Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Akkoyun, Ozan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Parameter Calibration of Chaboche Kinematic Hardening Model by Inverse Analysis Using Different Optimization Methods in the Case of Pipe Bending
    (Society of Automotive Engineers Turkey, 2024) Akkoyun, Ozan; Kacar, Ilyas
    Drag link is one of the important parts in steering system used in automotive. The ball joint, ball joint housing, and pipe compose the drag link. In this study, finite element analysis is used to simulate the deformation process. St 52 steel material is used. A yield criterion, an associated flow rule, and Chaboche's kinematic hardening rule were used in the finite element simulations of processes involving high plastic deformation. A series of low-cycle tensile/compression tests is performed to determine the parameters of Chaboche's kinematic hardening rule. The success of the simulation results depends on the more accuracy of the finding parameters. Some optimization methods are used in the calibration progression of these parameters and the results are compared. For the purpose of optimization, the angle of the pipe after bending is set as 16.6° as soon as possible. As design variables, the Chaboche kinematic hardening rule parameters were adjusted. Consequently, calibrated parameters were obtained for St52 pipe bending. By analysing and verifying the candidate points, optimization methods are compared. The optimum parameters are determined as JSH350 MPa, C=2984.3 MPa, and ^=100 while their initial values are Y5K373.806 MPa, C=4016 MPa, and y=94. It is concluded that the optimization process gives more consistency in the bending process. © 2024 Society of Automotive Engineers Turkey. All rights reserved.

| Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Merkez Yerleşke Bor Yolu 51240, Niğde, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim