Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "İlhak, Mehmet İlhan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Rölanti koşullarında çalışan benzinli bir motorun performans ve emisyonlarına asetilenin etkisi
    (2024) İlhak, Mehmet İlhan
    Taşıt trafiğinin yoğun olduğu saatlerde yapılan şehir içi yol testlerine göre, taşıtların bekleme süreleri toplam çalışma zamanının yaklaşık %30-38’ ini oluşturmaktadır. Bu nedenle şehir içi ulaşım söz konusu olduğunda, içten yanmalı motorlar ile tahrik edilen ve taşıt sayısının büyük bir kısmını oluşturan binek otomobillerin boşta çalışırken tükettikleri yakıt miktarı ve buna bağlı olarak ortaya çıkan egzoz emisyonları önemli hale gelmektedir. Bu çalışma, yakıt olarak benzin-asetilen karışımları ve %100 asetilen kullanımının benzinli bir motorun rölanti performansı üzerindeki etkilerini araştırmaktadır. Dört zamanlı, dört silindirli, su soğutmalı, buji ateşlemeli bir otomobil motoru üzerinde yapılan deneyler, tek başına benzin yerine benzin-asetilen karışımlarının ve %100 asetilen kullanılmasının, karbon monoksit ve hidrokarbon emisyonlarında azalmaya, nitrojen oksit emisyonunda ise artışa neden olduğunu gösterdi. Benzinle çalışmada %2.2 olan karbonmonoksit emisyonu, benzine 100 ve 150 g/h debisinde asetilen ilavesi ile sırasıyla %1.1 ve %0.7 değerine düşerken, 895 ppm olan HC emisyonları ise 576 ppm ve 520 ppm olmuştur. Test motorunda %100 asetilen kullanılarak yapılan deneylerde, benzinle çalışmaya kıyasla karbon monoksit ve hidrokarbon emisyonlarında %96 azalma, nitrojen oksit emisyonlarında ise %650 artış olduğu gözlendi. Motora olan enerji akışında ise %20.5 azalma olduğu tespit edildi.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    The effects of E80D20 ethanol-diesel blend on combustion and exhaust emissions in SI engine
    (2023) Arslan, Esenay; İlhak, Mehmet İlhan
    One of the renewable fuels is ethanol, which is widely used in internal combustion engines. Ethanol is produced from renewable sources such as sugar cane, corn, potato, and biomass. It has high octane number, however, lower calorific value than that of gasoline and diesel. Since ethanol is a corrosive fuel, it cannot be used completely pure, so it is used as a mixture in internal combustion engines. Therefore, ethanol was mixed with diesel fuel to both eliminate its corrosive effect and increase its calorific value and used to examine engine performance and exhaust emissions in an SI engine at partial loads in this study. Four-stroke and four-cylinder test engine was used, and the experiments were carried out at constant speed of 2000 rpm, at 25 Nm and 50 Nm load, and with different excess air ratios (?). The fuel mixture used in experimental studies was set as 80%Ethanol+20%Diesel (E80D20). To see the effect of the E80D20 mixture more clearly, the same experiments were also repeated with pure gasoline and pure ethanol, and these three fuel conditions were presented comparatively. At 25Nm and ?= 0.9, the use of E80D20 resulted in a 15% reduction in BSFC compared to the use of pure ethanol. When emissions are considered, the use of E80D20 in lean mixture (?=1.1) showed a decreasing trend in HC and NOx emissions.

| Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Merkez Yerleşke Bor Yolu 51240, Niğde, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim