Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Ay, Serdar" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Misyonerlik ve Türkiye'de misyonerlik faaliyetleri
    (Niğde Üniversitesi, 2007) Ay, Serdar; Talas, Mustafa
    Latince ?missio? teriminden gelmekte olan misyon, sözlük anlamı itibariyle görev, yetki, bundan türetilmis olan misyoner terimi ise görevli olan kisi anlamlarına gelmektedir. Misyonerlik faaliyetleri sadece Hıristiyan misyonerler tarafından yapılmamıstır. Tarih boyunca her türlü inanç sistemi misyonerlik faaliyetinde bulunmustur. Fakat bu faaliyetleri en yogun sekilde yapan topluluk Hıristiyanlardır. Hıristiyanlıkta misyonerlikle ilgili referanslar Hz. sa'nın ncil'deki ifadelerine dayandırılır. lk misyonerlerin havariler oldugunu söylemek mümkündür. Havariler içinde ise Aziz Pavlus'un çok önemli bir yeri vardır. Pavlus'un örgütlü ve planlı olarak misyonerlik faaliyetlerini baslattıgı söylenebilir. Pavlus sonrası dönemlerde, özellikle Roma mparatorlugu zamanında misyonerlik faaliyetleri hız kazanmıs, en parlak dönemlerini mparatorluk zamanında yasamıstır. Misyonerlerin slamiyet'le tanısmaları 800-1500 yılları arasına denk gelmektedir. Hıristiyanların slam'a karsı olan ılımlı tavırları zamanla degismistir. Hıristiyan misyonerliginde temel amaç her ne pahasına olursa olsun insanları Hıristiyanlastırmaktır. Bu yolda her türlü metod kullanılmıstır. Gerektiginde siddet kullanmaktan kaçınmamıslardır. Osmanlı döneminde yogun olarak faaliyet gösteren misyonerler, bunu Türkiye Cumhuriyeti'nde de devam ettirmek istediler. Fakat Osmanlıda buldukları rahat ortamı cumhuriyet döneminin ilk yıllarında bulamadılar. Özellikle Atatürk zamanında misyonerlere karsı sert tedbirler alınmıstır. Daha sonraki yıllarda misyonerler metod degistirerek faaliyetlerine devam ettiler. Türkiye tarihi ve cografi konumu itibariyle Hıristiyan dünyasının ilgi merkezi olma özelligine sahiptir. Yapmıs oldugumuz bu çalısmada misyonerlerin tek amacının Hıristiyanlıgı yaymak olmadıgını, bunun yanında onu, siyasi, ekonomik, sömürgecilik, emperyalizm v.s. birçok hususun vasıtası olarak kullandıkları anlasılmaktadır. Misyonerligin dogru bir sekilde tanımı ve tahlili yapılmalıdır. Çünkü isin arka planında istismar vardır. Bu nedenle milli ve manevi degerlerin ögretilmesine ve bu ögretimin ehil insanlar tarafından yapılmasına önem verilmelidir.

| Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Merkez Yerleşke Bor Yolu 51240, Niğde, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim