Yazar "İri, Ruhan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 14 / 14
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe B Simit Sarayı: Niğde Halkının Ağız Tadı(Niğde Üniversitesi, 2008) İri, Ruhan; İnal, M. EminBu çalışma, Niğde ilinde üretici, toptancı ve perakendeci olarak faaliyet gösteren B Simit Sarayının, pazarlama uygulamalarını ve kendine özgü oluşturduğu pazarlama stratejilerini tespit etmek, pazarlama teorisi içerisinde analiz etmek, başarı ve başarısızlık nedenlerini ortaya koymak, tartışmak ve uygulamayla teori arasında köprü kurmak amacındadır. Çalışma, gözlem yöntemi kullanılarak gerçekleştirilmiştir..This study is about B “Simit” House baking simit like bagel and operating as retailer and wholesaler in the city of Nigde. The objectives of this study are to determine originally made marketing strategies and applications, to analyze these strategies within marketing theory, to present the reasons for success and failure, to discuss and to establish a connection between theory and application. This study was achieved by using observation method. …Öğe Bibliometric Analysis Bibliometric Analysis of Research (1980-2023)(2024) İri, Ruhan; Ünal, EmreThe concept of bibliometric analysis, in addition to seeing the developments in any scientific field over a certain period of time, also provides information about where the scientific field in question will evolve in the future by offering a different perspective to understand the evolution of the field related to the concept. Bibliometric analysis method, which is used as an element or content in socio-economic fields such as communication, public relations, advertising, marketing, health, business, economy, finance and banking, technology, education, politics, etc., is the subject of many academic researches and numerous studies in the literature. The concept of bibliometric analysis is intricate and complex, and performing a bibliometric analysis of bibliometric analysis research will be able to provide a panoramic perspective to researchers and organizations in different disciplines. The research aims to evaluate the status of the concept of bibliometric analysis in the international literature within the framework of descriptive analysis with the document review method. For this purpose, after searching the Web of Science database and the necessary limitation procedures, a total of 18.432 published scientific studies published between 1980 and 2023 that include the concept of bibliometric analysis in all research, titles or keywords or have bibliometric analysis content were accessed. A total of 18.432 scientific studies accessed constitute the sample of the study. A total of 18.432 scientific studies with bibliometric analysis content were analyzed with the VOS viewer program to determine the scientific categories and interest orientation in which the interest in bibliometric analysis is concentrated, and the prominent country, organization, author and keyword concept units were reached with the publication-citation mapping technique. As a result of the research, besides the fact that the studies on bibliometric analysis are generally co-authored and that there is a high level of collaborative index in the fields of study, no common concept association related to bibliometric analysis or any common word concept or keyword association related to the expression bibliometric analysis was found.Öğe COVİD-19 PANDEMİ SÜRECİNİN NİĞDE VE YÖRESİNDEKİ TÜKETİCİLERİN İNTERNET ÜZERİNDEN SATIN ALMA DAVRANIŞLARINA ETKİSİ(2021) İri, RuhanAraştırma, Corona virüsün neden olduğu Covid-19 pandemi sürecinin tüketicilerin internet üzerinden satın alma davranışlarını ve e-ticarette tüketici harcamalarındaki etkisini incelemek amacındadır. Bu amaçla hazırlanan anket formu, 01-31 Ağustos 2020 tarihleri arasında Google drive üzerinden araştırmanın örneklemini oluşturan Niğde ve yöresinde e-ticareti kullanan ve internet üzerinden alışveriş yapan 331 tüketiciyle gerçekleştirilmiştir. Gerçekleştirilen çalışma, mevcut durumu belirlemeye yönelik tanımlayıcı durum tespiti yapmak amacında keşifsel bir araştırma olup, verilerin değerlendirilmesinde bazı tanımlayıcı istatistiklerden faydalanılmıştır. Araştırma sonucunda Covid 19 pandemi sürecinde tüketicilerin internet üzerinden yaptıkları alışverişlerinde temel ihtiyaçlara (gıda, sağlık, temizlik, kişisel bakım ürünleri vb.) yöneldikleri, dijital platformları ve sosyal medyayı daha sık kullandıkları, işletmelerin yürüttüğü kurumsal sosyal sorumluluk projelerine özel önem verdiklerinin yanı sıra, pandemi sürecinin tüketicilerin harcama şeklini dönüştürmesinin yanı sıra, önceki dönemlere göre tüketicilerin daha fazla harcama yaptığı ve online alışverişin arttığı belirlenmiştir. Yine Covid-19 pandemi sürecinde tüketicilerin e-ticarette çok fazla etik sorunla karşılaşmadıkları ortaya çıkmıştır.Öğe FİNANSAL PAZARLAMA KAPSAMINDA KRİPTO PARA PAZARLAMASI VE KRİPTO PARA BİRİMLERİNİN BİLİNİRLİĞİ VE FARKINDALIĞI(2021) İri, RuhanAraştırma, finansal bir ürün olan kripto para birimlerinin tanıtım ve pazarlamasında tüketici (yatırımcı) algılama ve düşünce düzeylerini ölçmek amacıyla hazırlanmıştır. Araştırma örneklemini, Türkiye genelinde kripto para birimleriyle ilgilenen veya yatırım yapan toplam 355 tüketici oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda, katılımcıların kripto para birimleriyle ilgili algılama ve düşünceleri ile ilgili 8 ifadeye faktör analizi uygulanmış, analiz sonucunda özdeğerleri birden büyük tek faktör bulunmuştur ve faktöre “Kripto Para Birimi Pazarlama ve Tanıtım Boyutu” ismi verilmiştir. Faktöre ait güvenirlik katsayıları (Cronbach Alpha) değeri ,811 olup, faktörleri oluşturan boyutun güvenilir olduğu söylenebilir. KMO analizi sonucu 0,860 ve Barlett’s Test of Sphericity analizi sonucu 875,901 olduğu belirlenmiş ve her iki test sonucu da P=0,000 önem düzeyinde anlamlı bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Kripto Para Birimleri, İşletme, Pazarlama.Öğe İşletme Pazarlama Yöneticilerinin Tükenmişlik Düzeylerinin Belirlenmesine Yönelik Niğde ve Yöresinde Yapılan Bir Araştırma(2024) İri, RuhanAmaç– Araştırma, tükenmişliğin işletme pazarlama alanındaki durumunu incelemek ve işletme yöneticilerinin (satış, pazarlama) tükenmişlik düzeylerine tükenmişlik düzeylerine yönelik bakış açısı ve düşünce düzeylerini ortaya koymak amacıyla hazırlanmıştır. Yöntem– Araştırma geçmişte veya günümüzde halen varolan bir durum olan iş görenlerin tükenmişlik düzeylerininu, varolduğu şekliyle betimlemeyi amaçlayan tarama modeli ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, pazarlama-satış yöneticilerinin tükenmişlik düzeylerini belirlemek amacıyla Maslach ve Jackson (1981) tarafından bulunan, Bakker vd. (2002) tarafından geliştirilen, Çapri (2006) tarafından tükenmişlik ölçeğinin geçerlik-güvenirlik çalışması olarak