Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Asan, Rabia" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Öğretmen adaylarının eğitimde etkin teknoloji entegrasyonunu planlayabilme durumlarının incelenmesi
    (Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, 2023) Asan, Rabia; Çalışkan, Erkan
    Bu çalışmada, eğitimde teknoloji entegrasyon düzeyinin belirlenmesine yönelik şablon ve dereceli puanlama anahtarının geliştirilerek uygulanması amaçlanmıştır. Nicel araştırma yöntemlerinden tarama deseniyle yürütülen araştırmada ölçüt örnekleme kullanılarak seçilen Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Eğitim Fakültesinde farklı ana bilim dallarına kayıtlı 4. sınıf 64 öğretmen adayıyla çalışılmıştır. Araştırmanın amacı doğrultusunda araştırmacı tarafından geliştirilen "Teknoloji ile Zenginleştirilmiş Ders Plan Şablonu" ve "Dereceli Puanlama Anahtarı" veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Veri toplama araçlarının geliştirilmesi sürecinde geçerlik aşamasında farklı alanlarda uzmanlıkları bulunan toplamda 12 uzmandan görüş alınmış olup kapsam geçerlik oranları ve kapsam geçerlik indeksleri hesaplanmıştır. Kapsam geçerlik indeksi ,92 olarak bulunan veri toplama araçlarının güvenirliğinde değerlendiriciler arası uyum oranı ,91; Cronbach Alfa değeri ise ,762 olarak bulunmuştur. Uygulama aşamasında ilk olarak belirlenen örneklem grubuna ulaşmak için üniversite web sitesinden her bir ana bilim dalına ait ders programları, öğretmenlik uygulaması tarihleri ve dersi veren öğretim üyeleri araştırılarak katılımcılara ulaşılmıştır. Her katılımcı grubuna araştırmayla ilgili bilgi verilmiş olup veri toplama aracının nasıl doldurulması gerektiği hakkında yönergeler açıklanmıştır. Verilerin analizinde parametrik olmayan testler kullanılmıştır. Elde edilen bulgular sonucunda Sosyal Bilgiler, Fen Bilgisi ve Türkçe öğretmen adaylarının teknoloji entegrasyon düzeyleri "alt düzey" olarak bulunurken Matematik öğretmen adaylarının "orta düzey" seviyesinde çıkmıştır. Ayrıca katılımcıların eğitim gördükleri programlara göre teknoloji entegrasyon düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılığa rastlanmamıştır. Öğretmen adaylarının hazırladıkları ders planlarından öğretim yöntem-teknikleri, alanlarına yönelik kazanımlar, etkinlik planlaması ve değerlendirme gibi öğretim sürecinin kilit noktalarında önemli eksikleri olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Dolayısıyla öğretmen adaylarının mesleklerine başlamadan önce aldıkları eğitimlerde özellikle pedagoji ve alan bilgisine yönelik eğitimlere ağırlık verilmesi önerilebilir. Geliştirilen 'Teknoloji ile Zenginleştirilmiş Ders Plan Şablonu' ve 'Dereceli Puanlama Anahtarı'nın Millî Eğitim Bakanlığı bünyesinde yürütülen hizmet içi eğitimlerde ve Yükseköğretim Kurumlarının öğretmen yetiştirme programlarında kullanımının öğretmen niteliğinin artmasına katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇEVRİMİÇİ İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME UYGULAMALARINA YÖNELİK TUTUM VE GÖRÜŞLERİ
    (2023) Asan, Rabia; Çalışkan, Erkan
    Bu araştırmanın amacı, Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının çevrimiçi işbirlikli öğrenme uygulamaları hakkındaki tutumlarını ve görüşlerini incelemektir. Bu amaç kapsamında öğretmen adaylarının tutumları farklı değişkenler açısından ele alınmıştır. Karma yöntem araştırmasının kullanıldığı bu çalışma, açıklayıcı sıralı desen ile şekillenmiştir. Araştırmanın nicel bölümünün örneklemini seçkisiz olmayan örnekleme yöntemlerinden uygun örnekleme; nitel bölümünün örneklemini ise amaçlı örnekleme kullanılarak 2021-2022 eğitim öğretim yılında bir devlet üniversitesinde öğrenim görmekte olan 152 Sosyal Bilgiler öğretmen adayı oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu, kişisel bilgi formu ve Korkmaz (2012) tarafından geliştirilen tutum ölçeği kullanılmıştır. Ölçeğin Cronbach Alfa katsayısı .904 olarak bulunmuştur. Elde edilen veriler içerik analizi ve SPSS yazılımı kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının tutumları, sınıf düzeylerine, kardeş sayılarına, kişisel bilgisayara sahip olma durumlarına ve çevrimiçi öğrenme uygulamalarındaki rahatlık düzeylerine göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık gösterirken; cinsiyetlerine, bilişim teknolojilerini kullanma becerilerine, çevrimiçi oyun oynama ve sosyal projelere katılma deneyimlerine göre anlamlı bir farklılık göstermediği ortaya çıkmıştır. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda eğitimcilere çevrimiçi işbirlikli öğrenme uygulamalarındaki verimliliği artırabileceği düşünülen önerilerde bulunulmuştur.

| Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Merkez Yerleşke Bor Yolu 51240, Niğde, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim