Yazar "İnce, Ayşegül" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Market markalarının tercih edilme nedenleri ve Niğde ilinde bir uygulama(Niğde Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013) İnce, Ayşegül; Akın, MuratMarket markalı ürünler marketler adına veya onlar tarafından üretilen ve kendi isimleri veya markaları altında kendi mağazalarında satılan ürünlerdir. Son yıllarda gıda sektöründe özellikle satın alma sıklığı yüksek olan ürün gruplarında market markaların payının giderek arttığı gözlemlenmektedir. Günümüzde market markaları ulusal markalı ürünlerin düşük fiyatlı versiyonları olmaktan çıkmıştır. Süpermarket zincirleri tüketici ilişkilerini güçlendirerek ve veri tabanları ve satış promosyon avantajlarını iyi kullanarak market markalı ürünlerin pazar paylarını arttırmıştır. Üreticilerin market markaları karşısındaki en önemli silahları yüksek kaliteli üretim için yapılan yatırımlar ve marka bağımlılığı oluşturacak pazarlama faaliyetleridir. Perakendeciler içinse ana silahlar, dağıtım ve promosyonda ölçek ekonomileridir. Bu çalışmanın amacı tüketicilerin demografik özellikleri ile market markalı gıda ürünlerine yönelik algıları ve tutumlarının satınalma kararları üzerinde farklılığa yol açıp açmadığının belirlemektir. Araştırmada, Niğde ilinde yaşayan tüketicilerin market markalı gıda ürünlerine yönelik algıları ve tutumlarındaki farklılık olup olmadığı Anova ve t-testi yardımıyla ölçülmüştür. Bulunan sonuçlara göre ulusal markalar ve market markaları tüketici tarafından farklı şekillerde algılanmaktadır. Tüketiciler, ulusal markaları daha yüksek kalitede algılarken, market markaları ise uygun fiyatlı olarak algılamaktadır. Market markaların pazar paylarındaki artışlar genel olarak fiyat ile ilişkilendirilmekle birlikte varsayımlar fiyat ilişkisinin birçok yönden tanımlanmasının gereğini ortaya koymaktadır. Tüketicinin harcanabilir geliri azaldıkça, market markaların pazar payının arttığı gözlenmektedir.