Yazar "Alp, Elifsena Canan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Türkiye'de sağlık hizmetleri ve memnuniyet: Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi örneği(Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021) Alp, Elifsena Canan; Babaoğlu, CenayBu araştırma sağlık hizmeti veren kurumların sundukları hizmetler karşılığında bu hizmetten faydalananlar tarafından nasıl algılandığını incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu amaç bağlamında kişisel bilgi formu üç ana başlık altında hazırlanmıştır. Bu başlıklar: sunulan hizmetlerden memnuniyet, kurum, personel ve ekipmanlardan hissedilen memnuniyet ve otel hizmetlerinden hissedilen memnuniyet ölçeklerinden oluşturulan toplam 21 sorudan oluşmaktadır. Oluşturulan veri toplama aracı 2021 yılında Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Eğitim ve Araştırma Hastanesinde gerek yataklı tedavi gören hastalara ve gerekse de ayaktan tedavi gören hastalara yönlendirilmiştir. Elde edilen verilerin bilgisayar ortamında analiz edilmesi sonucunda hastaneden tedavi hizmeti alan hastaların yüksek oranda yukarıdaki başlıklar altında verilen hizmetlerden memnun oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmada ayrıca hastaların hastaneye birden fazla gelmeleri durumunda memnuniyet düzeyinin azalmadığı aksine arttığı gerçeğine rastlanırken, yatan hastalar arasında da bu memnuniyet düzeyinin arttığı gözlemlenmiştir. Hastaneden sağlık hizmeti alan hastaların cinsiyetlerine, yaşlarına, eğitim durumlarına, hastanede geçirdiği süreye ve hastaneye kaç kez geldiğine ilişkin değerlendirmelerdeki memnuniyet oranlarında farklılık olmadığı saptanmıştır.