Yazar "Büyükkeklik, Arzum" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 8. Ulusal Lojistik ve Tedarik Zinciri Kongresi: Bildiriler Kitabı 25-27 Nisan 2019, Niğde(Niğde Üniversitesi, 2019) Bülbül, Hasan; Büyükkeklik, Arzum; Özoğlu, Buket; Başaran, NizamettinÖNSÖZ Lojistik ve tedarik zinciri yönetimi konularında mesleki ve bilimsel gelişime katkıda bulunmak, konuyla ilgili akademisyen ve profesyonelleri bir araya getirerek, görüş alışverişinde bulunmalarını sağlamak amacıyla 2012 yılından beri her yıl Lojistik Derneği (LODER) önderliğinde Ulusal Lojistik ve Tedarik Zinciri Kongreleri düzenlenmektedir. Daha önce sırasıyla Konya, Aksaray, Trabzon, Gümüşhane, Mersin, Antalya ve Bursa illerinde düzenlenen Ulusal Lojistik ve Tedarik Zinciri Kongrelerinin 8. si Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi ev sahipliğinde Lojistik Derneği (LODER) ve Ahiler Kalkınma Ajansı (AHİKA) işbirliği ile 25-27 Nisan 2019 tarihleri arasında düzenlenmiştir. 2019 yılı kongre ana teması Türkiye’de son yıllarda yenilenebilir enerji sektörü yatırımlarının artışı, buna bağlı olarak gelişmesi muhtemel lojistik ve tedarik zinciri problemleri ve Niğde İlinin özel durumu dikkate alınarak belirlenmiştir. Niğde İlinin yenilenebilir enerji türlerinden güneş enerjisi açısından önemli bir potansiyele sahip olması, Türkiye’nin ilk Enerji İhtisas Organize Sanayi Bölgelerinden birinin Niğde’de kurulu olması ve Üniversitesinin yenilenebilir enerji konusunda güçlü altyapı ve insan kaynağına sahip olması nedeniyle kongre ana teması Yenilenebilir Enerji Tedarik Zinciri olarak belirlenmiştir. Kongrede bu ana tema ekseninde 1 panel ve 2 bilimsel oturum gerçekleştirilmiştir. Bununla birlikte, Niğde’nin kalsit madeni yatakları ile öne çıktığı ve dış ticareti açısından kalsit sektörünün ön planda olduğu da dikkate alınarak “Türkiye Lojistik Master Planı ve Niğde Durum Analizi” konulu panel ile hem Türkiye geneli hem de Niğde özelinde dış ticaret ve lojistik faaliyetler de tartışılmıştır. Kongrede açılış panelleriyle birlikte “Lojistik Eğitim Standartları Paneli” de dahil olmak üzere 3 panel; lisans ve lisansüstü öğrencilerine yönelik tedarik zinciri yönetiminden lojistik optimizasyona kadar 7 konuyu kapsayan 3 eğitim oturumu yapılmıştır. Kongre Bilim Kurulunun hakemlik sürecinden geçen 112 bildiri özeti tam metin bildiri hazırlamaya, tam metin bildiri aşamasında ise 57 bildiri kongrede sunulmak üzere kabul edilmiştir. Bildiri sunumları Yenilenebilir Enerji Tedarik Zinciri (1 ve 2), Yeşil Tedarik Zinciri Yönetimi, Lojistik Bilgi Sistemi, Lojistik Modelleme, Taşımacılık Sistemleri, Araç Rotalama, Tedarikçi Seçimi, Lojistikte Yenilikçilik ve İşbirliği, Lojistik ve Tedarik Zinciri Sektörel Uygulamaları, Dış Kaynak Kullanımı ve E-Ticaret, Dış Ticaret ve Gümrük, Akıllı Lojistik, Lojistik Sektöründe Performans Yönetimi, Liiiojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi ile İlgili Diğer Konular başlıklı 15 akademik oturumda gerçekleştirilmiştir. Kongrenin gerçekleştirilmesinde katkı sağlayan başta Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Rektörü Sayın Prof. Dr. Muhsin KAR olmak üzere, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dekanı Sayın Prof. Dr. Haluk BENGÜ’ye, Mühendislik Fakültesi öğretim üyesi Sayın Prof. Dr. Yüksel KAPLAN’a, Kongre Düzenleme Kuruluna, Kongre Bilim Kuruluna, Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi tüm birimlerine ve maddi destek sağlayan sponsorlarımıza teşekkür ederiz. Elbette kongrelerin başarılı geçmesi herşeyden önce akademik paylaşımlar ile olanaklı hale gelmektedir. Bu kapsamda Kongreye Türkiye’nin 33 farklı üniversitesinden katılan araştırmacılara ve lojistik sektöründen uzmanlara en içten teşekkürlerimizi sunarız. Akademisyen, öğrenci ve özel sektörün katılımıyla gerçekleştirilen kongrede oluşan