Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Bolat, Muhammet Esat" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Tüketicilerin demografik özelliklerinin ve marka tercihlerinin marka değeri üzerinde oluşturduğu farkındalığın belirlenmesi: Cep telefonu sektörü üzerine bir araştırma
    (Niğde Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015) Bolat, Muhammet Esat; Akın, Murat
    Günümüzde işletmelerin çokluğu ve gelişen teknolojinin getirdiği yoğun rekabet ortamı sonucunda marka kavramı oldukça önemli bir yer tutmaktadır. Farklılık yaratma, tüketici sadakati kazanma, marka değerini artırma gibi hususlar işletmelerin olmazsa olmazları haline gelmiştir. Bunun bir sonucu olarak, işletmelerin yarattığı markalara dair tüketici nezdinde bir imaja sahip olması oldukça önem arz etmektedir. Tüketiciler diğer şartların yanında, bir markanın oluşturduğu imaj ile de tercihlerini belirlemekte, aynı markayı daha sonra tekrar tercih etmektedirler. Bu çalışmanın amacı tüketicilerin cep telefonu marka tercihleri ve demografik özelliklerinin marka değerini oluşturan boyutlar itibariyle farklılığa yol açıp açmadığının belirlenmesidir. Bunun için öncelikle marka kavramı, marka çağrışımı kavramı, marka imajı ve cep telefonu pazarlamasıyla ilgili literatür taraması yapılmış, daha sonra saha çalışması yapılmış ve elde edilen verilerle de tüketicilerin cep telefonu marka tercihleri ve demografik özelliklerinin marka değerini oluşturan boyutlar itibariyle farklılığa yol açıp açmadığı ölçülmüştür. Araştırma modeli, Aaker’in geliştirdiği marka değeri modeli temel alınarak geliştirilmiştir. Saha çalışması Uşak ili, Uşak Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencileri üzerinde, anket yoluyla gerçekleştirilmiştir. Anket çalışması Haziran 2015 tarihinde, 400 öğrenciye uygulanmıştır. Toplanan veriler SPSS for Windows 18.0 programı yoluyla analiz edilmiştir.

| Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Merkez Yerleşke Bor Yolu 51240, Niğde, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim