices carried out by using digital channels such as internet, mobile, and interactive platforms. It provides cost advantage and competitive advantage for businesses through its distinctive features. New industries which bring new developments into economies such as new products and concepts are called emerging industries. There are several difficulties an emerging industry faces while entering into a market such as high costs, uncertainty, complexity, and instability. Traditional marketing may not be effective enough in these industries to deal with these difficulties due to the ongoing transformation in the technology and digital marketing. This is expected to present more useful and effective results. Therefore, the digital marketing potential in emerging industries will be presented in this study. © 2020, Springer Nature Switzerland AG.Öğe İÇGÜDÜSEL SATIN ALMAYA TÜKETİCİ YENİLİKÇİLİĞİ, ÜRÜN İLGİLENİMİ VE ALGILANAN RİSKİN ETKİSİ(2021) Özoğlu, Buket; Bülbül, HasanTüketiciler satın aldıkları ürünlerden sadece fonksiyonel fayda sağlamanın ötesinde haz ve keyifalmayı, kendilerini ifade edebilmeyi, sosyal statülerini gösterebilmeyi de beklemektedirler.Değişen bu beklentiler nedeniyle içgüdüsel satın alma her geçen gün hem uygulayıcılar hem dearaştırmacılar için daha önemli hale gelmektedir. İçgüdüsel satın almaya etki eden pek çokfaktör bulunmasına rağmen, bu çalışmaya konu olan faktörlerin belirlenmesinde literatürdetartışmalı olan ya da kısıtlı çalışma ile araştırılmış faktörler dikkate alınmıştır. Bu çalışmanıntemel amacı; içgüdüsel satın almaya tüketici yenilikçiliği, tüketicinin ürün ilgilenimi vealgılanan risk faktörlerinin etkisinin giyim ve teknoloji ürün kategorilerinde belirlenmesidir.Çalışmada veri, literatürden faydalanarak hazırlanan soru formu aracılığıyla ve yüz yüze anketyöntemi kullanılarak toplanmıştır. 870 adet kullanılabilir anket verisinin analizleri neticesinde;içgüdüsel satın almaya etki eden faktörler giyim ve teknoloji ürünlerinin her ikisinde benzersonuçlar vermiştir. Yine, giyim ve teknoloji ürünlerinin her ikisi için de tüketici yenilikçiliği ilegenel içgüdüsel satın alma eğilimi arasındaki ilişkide ürün ilgilenimi aracılık etkisigöstermektedir.Öğe İçgüdüsel satın almaya tüketici yenilikçiliği, ürün ilgilenimi ve algılanan riskin etkisi(Niğde Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016) Özoğlu, Buket; Bülbül, HasanSürekli artan rekabet şartları ve değişmekte olan tüketici davranışları nedeniyle işletmelerin tüketicileri daha iyi anlamaları ve isteklerine cevap vermeleri bir zorunluluk halini almıştır. Tüketiciler satın aldıkları ürünlerden sadece fonksiyonel fayda sağlama amacının ötesinde haz ve keyif almayı, kendilerini ifade edebilmeyi, sosyal statülerini gösterebilmeyi de beklemektedirler. Değişen bu beklentiler nedeniyle her geçen gün daha önemli hale gelen içgüdüsel satın alma, tüketicinin bir ürüne karşı hemen satın almak için duyduğu ani, güçlü ve karşı konulamaz bir dürtü/istek ile yaptığı alışveriştir. İçgüdüsel satın almaya etki eden pek çok kişisel ve durumsal faktör vardır. Bu faktörlerden bir kısmı literatürde sıklıkla incelenmiş, bir kısmıyla ilgili ise çelişkili bulgular elde edilmiştir. Ancak bir taraftan içgüdüsel satın alma konusunun kavramsal çerçevesinin netleştirilememiş olması, diğer taraftan içgüdüsel satın almaya etki eden faktörlerin bir kısmı ile ilgili çelişkili bulguların olması konunun farklı kültürlerde ve farklı sektörlerde araştırılmasını önemli kılmaktadır. Bu tez çalışmasının temel amacı içgüdüsel satın almaya etki eden tüketici yenilikçiliği, tüketicinin ürün ilgilenimi ve algılanan risk faktörlerinin etkisinin giyim ve teknoloji ürün kategorilerinde belirlenmesidir. İçgüdüsel satın almaya etki eden pek çok faktör bulunmasına rağmen, bu çalışmaya konu olan faktörlerin belirlenmesinde literatürde tartışmalı olan ya da kısıtlı çalışma ile araştırılmış faktörler dikkate alınmıştır. Çalışmada veri, literatürden faydalanarak hazırlanan anket formu aracılığıyla ve yüzyüze anket yöntemi kullanılarak toplanmıştır. Giyim ve teknoloji ürünleri tüketicilerinden 870 adet kullanılabilir anket elde edilmiştir. Araştırma modelleri ve oluşturulan hipotezlerin test edilmesinde Yapısal Eşitlik Modellemesinden faydalanılmıştır. Analizler sonucunda araştırma modelinde yer alan hipotezler giyim ve teknoloji ürün kategorileri için ayrı ayrı değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre; içgüdüsel satın almaya etki eden faktörler giyim ve teknoloji ürünlerinin her ikisinde benzer sonuçlar vermiştir. Ürün ilgilenimi, tüketici yenilikçiliği ile genel içgüdüsel satın alma eğilimi arasındaki ilişkide giyim ve teknoloji ürünlerinin her ikisi için de aracılık etkisi göstermektedir. Bununla birlikte tüketici yenilikçiliğinin ürün odaklı olarak ölçüldüğü ürüne özgü yenilikçilik içgüdüsel satın alma eğilimini doğrudan pozitif etkilemektedir.Öğe Lojistik performansın pazarlama performansı ve müşterimemnuniyetine etkisi: Üretim işletmeleri üzerine biraraştırma(2021) Özoğlu, Buket; Erdemir, Mustafa BurakKüreselleşme ve artan dış ticaret faaliyetleri lojistik sektörüne stratejik bir önem kazandırmıştır.Lojistik sektöründeki bu değişim üretim işletmelerinin maliyetleri ve hizmetleri üzerinde olumlugelişmelere öncülük etmiştir. Lojistik hizmet alan üretim işletmelerinin, hizmet aldıkları lojistikfirmaların performanslarının lojistik firmaların pazarlama performansına ve üretim işletmelerininmüşteri memnuniyetine etkisini değerlendirmek hem ülke ekonomisi hem de işletmelerin rekabetfaktörleri açısından son derece önemlidir. Bu çalışmanın amacı, lojistik hizmet sağlayıcıların lojistikperformanslarının pazarlama performanslarına ve üretim işletmelerinin müşteri memnuniyetineetkisini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda lojistik hizmet sağlayıcılardan hizmet alan üretimişletmelerinden yüzyüze anket yöntemiyle 400 adet veri elde edilmiştir. Verinin analizinde yapısaleşitlik modeli kullanılmış, SPSS ve AMOS paket programları ile analizler gerçekleştirilmiştir. Analizsonuçlarına göre doğrudan etkilere bakıldığında lojistik performansın pazarlama performansıüzerinde 0,75’lik ve lojistik performansın müşteri memnuniyeti üzerinde 0,38’lik olumlu bir etkisiolduğu bulunmuştur. Diğer taraftan, lojistik performansın pazarlama performansı ve müşterimemnuniyetine etkisini bir arada incelediğimiz modele göre lojistik performansın müşterimemnuniyetine etkisinde pazarlama performansının kısmi aracılık etkisi olduğu belirlenmiştir.Öğe Sosyal Medyanın Tüketici Davranışlarına Etkisi: Kayseri İli Örneği(2021) Erdemir, Mustafa Burak; Özoğlu, BuketSosyal medya işletmelere ürünlerini daha hızlı, daha az maliyetle ve daha geniş kitlelere tanıtma imkanısağlarken, tüketicilere de işletmeler ve ürünler hakkında bilgi paylaşma olanağı tanımaktadır. Pek çokdijital pazarlama aracı; işletmeleri tüketicilere ulaştırma ve tüketicilere bilgi edinme konusunda kolaylıksağlarken sosyal medya anlık ve çift yönlü iletişime izin veren yapısı itibariyle önemli bir dijital pazarlamaaracıdır. Bu araştırmanın amacı, sosyal medyada satın alma sonrası tüketici davranışları ile sosyal medyaalgıları arasındaki ilişkiyi ve sosyal medyada satın alma sonrası tüketici davranışlarının demografikfaktörler açısından farklılaşıp farklılaşmadığını incelemektir. Bu