Türkçe uyarlaması yapılan ve yine Çapri, Gündüz ve Gökçakan (2011) tarafından uygulanan Maslach Tükenmişlik Envanteri-Öğrenci Formu (MTE-ÖF) kullanılmıştır. Maslach Tükenmişlik Ölçeği doğrultusunda ve literatürde yer alan bilgilerden yararlanılarak düzenlenen anket formu 01-31 Ekim 2021 tarihleri arasında, araştırmanın örneklemini oluşturan Niğde ve yöresindeki, yargısal olarak seçilen ve küçük-orta büyüklükteki toplam 353 işletme satış-pazarlama yöneticileriyle yüz yüze gerçekleştirilen anketlerden elde edilen veriler SPSS 27.0 paket programında değerlendirilmiştir. Hipotez ya da model kurulmayan araştırmanın gerçekleştirilmesinde tarama yöntemi tercih edilmiş olup, verilerin değerlendirilmesinde pazarlama-satış yöneticilerinin bakış açısı ve düşünce düzeylerini belirlemede bazı tanımlayıcı istatistikler ile bağımsız gruplar için t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve farkın hangi gruplar arasında olduğunu belirlemek amacıyla çoklu karşılaştırmalar için LSD post hoc teknikleri kullanılmıştır. Bulgular– Araştırma sonucu elde edilen veriler ve bulgular doğrultusunda, işletme pazarlama ve satış yöneticilerinin genel olarak düşük tükenme düzeylerine sahip oldukları söylenebilir. Niğde ve yöresindeki küçük-orta büyüklükteki işletme pazarlama ve satış yöneticilerinin tükenmişlik düzeylerinin kişisel başarı eksikliği (yetkinlik) alt boyutu bakımından ise yüksek, duygusal tükenme ve duyarsızlaşma alt boyutları bakımından ise düşük seviyede olduğu belirlenmiştir. Tartışma – Araştırma bulguları iş görenlerin tükenmişlik düzeylerinin cinsiyet, yaş, tecrübe durumu, eğitim ve gelir guruplarına göre farklılık olduğunu göstermektedir. Ayrıca işletme pazarlama ve satış yöneticilerinin tükenmişlik düzeylerine bakış açısı ve düşünce düzeyleri ile ilgili sınırlı sayıda yapılan araştırma nedeniyle literatüre katkı sağlayabileceği düşünülmektedir.Öğe İşletmelerin ihracat performansına ülke kredi notunun etkisi: Ampirik bir araştırma(Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018) İri, Ruhan; Gürbüz, Esenİşletmelerin ihracat performansında etkisi olduğu düşünülen faktörler içerisinde ülke kredi notunun da olabileceği ve kontrol edilemeyen faktörler arasında değerlendirilebileceği söylenebilir. Türkiye'ye üç büyük kredi derecelendirme kuruluşu olan Standard&Poor's, Moody's ve Fitch'in verdikleri ülke kredi notunun işletmelerin ihracat performansını etkileyen faktörler içerisine eklenebilmesi önemli konulardan birisi olarak açıklanmaktadır. Çalışmanın temel amacı, işletmelerin ihracat performansı üzerinde etkili olan birçok unsur arasından sadece ülke kredi notuna odaklanılarak, işletmelerin ihracat performansına ülke kredi notunun etkisini ampirik olarak araştırmaktır. Çalışmada ihracat performansı ölçeği-EXPERF (Export Performance Scale) bağımlı değişken, ülke kredi notları bağımsız değişken olarak kavramsal bir model geliştirilmiştir. Modele ilişkin olarak, ilk aşamada ikincil verilerden faydalanılarak panel birim kök testleri analizi ile 1993-2016 yıllarını kapsayan ülke kredi notu ve işletmelerin ihracat performansı arasındaki ilişki incelenmektedir. Araştırmanın ikinci aşamasında ise toplanan birincil verilerin ana kütlesini, 2016 yılı İSO 500 işletmeleri oluşturmaktadır. Bu işletmelerin ihracat performansının ölçümünü EXPERF ölçeğine dayanılarak hazırlanan anket formunun e-posta ve yüzyüze anket yöntemi ile araştırmaya katılmayı kabul eden