Yazar "Ünal, Emre" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Bibliometric Analysis Bibliometric Analysis of Research (1980-2023)(2024) İri, Ruhan; Ünal, EmreThe concept of bibliometric analysis, in addition to seeing the developments in any scientific field over a certain period of time, also provides information about where the scientific field in question will evolve in the future by offering a different perspective to understand the evolution of the field related to the concept. Bibliometric analysis method, which is used as an element or content in socio-economic fields such as communication, public relations, advertising, marketing, health, business, economy, finance and banking, technology, education, politics, etc., is the subject of many academic researches and numerous studies in the literature. The concept of bibliometric analysis is intricate and complex, and performing a bibliometric analysis of bibliometric analysis research will be able to provide a panoramic perspective to researchers and organizations in different disciplines. The research aims to evaluate the status of the concept of bibliometric analysis in the international literature within the framework of descriptive analysis with the document review method. For this purpose, after searching the Web of Science database and the necessary limitation procedures, a total of 18.432 published scientific studies published between 1980 and 2023 that include the concept of bibliometric analysis in all research, titles or keywords or have bibliometric analysis content were accessed. A total of 18.432 scientific studies accessed constitute the sample of the study. A total of 18.432 scientific studies with bibliometric analysis content were analyzed with the VOS viewer program to determine the scientific categories and interest orientation in which the interest in bibliometric analysis is concentrated, and the prominent country, organization, author and keyword concept units were reached with the publication-citation mapping technique. As a result of the research, besides the fact that the studies on bibliometric analysis are generally co-authored and that there is a high level of collaborative index in the fields of study, no common concept association related to bibliometric analysis or any common word concept or keyword association related to the expression bibliometric analysis was found.Öğe Dijital Eğitim Sürecinde İlk Okuma Yazma Öğretiminde Karşılaşılan Sorunların Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda İncelenmesi(2021) Uğur, Ayşe; Ünal, EmreGeçmişten günümüze doğal ya da yapay kaynaklı çeşitli felaketler yaşanmıştır. Bu felaketler arasında salgın hastalıklar da önemli bir yere sahiptir. Dünya tarihinde yaşanan salgın hastalıkların sonuncusu ve en etkilisi 2019 yılında Aralık ayında Çin’in Hubei eyaletinin Wuhan şehrinde ortaya çıkan, insanlığı ciddi derecede olumsuz etkileyen COVID-19 olarak adlandırılan virüsün sebep olduğu salgın hastalıktır. Bu salgın hastalık kısa sürede pandemiye dönüşerek tüm insanlığı tehdit eden seviyeye gelmiştir. Pandemi sürecinin olumsuz etkisi tüm sektörlerde olduğu gibi eğitim sektöründe de hissedilmeye başlanmıştır. Bu doğrultuda okullar kapanarak yüz yüze eğitime uzun bir süre ara verilmek zorunda kalınmıştır. Okulların kapanması ile milyonlarca öğrencinin eğitim hayatı sekteye uğramıştır. Eğitime devam etmek için çeşitli öneriler getirilerek acil bir şekilde dijital eğitime geçilmiştir. İlk defa uygulanan bu eğitim sisteminin, beraberinde bazı sorunları da getirdiği düşünülmektedir. Bu doğrultuda çalışmanın amacı dijital eğitim sürecinde ilk okuma yazma öğretiminde karşılaşılan sorunların sınıf öğretmenleri görüşleri doğrultusunda incelemektir. Araştırma 2020- 2021 eğitim-öğretim yılı bahar yarıyılında gerçekleştirilmiştir. Araştırma nitel araştırma türlerinden fenomenolojik desenle gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, hem yüz yüze hem de dijital eğitim aracılığı ile olmak üzere en az iki kere birinci sınıf okutmuş olan 56 gönüllü öğretmen oluşturmaktadır. Görüşme tekniği ile toplanan veriler içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucuna göre öğretmenler dijital eğitim sürecinde “veli etkisi, derse katılım, alt yapı sorunu, harfin şekil bozuklukları, dönüt ve düzeltme, benzer seslerin karıştırılması, hece oluşturamama, dikte sorunları, süre sıkıntısı, imla ve yazımla ilgili eksiklikler, anlama sorunu, ders disiplini, alt yapı sorunu ve sosyo ekonomik durum” gibi konularda çeşitli sıkıntılar yaşadıkları belirlenmiştir.