Yazar "Altuner, Huriye" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Çağının Ötesinde Bir Sanatçı: William Blake(2020) Altuner, Huriyeİngiliz Romantik sanatçı William Blake (1757-1827), yazın alanındaki eserlerinin yanı sıra yaptığıgravür ve resimleriyle de dikkatleri üstüne toplamıştır. 19. yüzyılda, toplumsal yapıda ve düşüncehayatında yaşanan başkalaşım, sanatçılara ifade özgürlüğü getirmekle birlikte bir takım bunalımlarada yol açmıştır. Kentleşme, sanayi alanında yaşanan gelişmeler, savaşlar, bireyleri yalnızlaştırmıştır. Buortamda, kurtarıcı güç olarak “din” görülmüş ve “Tanrı” ya sığınılmıştır. Din, her sanatçının bireyseltavrına bağlı olarak yorumlanmış ve görsel bir hâl almıştır.William Blake, geçmiş kültürlerden, Hıristiyanlık ikonografisinden ve mitlerden beslenerek oluşturduğu sanat anlayışı ile Romantizmi farklı bir boyuta taşımıştır. Dünyevi tasvirleri, sembolizme kadargiden bir ifade biçimi ile değiştirip dönüştürerek kendi üslubunu oluşturmuş ve diğer romantiklerden,aykırı tasvirleri ile ayrılmıştır. Grotesk yaratıklar, mistik dünya algısı, izleyiciyi bu dünyadan uzaklaştırıpmetafizik bir ortama sürüklemekte, görünenin ardında yatan anlamlara işaret etmektedir. Bu anlatım dili, görsel alanda, çarpıcı örneklerle ifadesini bulmaktadır. Dini yönü ağır basan sanatçının, dineyaklaşımı ve tasvir biçimi genel anlayışın dışındadır.William Blake’in sanatını şekillendiren yaşamı, mistik ve sembollerle dolu resimleri, bu çalışmanınkonusunu oluşturmaktadır. Öncelikle, sanatını şekillendiren en temel unsurları barındıran yaşamından söz edilmiş; sanatsal hayatının önemli bir kısmını oluşturan kitap resimlerinden örnekler gösterilerek sanatsal anlayışı belirlenmeye çalışılmış; çözümlenen bir takım eserlerle sanatçının Romantizmiçindeki konumu, dine ve yaşama bakış açısı belirlenmeye çalışılmıştır.William Blake, melankolik bir romantik, devrimci görüşleriyle birlikte kalıpların dışında bir dindar,dünya görüşü ve düşünce yapısıyla romantik, doğaüstü tasvirlerinin altında yatan anlamlarıyla sembolik bir sanatçıdır.Öğe Ekspresyonizmde hıristiyanlık ve çarmıhta İsa tasvirinin kullanımı(2015) Altuner, HuriyeBu çalışmada, ekspresyonizmi oluşturan etkenler belirlenerek sanatçıların Hıristiyanlığabakış açıları ve Çarmıhta İsa tasvirlerini kullanma nedenleri üzerinde durulmuştur. Bununiçin Emil Nolde, March Chagall, Georges Henri Rouault, Wasily Kandisky, Wilhelm Morgner,Oscar Kokoschka, Otto Dix gibi sanatçıların bu tarz çalışmaları örneklendirilmiş veekspresyonizm ile Hıristiyanlık arasındaki ilişki açıklanmaya çalışılmıştır.Teknolojik gelişmelerin yaşandığı buna karşın savaş ve gözyaşının hâkim olduğu birdönemde, ekspresyonistler, kötüye gidişi fark etmişler, toplumu uyarmak için bir çıkış yoluaramışlardır. Köleliğin her türünü reddetmişler, savaşsız, barış içinde insanca duyguların hâkimolduğu yeni bir dünya görüşü ve yeni bir insan tipi oluşturmayı amaçlamışlardır. Bu konuda enbüyük güç, doğru algılanması ve yaşanması gereken din yani Hıristiyanlık olarak kabuledilmiştir. Çarmıhta İsa tasvirleri ise bu duyguları simgeleyen bir sembol olarak kullanılmıştır.Öğe MARC CHAGALL'IN BEN VE KÖY ADLI ESERİNİN AKADEMİK ELEŞTİRİ YÖNTEMİYLE İNCELENMESİ(2014) Altuner, HuriyeBu araştırmada, öncelikle akademik eleştiri yöntemi hakkında bilgi verilmiş daha sonra akademik eleştiri örneği olarak Marc Chagall'ın \"Ben ve Köy\" adlı eseri incelenmiştir. İnceleme, \"Ön İkonografik Betimleme (Doğal Anlam)\", \"İkonografik Çözümleme (Anlaşmalı Anlam)\" ve \"İkonolojik Yorum (Asıl Anlam- İçerik)\" aşamaları takip edilerek gerçekleştirilmiştir. Marc Chagall'ın bütün eserlerinde olduğu gibi \"Ben ve Köy\" adlı çalışması da anılarının ve hayata bakış açısının bir yansımasıdır. Eserde, yer alan figürler, formlar, geometrik düzenlemeler ve renk kullanımı sembolik anlamlar içermektedir. Resmin yüzeyinde açık seçik duran objeler, aralarındaki geometrik boşluklar ve bunların çağrıştırdığı olaylar iki boyutlu resim yüzeyinde biçimsel ve içerik açısından farklı bir derinlik oluşturmaktadır. Hasidik bir Rus Yahudi'si olan sanatçı, dini ve siyasi açıdan ılımlı bir tavır içindedir ancak geçmişine her zaman bağlı kalmış ve bunu resim yüzeyinde semboller aracığıyla yansıtmıştır. \"Ben ve Köy\" adlı çalışması da bunun bir örneğidir. Eserde sanatçının kültürel geçmişi, insan ve doğa sevgisi ve gelecekten beklentileri naif bir dille anlatılmıştır.Öğe SÜRREAL RESİMDE KADIN İMGESİ(2020) Altuner, HuriyeSürrealizm, sanat ve yaşam alanında radikal başkaldırı ve kural tanımaz tavrın 20 yüz yılın ilk çeyreğinde ifadesi ve daha sonra sanat alanında yaşanacak değişikliklerin öncüsü olmuştur. Bilinçaltının su yüzüne çıkarılması, içten geldiği gibi eser verilmesi ve bu şekilde gerçeğin anlatılması tavrını benimseyen Sürrealizm Andrea Breton’un öncülüğünde pek çok sanatçıyı bünyesinde toplamıştır. Söylemlerini yayınladıkları manifestolarda açıkça dile getiren Sürrealist sanatçılar, Freud’un araştırmalarından büyük ölçüde yararlanmışlardır. Sürrealistler her türlü ahlak ve mantık kuralarını bir tarafa bırakarak çocukluk anılarından başlayarak yaşamlarını tuvallerine yansıtmışlardır. Her sanatçınınkendine has üslubu içinde kendi iç dünyalarını seyirciye sunmuş ve kadın imgesine sıklıkla başvurmuşlardır. Sürrealist resimde kadın, dişi, doğurgan, anne, sevgili anlamlarının yanı sıra savundukları özgür cinsel yaşamın simgesi olarak da tasvir edilmiştir.