yöneticilerin, Türkiye'nin ülke kredi notunun ilk defa yatırım yapılabilir seviyeye çıkarıldığı 2013 yılı ve kredi notunun düşürüldüğü 2016 yılı ihracat performansını algılamalarına ilişkin verilerin toplanması oluşturmaktadır. Kasti (yargısal) örnekleme yönteminin kullanıldığı araştırmada 306 işletme yöneticisinden cevap alınmıştır. Yapılan panel veri analizi sonucu "derecelendirme kuruluşlarının verdikleri ülke kredi notunun işletmelerin ihracat performansına etkisi vardır" olarak belirlenen H1 hipotezi desteklenmekte olup, Türkiye ülke kredi notu, işletmelerin ihracat performanslarını etkilemektedir. Alan araştırması sonuçlarına göre, "ülke kredi notunun değişimi ile işletmelerin ihracat performansları arasında fark vardır" H2 hipotezi, 2013 yılında ülke kredi notunun artması ile 2016 yılında ülke kredi notunun düşürülmesini ölçen EXPERF ölçeğine göre, işletmelerin ihracat performansları farklılık gösterdiğinden desteklenmiştir.Öğe Marka Mağaza Zincirlerindeki Pazarlama ve Satış Görevli Cinsiyetlerinin Müşterilerin Satın Alma Algılamalarındaki Önemi ve İncelenmesi: Forum Mersin Örneği(2021) İri, RuhanAraştırma, kurumsal marka işletme mağazalarındaki pazarlama ve satış görevlilerinin cinsiyetlerininmüşterilerinin satın alma eğilimine yönelik algılarındaki önemini ve etkisini ortaya koymak ve literatüre katkısağlamak amacıyla hazırlanmıştır. Araştırma 01-31 Ağustos 2020 tarihleri arasında, çalışmanın örnekleminioluşturan Mersin şehri Forum Mersin Alışveriş Merkezi içerisinde, yargısal olarak seçilen ve kurumsalişletme veya marka işletme mağaza zincirlerinden alışveriş yapan 555 tüketiciyle yüzyüze yapılananketlerden elde edilen verilerin analiz edilmesiyle gerçekleştirilmiştir. Araştırma için, Niğde ÖmerHalisdemir Üniversitesi Etik Kurulu 28.07.2020 tarih ve 86837521-050.99-E.32490 Etik Kurul sayınumarasıyla gerekli izin gerekli izin verilmiştir. Yapılan analizlere dayanarak, kurumsal işletme (marka)mağazalarındaki pazarlama ve satış görevli cinsiyetlerinin müşterilerin satın alma eğilimine yönelik tutumölçeğinin, sadece işletmelerin pazarlama ve satış görevlilerinin cinsiyet tercihlerinin işletmeler arasındakirekabette önemli olması ile ölçek faktörleri arasında anlamlı bir farklılık çıkmıştır. Farkın kaynağını tespitetmek amacıyla yapılan Tukey testinde; işletmelerin pazarlama ve satış görevlilerinin cinsiyet tercihlerininişletmeler arasındaki rekabette önemli olmasında anlamlı bir farklılık arasında, kadın pazarlama ve satışgörevlileri lehine olduğu sonucuna ulaşılmıştırÖğe Niğde ilinin turizm açısından pazarlanması(Niğde Üniversitesi, 2009) İri, Ruhan; Türkmen, Hasan HüseyinTurizm etkinlikleri; şehirlerin pazarlanmasında etkili olan faktörlerden birisidir. Turizm faaliyetlerinin artması ve turizmin gelişmesi sayesinde şehirlerin sosyal ve kültürel yapıları gelişir ve çeşitli avantajlara sahip olurlar. Şehir pazarlamasını etkileyen en önemli hususlar arasında turizm pazarlaması ve turistik ürünün oluşturulması sayılabilir.Niğde şehrinin turizm bakımından kendine mahsus birçok turistik ürün olma potansiyeli (gerek tarihi ve gerekse doğal güzellik) bulunmaktadır. Niğde, coğrafi konumu, tarihi ve kültürel birikimi, doğal değerlerinden yaşam kültürüne kadar kendine özgü bir yapısı olan farklı bir şehir konumundadır. Ancak, bütün bu pozitif etkenlere rağmen, Niğde aynı zamanda gözden uzak kalmış ve insanlar tarafından yeterince bilinmeyen, adeta gizlenmiş ve keşfedilmeyi