Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Bahar, Sinan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Sınıf öğretmenlerinin ve sınıf öğretmenliğinde okuyan öğrencilerin görsel sanatlar ile ilgili görüşleri
    (Niğde Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2011) Bahar, Sinan; Akın, Nalan Okan
    Bu araştırma; sınıf öğretmenlerinin ve sınıf öğretmenliği öğrencilerinin İlköğretim Görsel Sanatlar Dersi ile ilgili görüşleri alınarak hazırlanmıştır.Araştırma için gerekli olan veriler, Niğde ili merkez ilçede ve köylerde yer alan 17 ilköğretim okulunda görev yapan 50 sınıf öğretmeni ile Niğde Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği dördüncü sınıf öğrencisi 50 kişiden elde edilmiştir. Sınıf öğretmenlerinin ve sınıf öğretmenliğinde okuyan öğrencilerin Görsel Sanatlar Dersi ile ilgili görüşlerinin belirlenmesi amaçlanan bu araştırma, tarama modelinde nitel bir çalışmadır.Araştırma sonucunda elde edilen sonuçları kısaca şöyle özetleyebiliriz;Sınıf öğretmenleri ve sınıf öğretmenliği dördüncü sınıf öğrencileri, Görsel Sanatlar Dersi Programının içeriğinin yoğun ve haftada bir saatlik derste yeni programın içeriğinin uygulanamayacağını belirtmişlerdir. Katılımcıların büyük çoğunluğu velilerin Görsel Sanatlar Dersine karşı ilgisiz olduğunu söylerken, katılımcılardan bazıları kendilerini bu derse karşı yetersiz bulmaktadırlar. Öğretmenlerin ve sınıf öğretmenliği öğrencilerinin büyük bir kısmı, Görsel Sanatlar Dersine branş öğretmenlerinin girmesi gerektiğini, ders saatinin arttırılmasının gerektiğini, öğretmenlere hizmet içi eğitim verilmesi ve eğitim fakültelerinde dersin eğitim kalitesinin arttırılmasının gerektiğini dile getirmişlerdir.Bu sonuçlara dayalı olarak; Görsel Sanatlar Dersinin kapsam ve içeriği konusunda öğretmenlere hizmet içi eğitim seminerleri düzenlenebileceği, öğretmen adaylarının hizmet öncesinde Görsel Sanatlar Dersi yeterliliklerini arttırabilmelerine yönelik olarak kuramsal ve uygulamalı olarak düzenlemeler yapılabileceği, Görsel Sanatlar Dersi Programı ulusal anlamda tekrar gözden geçirilerek, programın uygulanabilirliğinin arttırılabileceği önerilmiştir.

| Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Merkez Yerleşke Bor Yolu 51240, Niğde, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim