Yazar "Babacan, Ezgi" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe MÜZİKSEL İŞİTME, OKUMA VE YAZMA İLE İLGİLİ GELİŞTİRİLMİŞ ÖLÇME ARAÇLARININ İNCELENMESİ: İÇERİK ANALİZİ ÇALIŞMASI(2019) Soycan, Merve; Babacan, EzgiEğitim, öğretim sürecinde yapılan ölçme ve değerlendirme, yürütülen eğitim programının niteliğini ortaya koymakta önemli bir unsur teşkil etmektedir. Ölçme ve değerlendirme için geliştirilen ölçme araçlarının, eğitimin her alanında olduğu gibi müzik eğitimi alanında da önemi büyüktür. İçeriği ile öğrencilerin ritim duygularını, notaları okuma, duyma ve yazma becerilerini, müziksel bellek ve dikkatlerini geliştirmeyi, müzikalitelerini ve genel müzik başarılarını arttırmayı amaçlayan müziksel işitme, okuma, yazma (MİOY) dersi diğer müzik derslerine de alt yapı oluşturmaktadır. Eğitimde ölçmenin önemi göz önüne alındığında, müzik eğitimi için temel derslerden biri olduğu düşünülen MİOY eğitimi ile ilgili geliştirilmiş ölçme araçlarının önemi ortaya çıkmaktadır. Bu çalışma, MİOY alanında geliştirilmiş olan ölçme araçlarının sistematik olarak incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada tarama yöntemi kullanılmış, doküman incelemesi yoluyla elde edilen veriler içerik analizi kullanılarak çözümlenmiştir. Çalışmada kullanılacak olan kaynakları belirlemek amacıyla, literatür taraması yapılmış; konu ile ilgili yalnızca yurtiçi çalışmalar, YÖK tez veri merkezinden ulaşılabilen kaynaklar, yayımlanmış makaleler ve yazarı ile iletişime geçilerek ulaşılan ölçme araçları (n=22) çalışma kapsamına alınmıştır. Araştırmada yurt içi kaynaklardan ulaşılabildiği kadarıyla, MİOY alanında geliştirilmiş olan ölçme araçlarının yayın yılına, yayın türüne, örneklem grubuna, soru şekline, içeriğine ve geçerlik-güvenirliğine göre dağılımı tablolaştırılarak incelenmiştir.Öğe The Effect of Online Application on Academic Achievement and Attitude in Musical Hearing Reading and Writing (MHRW) Lesson*(Hacettepe Univ, 2023) Soycan, Merve; Babacan, EzgiThis research was conducted to reveal the effect of the online application on academic achievement and attitude in the musical hearing reading and writing lesson and to determine the students' opinions about the application. The research was organized in a semi-trial model with a pretest, posttest paired control group pattern, and the study group consisted of 24 first-class students of the department of music education. The data were obtained with the attitude scale towards the musical hearing reading and writing lesson developed by the researcher, the academic achievement test, and a semi-structured interview form to determine student views on the online practice. As a result of the research, it was concluded that the online application was effective on the academic achievements and attitudes of the students who received professional music education in the musical hearing, reading and writing lesson. However, student views on online practice are also in line with academic achievement and attitude results. Online application work; Providing a visual, auditory, and interactive learning environment by providing equal opportunity and individual work in education, the student's decision to learn time, working in a comfortable environment where the student can be farther away from some worries such as the wrong answer while working alone, and in a fun working environment It is thought that it will support learning and increase academic achievement.