Yazar "Ak, Hasan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İlköğretim hayat bilgisi ve sosyal bilgiler ders içeriğine ilişkin eğitim fakültesi ilköğretim bölümü sınıf öğretmenliği son sınıf öğrencilerinin bilişsel, duyuşsal ve davranışsal tutumları(Niğde Üniversitesi, 2003) Ak, Hasan; Öztürk, HüseyinÖZET Bu araştırma, İlköğretim Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler ders içeriğine ilişkin Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı son sınıf öğrencilerinin tutumlarını bilişsel, duyuşsal ve davranışsal puan düzeyinde farkmdalığını, cinsiyet, üniversite ve öğrenim şekli değişkenleri açısından saptamayı amaçlamaktadır. Araştırmanın evrenini, Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı son sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise oranlı örnekleme yöntemi ile belirlenen üniversite öğrencilerinden 594 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veriler araştırmacı tarafından geliştirilen ölçek aracılığı ile toplanmıştır. Çalışma sonucunda şu bulgular elde edilmiştir: 1. Öğrencilerin Sosyal Bilgiler ders içeriğine ilişkin bilişsel, duyuşsal ve davranışsal tutumlarının yeterli düzeyde olduğu söylenebilir. 2. Öğrencilerin Hayat Bilgisi ders içeriğine ilişkin bilişsel, duyuşsal ve davranışsal tutumlarının yeterli düzeyde olduğu söylenebilir. 3. İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği kız ve erkek öğrencilerin Sosyal Bilgiler ve Hayat Bilgisi ders içeriğine ilişkin bilişsel, duyuşsal ve davranışsal tutumları arasındaki fark: a.. İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği kız ve erkek öğrencilerin Sosyal Bilgiler ders içeriğine ilişkin bilişsel, duyuşsal ve davranışsal puan ortalamaları arasındaki fark P>0,05 düzeyinde anlamlı değildir. b.. İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği kız ve erkek öğrencilerin Hayat Bilgisi ders içeriğine ilişkin duyuşsal ve davranışsal puan ortalamaları arasındaki fark kız öğrencilerin lehine P<0,05 düzeyinde anlamlıdır. Bilişsel puan ortalamaları ise P>0,05düzeyinde anlamlı değildir.II 4. İlköğretim Sınıf Öğretmenliği son sınıf öğrencilerinin öğrenim gördükleri üniversiteler açısından Sosyal Bilgiler ve Hayat Bilgisi ders içeriklerine ilişkin duyuşsal, bilişsel ve davranışsal tutumları arasındaki fark: a. İlköğretim Sınıf Öğretmenliği son sınıf öğrencilerinin öğrenim gördükleri üniversiteler açısından Sosyal Bilgiler içeriğine ilişkin duyuşsal, bilişsel yönden fark P<0,05 düzeyinde anlamlıdır. Davranışsal düzeyde ise P>0,05 düzeyinde fark manidar değildir. b. İlköğretim Sınıf Öğretmenliği son sınıf öğrencilerinin öğrenim gördükleri üniversiteler açısından Hayat Bilgisi ders içeriğine ilişkin bilişsel puan ortalamaları arasındaki fark P>0,05 düzeyinde anlamlı değildir. Duyuşsal ve davranışsal yönden ise fark P<0.05 düzeyinde anlamlıdır. 5. İlköğretim Sınıf Öğretmenliği son sınıf öğrencilerinin öğrenim şekli; I.öğretim ve II. öğretim açısından Sosyal Bilgiler ve Hayat Bilgisi ders içeriğine ilişkin duyuşsal, bilişsel ve davranışsal tutumları arasındaki fark: a. İlköğretim Sınıf Öğretmenliği son sınıf öğrencilerinin öğrenim şekli; I.öğretim ve II. öğretim açısından Sosyal Bilgiler ders içeriğine ilişkin I. öğretim ve II. öğretim öğrencilerinin duyuşsal, bilişsel ve davranışsal puan ortalamaları arasındaki fark P>0,05 düzeyinde anlamlı değildir. b. İlköğretim Sınıf Öğretmenliği son sınıf öğrencilerinin öğrenim şekli; I.öğretim ve II. öğretim açısından Hayat Bilgisi ders içeriğine ilişkin I. öğretim ve II. öğretim öğrencilerinin duyuşsal puan ortalamaları arasındaki fark II. öğretim öğrencilerinin lehine P<0,05 düzeyinde manidarken, bilişsel ve davranışsal puan ortalamaları arasındaki fark P>0,05 düzeyinde anlamlı değildir. Anahtar Kelimeler: Hayat Bilgisi, Sosyal Bilgiler, Bilişsel Tutum, Duyuşsal Tutum, Davranışsal Tutum.