Yazar "Akbulut Uzun, Yeter" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Üniversite öğrencilerinin toplumsal cinsiyet eşitliğine dair görüşleri(Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020) Akbulut Uzun, Yeter; Özkan RecepBu araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinin toplumsal cinsiyet eşitliğine dair görüşlerinin çeşitli değişkenler (cinsiyet, yaş, medeni durum, evlilik süresi, çocuk durumları, öğrenim görülen sınıf, öğrenim görülen bölüm) açısından belirlenmesidir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeline yer verilmiştir. Araştırmanın evrenini, 2019-2020 eğitim-öğretim yılında devlet üniversitelerinde öğrenim görmekte olan lisans öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise 2019-2020 eğitim-öğretim yılında Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Eğitim Fakültesi’ndeki birinci ve son sınıflarda öğrenim görmekte olan 295 öğrenci oluşturmaktadır. Katılımcıların 231’i kadın, 64’ü ise erkektir. Araştırmada veri toplama aracı olarak Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Ölçeği (TCEÖ) kullanılmıştır. Verilerin istatistiksel analizinde ise Kolmogorov-Smirnov testi, yüzde, sayı, ortalama, standart sapma, sıra ortalaması, Kruskal Wallis-H testi, Mann Whitney U testi kullanılmıştır. Araştırmaya katılan üniversite öğrencilerinin TCEÖ’den aldıkları puan ortalamasının 25.09±8.26 (min. 13 – max. 61) olduğu saptanmıştır. Bu durum katılımcıların toplumsal cinsiyet eşitliği konusunda genel anlamda eşitlikçi tutuma sahip olduklarını göstermektedir. Cinsiyet değişkeni ile TCEÖ puan ortalaması arasındaki farkın istatistiksel olarak anlamlı olduğu saptanmıştır (p<0.05). TCEÖ puan ortalaması ile medeni durum, evlilik süresi, çocuk durumu, yaş, öğrenim görülen sınıf ve bölüm değişkenleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunamamıştır (p>0.05). Anahtar Sözcükler: erkek, eşitlik, kadın, toplumsal cinsiyet, üniversite öğrencileri