Yazar "Alay, Esin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İlkokul öğrencilerinin müzik derslerinde kullanılan temsil stratejilerinin aktif müzik dinleme becerilerine etkisi(Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, 2022) Alay, Esin; Uygun, Mehtap AydınerBu çalışmanın amacı ilkokul öğrencilerinin müzik derslerinde kullanılan temsil stratejilerinin öğrencilerin aktif müzik dinleme becerilerine etkisini sınamaktır. Bu amaç doğrultusunda çalışmada ilkokul 4. Sınıf öğrencilerinin müzik derslerinde aktif müzik dinleme becerilerinin geliştirilmesine yönelik temsil stratejilerinin öğretimini içeren 6 haftalık bir uygulamanın etkililiği deneysel model ile sınanmıştır. Çalışmanın denel işlemi her hafta 2 ders saatinden oluşan müzik derslerinde toplam 12 ders saati sürdürülmüştür.Çalışmada, deney grubu öğrencilerinin ezgi, ritim, ses perdesi, tempo, artikülasyon, müzik cümleleri ve tonu algılama alt boyutlarından oluşan aktif müzik dinleme becerilerinin temsil stratejilerinin kullanımıyla geliştirilmesi hedeflenmiştir. Kontrol grubunda ise müfredat programında yer alan bu becerilerin geleneksel öğretim yöntemleri kullanılarak olağan şekilde geliştirilmesi hedeflenmiştir. Sonuçlara göre; deney grubundaki öğrencilerin aktif müzik dinleme becerileri testinin alt boyutlarından ve testin tamamından elde ettikleri puanları arasında son test puanları lehine anlamlı farklılıkların olduğu belirlenmiştir. Deney ve kontrol grubu öğrencilerinin aktif müzik dinleme becerilerinin karşılaştırılmasına ilişkin sonuçlarda da öğrencilerin ezgi, ritim, perde alt boyutları ile testin tamamından elde ettikleri puanları arasında deney grubu lehine anlamlı farklılıkların olduğu bulunmuştur.