doğrultuda, Kayseri ilinde yaşayan 410tüketiciye sosyal medya kullanımı ile ilgili litaratürden yararlanılarak hazırlanmış olan anket formukolayda örnekleme yöntemi ile uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analiz sonuçlarına göre sosyal medyadasatın alma sonrası tüketici davranışlarında eğitim açısından istatiksel olarak anlamlı farklılıkbulunmazken; cinsiyet ve gelir açısından bir ifadede; yaş, meslek, medeni durum ve sosyal medyadageçirilen zaman açısından ise pek çok ifadede istatiksel olarak anlamlı farklılıklar bulunmuştur.Öğe The evaluation of factors in utilizing the potential of solar energy: the case of Turkey(Yildiz Technical University, 2021) Topal, Ayşe; Özoğlu, Buket; Ekşi?Oğlu, DilekThe importance of energy which has a significant ro le in so cio-economic development of countries is increasing because of a fast-growing population and industrialization. The fact that the fossil resources are insufficient to meet the demand if new reserves cannot be found in the near future and the threat to human and environmental health lead the countries to seek renewable clean energy resources. Turkey, which is dependent on foreign energy due to being poor in terms of fossil fuels as a country, has high solar energy potential but cannot utilize this potential fully. In this paper, the importance and potential of solar energy in Turkey, the problems encountered in utilizing solar energy have been studied. In this study, semi-structured interview was used as qualitative data collection technique. The experts to be interviewed were selected from people with at least five years of academic or sector experience in solar energy. As a result of the research, it was reached by all experts interviewed that Turkey need to increase the benefit from solar energy for Turkey’s social and economic development and there are various obstacles in front of utilizing this benefit. H owever, i t i s s een t hat e xpert opinions vary in terms of solutions. Copyright 2021, Yıldız Technical University.Öğe TÜRKİYE’DE KARAYOLU TAŞIMACILIĞININ DEĞERLENDİRİLMESİ: BİR LİTERATÜR TARAMASI(2021) Özoğlu, Buket; Demirci, Sercan BayramDünyadaki yaygın karayolu ağı ve uygun büyüklükteki taşıma araçları nedeniyle kapıdan kapıya taşıma olanağı sağlayan karayolu yük taşımacılığı ülkelerin ticari anlamda gelişmesi açısından üzerinde durulması gereken bir araştırma alanıdır. Bu doğrultuda çalışmanın amacı; Türkiye ekonomisi açısından önemli bir potansiyeli olan karayolu yük taşımacılığı ile ilgili sosyal bilimler alan yazınını inceleyerek bir durum tespiti yapmaktır. Yapılan çalışmanın karayolu taşımacılığı konusu ile ilgili Türkiye açısından araştırmaların yoğunlaştığı konuları belirleyip, henüz araştırılmaya muhtaç konuları değerlendirerek alana katkı sağlaması beklenmektedir. Çalışma amacına yönelik olarak, Türkiye’de sosyal bilimler alanında karayolu yük taşımacılığı ile ilgili son yirmi yılda (2000-2020 yılları arası) yapılmış makaleler ve lisansüstü tezler literatür taraması ile araştırılarak derlenmiştir. Lisansüstü tezlerin taranmasında YÖK Tez Merkezi web sayfasından, makalelerin taranmasında ise TÜBİTAKULAKBİM TR Dizin veri tabanı ve Dergipark veri tabanından faydalanılmıştır. Yapılan taramalarda gerek tezlerde gerekse makalelerde karayolu yük taşımacılığının belirli alanlarda yığılma olmaksızın geniş bir yelpazede ele alındığı belirlenmiş buna rağmen, 20 yıl gibi uzun bir aralıkta konu ile ilgili beklenenden az sayıda çalışma yapıldığı görülmüştür. Ayrıca, karayolu yük taşımacılığı alanında yapılan tezlerin herhangi bir üniversitede nispeten daha fazla yapıldığına dair bir bulguya ise ulaşılmamıştır.