bekleyen kayıp bir şehir ya da saklı bir kent görünümündedir. Bu görünümüyle yalnızca kendi dünyasında yaşayan bir şehir imajında ve kabuğunu kırıp dış dünyaya açılmayı bekleyen veya tanıtımı ve pazarlanma zamanını bekleyen bir değer konumundadır. Doğal güzellikleri, özellikle dağcılık bakımından birçok ili kıskandıracak niteliktedir. Çiftehan gibi önemli kaplıcaları ve Narlıgöl gibi sıcak suların potansiyel termal alanların bulunmasının yanı sıra on bin yıllık bir tarihsel ve kültürel birikime de sahiptir. Sayıları ?yüzler?le ifade edilen (su kemerleri, kiliseleri, camileri, türbeleri çeşmeleri ve medreseleri vb.) nadide denilebilecek tarihsel ve kültürel eserler, Niğde şehrinde turistik açıdan pazarlanmayı beklemektedir.Turizm ve turist açısından son derece kolay, hatta mükemmel denilebilecek ulaşım imkânlarına sahip bulunması ise şehrin turistik açıdan bir başka avantajını teşkil etmektedir. Bütün bunlara rağmen Niğde, Türkiye'de yeterince tanınmamakta veya bilinmemektedir. Niğde, yöreye gelen turist sayısı ve elde edilen turizm geliri bakımından ülkenin en alt sıralarında yer almaktan kurtulamamıştır. Bu durum Türkiye'deki birçok il için olduğu kadar, Niğde şehri açısından da bir tezat oluşturmaktadır.Öğe Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi’nin Şehir ve Yöresine Olan Ekonomik, Sosyo-Kültürel ve Çevresel Etkisine Yönelik Yerel Halkın Algılarının İncelenmesi Üzerine Bir Araştırma(2020) İri, RuhanAraştırmada, Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi’nin şehir ve yöresine olan ekonomik, sosyo-kültürelve çevresel etkisine yönelik, Niğde ve yöresi yerel halkının bakış açısı, beklenti, düşünce düzeyleri ilealgılarının ölçülmesi ve incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu amaçla 01-30 Kasım 2019 tarihleri arasında,Niğde ve yöresinde yaşayan ve yargısal olarak seçilen şehrin yerlisi durumundaki Niğdelilerle yüz yüzegörüşmeler neticesinde gerçekleştirilen anketlerden elde edilen veriler doğrultusunda Niğde ve yöresiyerel halkının Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi’ne yönelik bakış açısı, beklenti, düşünce düzeyleriile algıları ölçülmektedir. 345 Niğdeli araştırmanın örneklemini oluşturmakta olup, yüz yüze görüşmeile gerçekleştirilen anketlerle toplanan veriler SPSS 22.0 hazır paket programında değerlendirilmiştir.Araştırma yöntemlerinden yargısal örneklem yöntemi tercih edilen çalışmada, hipotez ya da modelkurulmamış, verilerin analiz edilmesinde, bazı tanımlayıcı istatistiklerden bakış açısı, beklenti, düşüncedüzeyleri ile algıları belirlemede ortalama ve standart sapma istatistiklerinden, tanımlayıcı özellikleregöre bakış açısı, beklenti, düşünce düzeyleri ile algıları incelenmesinde ise t testi ile tek yönlü Anovatestinden yararlanılmıştır. Ölçeğin tamamına ilişkin Cronbach’s Alpha güvenilirlik katsayısı .92 olarakbulunmuştur. Elde edilen sonuçlara göre Niğde ve yöresinde yaşayan yerel halkın Niğde ÖmerHalisdemir Üniversitesi’ne yönelik algılarının orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Yine Niğde ÖmerHalisdemir Üniversitesi kurulduğundan beri şehrin sosyo-ekonomik gelişimine proaktif katkı sağladığı,şehir yaşamına canlılık getirdiği ve yeni işyerlerinin açılmasında önemli etkisi olduğunun yanı sıra,Niğde ve yöresine yapılan yeni yatırımlar için bir çekicilik unsuru görevi üstlendiği, Niğde ve yöresininsürdürülebilir gelişmesine ve bölgedeki yaşam kalitesinin artmasında önemli etken olarak belirlenmiştir.Bununla birlikte, Niğde ve yöresinde yaşayan yerel halkın Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi’neyönelik ticari etki, ekonomik katkı, ulusal ve uluslararası düzeyde tanıtım, yerel iletişim, yöresel imaj,kültürel kaynaşma ve üniversiteye olan yerel destek boyutlarında oldukça olumlu bir bakış açısına sahipoldukları belirlenmiştir. Yapılan t testi sonucunda, katılımcıların yanıtlarında sadece yerel imajboyutunda anlamlı bir fark bulunmuş olup, farklılığın ise kadınlar lehine olduğu ortaya çıkmıştır. Yinegerçekleştirilen tek yönlü varyans analiz sonucunda ise, Niğde ve yöresinde yaşayanların şehir veyöresine ekonomik, sosyo-kültürel ve çevresel etkisi olan Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesifaaliyetleri, akademik ve idari personeli ile öğrencilerine yönelik bakış açısı, beklentileri, algılamaları vedüşünce düzeyleri açısından sadece yerel imaj boyutunda anlamlı bir farklılık çıkmıştır.Öğe Öğretim elemanlarının üniversitelerin uyguladıkları akreditasyon faaliyetlerine yönelik algıları: Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi örneği(2023) İri, Ruhan; Bayraktar, MuhammetAraştırma, İç Anadolu Bölgesi’nde yer alan Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi’nin akademik birimlerinde görev yapmakta olan öğretim elemanlarının üniversitelerin uyguladıkları akreditasyon faaliyetleri konusundaki düşünce, tutum ve algılamalarını tespit etmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Konuya ilişkin literatürden elde edilen bilgilerin yanı sıra, Semerci (2017) tarafından geliştirilen Akreditasyon Algısı (AA) Ölçeği kullanılarak oluşturulan anket formu, 01-31 Mayıs 2022 tarihleri arasında araştırmanın örneklemi olan Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi’nde eğitim-öğretim faaliyetlerini yürüten toplam 381 öğretim elemanıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada var olan durumun ortaya konulmasının amaçlanması sebebiyle tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada, kolay ulaşılabilir örneklem yöntemiyle Üniversiteye bağlı 14 fakülte, 1 Yüksekokulu ile 6 Meslek Yüksekokulu’nda görev yapan toplam 381 öğretim elemanının internet adreslerine gönderilen link uzantılı on-line olarak ulaştırılan anketlerden elde edilen veriler SPSS 25.0 paket programında analiz edilmiştir. Araştırmada hipotez ya da model kurulmamış olup, verilerin analizinde bazı tanımlayıcı istatistiklerden, tanımlayıcı özelliklere göre bakış açısı, beklenti, düşünce düzeyleri ile algıları incelenmesinde ise t testi ile tek yönlü Anova testinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda, katılımcıların eğitim durumuna, yaş durumuna ve gelire göre ölçek ve alt boyutları arasında anlamlı bir farklılık çıkmamış, akademisyenlerin Akreditasyon Algısı (AA) Ölçeğinde sadece mesleki statü durumuna göre ölçek alt faktörü arasında anlamlı bir farklılık çıkmıştır. Farkın kaynağını tespit etmek amacıyla yapılan LSD testinde; mesleki statü durumuna göre profesörlerin araştırma görevlileri, öğretim görevlileri, doktor öğretim üyeleri ve doçentlerle aralarında kendi lehlerine anlamlı bir farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Öğe RESEARCH FOR THE COMPLIANCE OF BRAND FIDELITY SCALE TO TURKISH(2022) İri, RuhanThe research was conducted in order to test validity and reliability of the \"Brand Fidelity Scale\" (Grace, Ross & King 2020) and adapting the scale into Turkish. In order to obtain the Turkish version, the \"Brand Fidelity Scale”, consisting of 20 items, was translated by three language experts in the field. After the translation, the differences in meaning were determined, and the final version of the scale was translated back to Turkish by a total of six language experts. As a result of the exploratory factor analysis conducted in order to ensure the structure validity of the \"Brand Fidelity Scale”, a four-factor structure consisting of 17 items was obtained. In order to determine the content validity of the 17-item scale, the brand loyalty scale prepared in line with the opinions obtained from 25 academicians who are experts in marketing, between 01-31 July 2020, a total of 321 selected judicially and shoppers at brand business stores in Niğde and its region, which constitutes the sample of the research, realized with the consumer. The results of the confirmatory factor analysis conducted in order to understand whether this structure fits well to the sample data showed that the sampling compliance to which the scale was applied was at an acceptable level. Based on the findings resulting from the analysis, we conclude that \"Brand Fidelity Scale\" is powerful measurement tool that produces valid and reliable measurements and that can be used to measure brand fidelity research to be conducted in TurkeyÖğe Sofistike Ürün İhracatının İlgili Sektör ve Ülke İhracatı İçerisindeki Önemi: Nano Kalsit Örneği(2021) Özaytürk, İbrahim; İri, RuhanSon yıllarda inovasyon kapsamında işletmelerin üretimlerini geliştirme becerilerive kompleks ürünlere yönelme yeteneklerindeki farklılıklar, işletme karlılığınınyanı sıra, büyümesini ve ihracatını belirlemektedir. Araştırma, işletmelerinsofistike ürün geliştirmeleri sonucunda gerçekleştirdikleri ihracatın ilgili sektörve ülke ihracatına etkisini belirlemek amacıyla hazırlanmıştır. Araştırma,sofistike ürün ihracatının, ilgili sektör ihracatı içerisindeki ve ülke ihracatıüzerindeki öneminin ve etkisinin üzerinde durulması bakımından önemlidir.Yine araştırma uluslararası ticaret çerçevesinde, nano kalsit yüksek teknolojiürünün Türkiye genelindeki kalsit işletmelerin ürettikleri nano kalsit sofistikeürünün ihracatında yıllara göre değişiminin ortaya konulması ile Türkiyegenelindeki diğer sofistike ürünlerin ihracatlarının gelecek dönemlerdeyapılabilecek ülke ihracatı araştırmalarında kullanılması ve literatüre katkısağlaması bakımından önemlidir. Araştırmanın örneklemini Türkiye genelindekikalsit işletmeleri ile maden, taş ve toprağa dayalı sanayi ürünleri ihracatı yapanişletmeler oluşturmaktadır. Türkiye genelindeki kalsit işletmelerin ürettiklerinano kalsit sofistike ürün ihracatının, ilgili sektör ihracatına ve ülke ihracatınayönelik etkisi, 01-31 Temmuz 2020 tarihleri arasında TUİK’ten elde edilen verilerdoğrultusunda incelenmiştir. Araştırma için Niğde Ömer HalisdemirÜniversitesi Etik Kurulu 01.08.2020 tarih ve 86837521-050,99-E,26830 Etik Kurulsayı numarasıyla gerekli izin verilmiştir. Araştırma verileri, Türkiye’de nanokalsit ihracatı yapan işletmelerin ihracat rakamları, ilgili sektör olan maden, taşve toprağa dayalı sanayi ürünleri ihracat rakamları ve ülke ihracat rakamlarınınkarşılaştırılması şeklinde elde edilmiştir. Yapılan zaman serisi analizi sonuçları,2000-2019 yılları arasında nano kalsit sofistike ürün ihracatının ilgili sektörihracatına ve ülke ihracatına etkisini ve içerisindeki önemini göstermektedir.Öğe Sosyal medya fenomenlerinin pazarlama faaliyetlerine yönelik tutum ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik araştırması(2022) İri, RuhanAraştırma, sosyal medya fenomeni takipçilerinin, fenomenlerin yaptıkları pazarlama faaliyetlerine yönelik tutum ve algılamalarını geçerli ve güvenilir bir biçimde ölçmeye imkân sağlayabilecek bir ölçme aracının geliştirilmesi amacıyla hazırlanmıştır. Konuya ilişkin literatürden elde edilen bilgiler doğrultusunda ve 5-10 yıl arasında fenomenlik tecrübesi bulunan ve takipçi sayısı aynı zamanda 100.000’den fazla olan 15 sosyal medya fenomeninin düşünceleriyle soru maddeleri oluşturulmuştur. . Daha sonra kapsam geçerliğini tespit etmek amacıyla alanda uzman toplam 28 akademisyenden görüş alınmıştır. Sosyal medya fenomenlerinin pazarlama faaliyetlerine yönelik tutum ölçeği anketi, Niğde ve yöresinde sosyal medya kullanan, fenomen takibi yapan ve yargısal olarak seçilen toplam 381 takipçiyle on-line olarak 01-28 Şubat 2022 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Oluşturulan ölçeğin tamamı için Cronbach alfa güvenilirlik katsayısı, ,882 değeri bulunmuştur. Ölçeğin yapı geçerliliğini sağlamak için gerçekleştirilen açımlayıcı faktör analizi sonucunda 3 faktörden oluşan toplam 11 soru maddeli ölçek ortaya çıkmıştır. Ortaya çıkan bu yapının örneklem verisine iyi uyum gösterip göstermediğini tespit etmek için gerçekleştirilen doğrulayıcı faktör analizi sonuçları ise, ölçeğin uygulandığı örnekleme uyumunun kabul edilebilir düzeyde olduğuna işaret etmektedir. Gerçekleştirilen tüm geçerlik ve güvenilirlik analizleri sonucunda ortaya çıkan bulgulara dayanarak, sosyal medya fenomenlerinin pazarlama faaliyetlerine yönelik tutum ölçeğinin geçerli ve güvenilir ölçümler üreten bir ölçme aracı olduğu ve sosyal medya fenomeni takipçilerinin, fenomenlerin yaptıkları pazarlama faaliyetlerine yönelik tutum ve algılarını ölçmek için gerçekleştirilebilecek araştırmalarda kullanılabileceği söylenebilir.Öğe THE SCALE FOR THE ATTITUDES OF CUSTOMERS TOWARDS PURCHASING TENDENCY WITHIN THE CONTEXT OF BUSINESS, MARKETING AND SALES OFFICERS' GENDERS: A VALIDITY AND RELIABILITY STUDY(2020) İri, RuhanThe purpose of the study is to develop a scale that will allow measuringthe attitudes of customers towards purchasing tendency within the context of thebusiness, marketing and sales officers' genders. Items were developed by therelated literature, and content validity was determined through the opinions of28 field experts. The participants of the study consist of 511 consumers whoshopped at corporate or brand business stores that were selected throughjudgemental sampling method in the city centre of Niğde between 01-31December 2019. As a result of the exploratory factor analysis conducted to ensurethe construct validity of the scale, a four-factor structure consisting of 16 itemswas obtained. Cronbach alpha reliability coefficient for the whole scale was foundas .894. Confirmatory factor analysis results, which were carried out tounderstand whether this structure fitted the sample data, showed that the fitindex of the scale was at an acceptable level. Based on the findings of the study, itcan be stated that the scale is valid and reliable, and that it can be used to analysecustomers' attitudes towards purchasing tendency within the context of thegenders of business, marketing and salespeople in corporate business (brand)stores.