bilgi alışverişinin lojistik ve tedarik zinciri alanındaki gelişmelere katkı sağlaması ve yeni araştırma alanlarının oluşmasına zemin hazırlaması dileğiyle… …Öğe Döngüsel Ekonomi ve Verimlilik: Sosyal Bilimler Kapsamında Bir Literatür İncelemesi(2023) Büyükkeklik, Arzum; Afsar, YasınAmaç: Bu çalışmanın amacı, Web of Science (WoS) veri tabanında 2021 yılı sonuna kadar yayınlanmış Sosyal Bilimler İndeksinde (SSCI) yer alan dergilerdeki döngüsel ekonomi ve verimlilik konularının birlikte ele alındığı makalelerin sistematik bir taramasının yapılması ve araştırma boşluklarının ortaya konmasıdır. Yöntem: Tarama ile elde edilen makalelerin VOSviewer Programı yardımıyla tanımlayıcı istatistikleri oluşturulmuş ve makaleler konu, amaç ve katkıları itibariyle detaylı olarak incelenmiştir. Bulgular: Makalelerin yazarları, yazarların konuyu çalışma sıklığı ve atıf sayısı dikkate alındığında döngüsel ekonomi ve verimlilik ikilisinin sosyal bilimlerde yoğunlaşılan bir araştırma alanı olarak görülmediği bulgusuna ulaşılmıştır. Döngüsel ekonomi uygulamaları, döngüsel iş modellerinin ekonomik faydaları, kaynak verimliliği ve enerji verimliliği konularına yoğunlaşıldığı; döngüsel ekonomi uygulamalarında dikkat edilmesi gereken hususlar ve oluşabilecek engeller, eko-yenilikler, tedarik zincirleri, endüstri 4.0 ve dijitalleşme gibi konuların sınırlı düzeyde araştırıldığı sonucuna ulaşılmıştır. Özgünlük: Sosyal bilimler kapsamında döngüsel ekonomi ve verimlilik konularını birlikte ele alan araştırmalarla ilgili bir literatür taraması bulunmamaktadır. Çalışmayla, döngüsel ekonomi ve verimlilik konularında yoğunlaşılan alanlar ve araştırma boşluklarının tespit edilmesi, özellikle hangi alt alanlarda yeni araştırmalar yapılabileceğinin vurgulanması yönüyle literatüre katkı sağlanması beklenmektedir.Öğe Karayolu taşımacılığında sürdürülebilirlik performansının ölçülmesi: Karşılaştırmalı bir analiz(2023) Senir, Gül; Büyükkeklik, ArzumKarayolu ulaşımı dünya çapında insan ve yük taşımacılığının bel kemiği olduğundan yüksek kullanım hacmine sahiptir. Bu kullanım da özellikle sera gazı emisyonları ve hava kirliliği açısından önemli çevresel etkilere neden olmakta, sürdürülebilirliği olumsuz etkilemektedir. Bu çalışmanın amacı seçilen OECD ülkelerinde mevcut karayolu ulaşım sistemlerinin sürdürülebilirlik performanslarını değerlendirmek ve karşılaştırma yapmaktır. Çalışmada çok kriterli karar verme (ÇKKV) yöntemlerinden ENTROPİ kullanılarak kriterlerin önem düzeyleri belirlenmiş ve sonrasında WASPAS yöntemi ile ülkelerin karayolu taşımacılığında sürdürülebilirlik sıralaması yapılmıştır. OECD ülkelerinin karayolu taşımacılığında sürdürülebilirliğin değerlendirilmesinde kullanılan veri; Birleşmiş Milletler Avrupa Ekonomik Komisyonu Taşımacılık istatistikleri, Dünya Bankası istatistikleri ve Avrupa istatistiklerinin sunulduğu web adreslerinden elde edilmiştir. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda önem düzeylerine göre kriterlerin sıralaması CO2 emisyonları, yakıt tüketimi ve yol kazaları şeklinde olmuş; ülkelerin sıralanmasında karayolu taşımacılığında sürdürülebilirlik performansında yüksek puan alan ilk üç ülke İzlanda, Türkiye ve Litvanya olmuştur.Öğe Sürdürülebilir Kalkınmanın Ekonomik Çevre Boyutları AçısındanAtık Yönetimi ve E-Atıklar(Niğde Üniversitesi, 2008) Ergülen, Ahmet; Büyükkeklik, ArzumÜrün kullanım ömürlerinin isletmelerin bizzat kendileri tarafından kısaltıldıgı elektrik elektronik sektöründe olusan atık (e-atık) miktarı hızla artmaktadır. Gelisen teknolojiler ve artan tüketici kullanımıyla birlikte, dünya üzerindeki e-atıkların yıllık %3-5 oranlarında artacagı ve 2009 yılında 11 milyar dolarlık bir pazara ulasacagı tahmin edilmektedir. Agır metal içerikleri sebebiyle yakılarak bertaraf edildiklerinde insan ve çevre saglıgı üzerinde ciddi