Yazar "Akdovan, Melek" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Ortaokul öğrencilerinin mülteci konusu ile ilgili farkındalık düzeyleri ve sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşleri(Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020) Akdovan, Melek; Uğurlu Baloğlu, NihalBu ara?tırmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin mülteci konusundaki farkındalık düzeylerinin tespiti ve Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin öğrencilerinin bu konu ile ilgili farkındalıkları hakkındaki görü?lerini almaktır. Ara?tırma, 2018-2019 eğitim-öğretim yılının Bahar döneminde Tarsus ?lçe Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı mülteci öğrencilerin yoğun olarak bulunduğu devlet okullarında öğrenim gören her sınıf düzeyindeki toplam 745 öğrenci ve yine bu okullarda hizmet veren toplam 14 tane Sosyal Bilgiler öğretmeni ile birlikte yürütülmü?tür. Ara?tırmada Nicel yöntem kullanılmı?tır. Nicel veriler sosyal bilgiler öğretmen görü?leri ile desteklenmi?tir. Nicel veriler ara?tırmacının geli?tirdiği “Mülteci Farkındalığı Ölçeği” ile edinilmi?tir. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde, SPSS 24.0 istatistik programı kullanılmı? olup çalı?ma grubunun farklı deği?kenler açısından kar?ıla?tırılması için Bağımsız örneklem T testi, Tek Yönlü ANOVA, Kruskal Wallis ve LSD Çoklu Kar?ıla?tırmalı Test analiz yöntemleri uygulanmı?tır. Ara?tırmanın nitel boyutunda ise Sosyal Bilgiler dersi öğretmenlerinin mülteci konusu ile ilgili öğrencilerinin farkındalıklarının tespitini gerçekle?tirmek üzere yarı-yapılandırılmı? bir görü?me formu kullanılmı?tır. Bu ara?tırmanın bulgularına dayalı olarak edinilen en önemli sonuçlar, ortaokul öğrencilerinin mülteci konusu ile ilgili farkındalık düzeyleri onların sınıf düzeyleri ve iv cinsiyetlerine göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık gösterirken, sınıfında mülteci öğrenci olup olmaması ve anne-baba eğitim düzeyi açısından istatistiksel olarak anlamlı bir farklılığın olmamasıdır. Sosyal Bilgiler dersi öğretmenleri ise bu dersin mülteci konusuna yönelik farkındalığı artırmada diğer derslerden daha etkili olduğu yönünde görü? bildirmi?lerdir. Ara?tırma, bulgulara dayalı olarak geli?tirilen ve Sosyal Bilgiler dersinin öğretimi sürecinde, bu dersin öğretim programında ve ders kitabında yapılabilecek bir takım düzeltmelere ili?kin öneriler ile tamamlanmı?tır. Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler, Mülteci Konusu, Farkındalık, Sosyal Bilgiler Öğretmeni, Ortaokul Öğrencileri