Öğe Okulun fiziksel ve sosyal yeterliliklerinin akademik ve sosyal başarıya etkisi(Niğde Üniversitesi, 2001) Ünal, Emre; Tutkun, Ömer FarukBu araştırma; fiziksel ve sosyal yeterlilikleri iyi, orta ve zayıf düzeyde okullarda okuyan öğrencilerin akademik ve sosyal başarıları arasındaki farklılığı sınıf düzeyi ve cinsiyet değişkeni açısından saptamayı amaçlamaktadır. Araştırmanın örneklemini iyi, orta ve zayıf düzeyde okullar ve her bir okuldan farklı similar oluşturmuştur. Araştırmada veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen "Sosyal Başarı\Beceri Ölçme Aracı (S.B\B.A)" anketi aracılığıyla ve okullardan öğrencilerin aritmetik ortalamaları alınarak toplanmıştır. Çalışma sonucunda aşağıdaki bulgular elde edilmiştir: 1. Fiziksel ve sosyal yeterlilikleri iyi düzeyde olan okul öğrencileri ile orta düzeyde olan okulun öğrencilerinin akademik basanları arasında fark olmadığı fakat fiziksel ve sosyal yeterlilikleri iyi düzeyde olan okulda okuyan öğrenciler ile "zayıf düzeyde olan okulda okuyan öğrenciler ve fiziksel ve sosyal yeterlilikleri orta düzeyde olan okulda okuyan öğrenciler ile zayıf düzeyde okulda okuyan öğrenciler arasında önemli bir farkın olduğu bulunmuştur. 2. Fiziksel ve sosyal yeterlilikleri zayıf, orta ve iyi düzeyde olan okulda öğrenim gören öğrencilerin okullarının birbiri ile kıyaslanması sonucunda öğrencilerinin sosyal başarıları arasında önemli düzeyde fark bulunmamıştır.. 3. Fiziksel ve sosyal yeterlilikleri iyi düzeyde olan okulda okuyan kız ve erkek öğrencilerin akademik başarıları arasında önemli bir fark bulunamamıştır. Bunun yanı sıra fiziksel ve sosyal yeterlilikleri orta düzeyde olan okulda okuyan kız ve erkek öğrenciler ile zayıf düzeyde olan okulda okuyan kız ve erkek öğrencilerin akademik başarılan arasında önemli derecede farkın olduğu ortaya çıkmıştır. 4. Fiziksel ve sosyal yeterlilikleri zayıf, orta ve iyi düzeyde olan okulun kız ve erkek öğrencilerinin sosyal başarıları arasında önemli bir fark bulunamamıştır. 5. Fiziksel ve sosyal yeterlilikleri iyi, orta ve zayıf düzeyde olan okulların 6. ve 8. sınıfların akademik başarı puanları arasında önemli bir fark bulunmuştur. Fiziksel ve sosyal yeterlilikleri iyi, orta ve zayıf düzeyde olan okulda öğrenim gören 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarı puanlan arasında önemli bir farka ulaşılmamıştır. 6. Fiziksel ve sosyal yeterlilikleri iyi, orta ve zayıf düzeyde olan okullarda okuyan 6 sınıf öğrencilerinin sosyal başarıları arasındaki fark önemli bulunmuştur. Fiziksel ve sosyal yeterlikleri iyi, orta ve zayıf olan okullarda öğrenim gören 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin sosyal basan puanlarının ortalamaları arasında önemli bir fark bulunmamıştır. Anahtar Kelimeler: Akademik Başarı, Sosyal Başarı, Okullarda Başarı, Okulun YeterlilikleriÖğe The determining the relationship between Turkish language teachers’ attitudes towards computer education and technology(Kamla-Raj Enterprises, 2014) Kahraman E.; Işeri, Kamil; Ünal, EmreThe purpose of this study is to examine the relationship between Turkish teachers’ attitudes towards computer-based training and technology.In this study, descriptive model has been used. The data were collected with “Attitudes Scale towards Computer Assisted Education” and “Attitudes Scale towards Technology” in this descriptive study. The research’ sample is composed of Turkish teachers who worked in Nigde in 2011-2012 Academic Years. The results of the study showed that Turkish language teachers’ attitudes towards computer-based education and technology were positive. There is low level negative and non-significant relationship between the Turkish teachers’ attitudes towards computer-based education and technology. Teachers’ attitudes towards computerbased education and technology being positive can be interpreted as them perceiving technology and computers as necessity and tools during the educational process. This result of the study can be considered as an important finding in terms of using and dissemination technology in education. © Kamla-Raj 2014.Öğe The Mediating Role of Reading Attitude in the Relationship between Elementary School Students’ Reading Engagement and Reading Comprehension Skills(2024) Sur, Emine; Ünal, EmreThis study aimed to examine the effect of reading attitude and reading engagement on reading skills success, and the mediating role of reading attitude in the relationship between reading engagement and reading comprehension skills. The data of this research were collected in Spring 2021. The “Reading Success Scale,” “Reading Engagement Scale,” and “Reading Attitude Scale” were applied to 491 students from the Central Anatolia region in Turkey. The TAP and IBM SPSS 24 software were used to analyze data obtained from the scales used in the study, while the macro mediation test Process 3.5.3 developed by Hayes (2018) was used to measure the mediators in the study. A mediating role model was established in the study to evaluate the hypotheses Conclusion: Found that reading engagement affects reading comprehension significantly and positively; reading attitude does not have a significant effect on reading comprehension; reading engagement affects reading attitude significantly and positively; and that, in the absence of reading attitude, reading engagement has a positive and significant effect on reading success. Engagement to reading explains about 21% of the variation in reading attitude. The study finally recommends studying the role of different variables mediating the relationship between reading engagement and reading comprehension success.