olumsuz etkileri olan bu eatıklar, dünya genelinde ve özellikle elektrik elektronik ürünlerin yaygın kullanıldıgı gelismis ülkelerde önemli bir sorun haline gelmistir. Bu noktada hükümetler; dogal kaynakların sürdürülebilirligi için e-atıkların mümkün oldugunca azaltıldıgı, geri kazanımının artırıldıgı ve geri kazanılamayan atıkların çevreye en az zararı verecek sekilde bertaraf edildigi etkin atık yönetimi politikaları olusturarak, bu politikaların isletme uygulamalarına dönüstürülmesini saglamalıdır. Bu çalısmada sürdürülebilir kalkınmanın ekonomi ve çevre boyutları altında atık yönetiminin temel prensipleri belirlenmeye ve e-atıkların geri kazanımıyla saglanacak yararlar ortaya konulmaya çalısılmıstır. …Öğe Tersine lojistik ve atık akümülatörler için tersine lojistik ağ tasarımı uygulaması(Niğde Üniversitesi, 2011) Büyükkeklik, Arzum; Ergülen, AhmetEkonomik, çevresel ve yasal gerekçeler sebebiyle işletmelerin tersine lojistik faaliyetlerine ilgisi artmaktadır. Tersine lojistik faaliyetlerinin işletmelerin maliyetlerini yükseltmemesi ve toplanan atık miktarlarının mümkün olduğunca artırılabilmesi açısından tersine lojistik ağının etkin bir şekilde tasarlanması önem taşımaktadır.Bu çalışmada bir akümülatör üreticisi için T.C. Çevre ve Orman Bakanlığı tarafından yürürlüğe konan Atık Pil ve Akümülatörlerin Kontrolü Yönetmeliği kapsamındaki yükümlülüklerini yerine getirmesini ve yeni akümülatör üretiminde kullanacağı ikincil kurşunu düşük maliyetlerle temin etmesini sağlamak amacıyla tersine lojistik ağ modeli geliştirilmiştir. Bayiler, toplama merkezleri, geri kazanım tesisleri ve akümülatör üretim tesisinden oluşan 4 düzey-3 aşamalı tersine lojistik ağı, 0-1 karma tamsayılı doğrusal programlama problemi haline getirilmiş, LINGO 13.0 Programında çözdürülmüştür.Atık akümülatör toplama maliyetleri, tesislerin kurulum maliyetleri, stoklama maliyetleri, işleme maliyetleri, zararlı atık bertaraf maliyetleri ve taşıma maliyetlerinden oluşan toplam maliyetleri minimize eden optimum çözüme göre 46 aday toplama merkezinden 3'ünün, 12 aday geri dönüşüm merkezinden 2'sinin açılmasına karar verilmiş ve bu tesisler arasında taşınacak miktarlar belirlenmiştir. Oluşturulan iki senaryo ile de modelin tutarlılığı ve parametre değerlerindeki değişimlere karşı uyumu gösterilmiştir. Ayrıca esas model ile senaryoların toplam maliyet değerleri ve toplam taşıma maliyetleri de kıyaslanmıştır.Anahtar Kelimeler: Tersine Lojistik, Tersine Lojistik Ağ Tasarımı, Atık Akümülatörler, 0-1 Karma Tamsayılı Doğrusal Programlama, LINGO 13.0.Öğe Ürün konumlandırma ve algılama haritaları Niğde'de bireysel bankacılık hizmetleri üzerine bir uygulama(Niğde Üniversitesi, 2004) Büyükkeklik, Arzum; Ecer, FerhatÜrün konumlandırma faaliyetlerinin önemi, pazarlardaki ürün çeşitliliğinin artmasına ve ürünler arasındaki farklılıkların azalmasına bağlı olarak giderek artmaktadır. Ürün konumlandırma, temeli pazarda farklılaşmaya kadar uzanan geniş ve kapsamlı bir konu olarak ön plana çıkmaktadır. Algılama haritaları, işletmelere ürün konumlandırma çalışmalarında faydalı olan görsel bir araçtır. Ürünün fiziksel özelliklerinden çok, tüketici ihtiyaç ve faydalan üzerinde şekillenen algılama haritaları, ülkemizde üzerinde az çalışılmış bir konudur. Bu çalışma, bu alandaki boşluğu doldurmak ve uygulamacılara algılama haritaları ile ilgili yapılacak çalışmalarda yardımcı olmak amacıyla yapılmıştır. Çalışma üç ana bölümde yapılmıştır. Birinci bölümde ürün konumlandırma ve yeniden konumlandırma kavramları hakkında bilgi verilirken, ikinci bölümde ürün konumlandırma faaliyetlerinde etkin bir araç olarak kullanılabilecek algılama haritaları ve algılama haritalarının oluşturulma süreci incelenmiştir. Üçüncü bölümde ise, Niğde'de bireysel bankacılık hizmetlerinin algılama haritaları oluşturulmuştur.