Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Adnan Baki" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Geribildirim Kavramı, Geribildirimin Veriliş Tarzı ve Zamanlaması İle İlgili İnançları1
    (2014) Davut Köğce; Adnan Baki
    Bu çalışmanın amacı ortaokul matematik öğretmenlerinin geribildirim kavramı, etkili geribildirimin özellikleri, geribildirimin veriliş tarzı ve zamanlaması ile ilgili inanışlarını belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda bu çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Veriler, 2009-2010 eğitimöğretim yılında Trabzon ili Akçaabat ilçesine bağlı 3 farklı ilköğretim okulunda görev yapan 3 matematik öğretmeni ile açık uçlu ve senaryo tipi sorular içeren yarı yapılandırılmış mülakatlar yapılarak elde edilmiştir. Elde edilen veriler içerik analizine tabi tutularak veri çözümleme tekniklerinden "verilerin kodlanması" kullanılmıştır. Çalışma sonunda, öğretmenlerin geribildirim kavramı ile ilgili tanımlamalar yaparken bir birinden farklı genel ifadeler kullandıkları, geribildirimin özellikleri ile ilgili olarak ise öğrencilerin performanslarını geliştirmeye yönelik betimsel özellikleri yanında onların kişiliklerine odaklanan değerlendirmeci özelliklere de vurgu yaptıkları ve sözel geribildirim vermenin daha kolay olduğuna inandıkları ortaya çıkmıştır. Ayrıca geribildirimin veriliş zamanı konusunda farklı inanışlara sahip oldukları sonucuna varılmıştır.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Süreç değerlendirmesinde elde edilen kavram yanılgılarının test gelistirme çalısmasında kullanılması
    (2011) Ali Türkdoğan; Seher Sahin Mandacı; Adnan Baki
    Öğrenci merkezli öğretim programının uygulamaya girmesiyle birlikte ölçme ve değerlendirme anlayısında da bazı köklü değisiklikler ön görülmüstür. Bu değisikliklerden bir tanesi de alternatif değerlendirme yöntemleri kullanılmasının gerekliliğidir. Alternatif değerlendirme, öğrencilere not verilen ölçme değerlendirme anlayısının yerine öğrenme ortamından elde edilen verilerin öğrenme ortamını düzenlemek için kullanılmasını önermektedir. Bu bağlamda yapılandırılan çalısma kapsamında, sınıf öğretmeni adaylarının öğrenci merkezli öğretim sürecinden ve sınav kâğıtlarının analizi sonucunda tespit edilen- fonksiyon ve koordinat ekseni kavramlarına iliskin- kavram yanılgılarından faydalanarak bir test hazırlanmıstır. Test geçerlilik ve kavram yanılgılarının tespitinde kullanılabilirliği boyutuyla tartısılmıstır. Testin kavram yanılgılarının arastırılacağı örneklemi belirlemede geçerli ve ekonomik bir araç olduğu görülmüstür.

| Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Merkez Yerleşke Bor Yolu 51240, Niğde, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim