Yazar "Borazan, Halil" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulundaki öğrenim gören bayan öğrencilerin fiziksel aktivite düzeyleri(Niğde Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015) Borazan, Halil; İri, RüçhanBu çalışmanın amacı, Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda öğrenim gören bayan öğrencilerin fiziksel aktivite düzeylerinin belirlenmesidir. Araştırmaya 2012-2013 eğitim-öğretim yılında Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda 3 farklı bölümde öğrenim gören (Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği= 90, Antrenörlük Eğitimi= 88 ve Spor Yöneticiliği= 43) 221 öğrenci gönüllü olarak katılmıştır. Katılımcıların boy ortalamaları 1.64±0.16m., vücut ağırlığı ortalamaları 56.19±8.38 kg ve beden kitle indeksi ortalamaları 20.51±2.94 kg/m2 olarak hesaplanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Uluslararası Fiziksel Aktivite Anketi kullanılmıştır. Bunun yanında araştırmada katılımcıların ağırlık, boy, beden kitle indeksi (bki), sağ ve sol el pençe kuvveti, esneklik, yağ, anaerobik güç, kuvvet ve MET değerlerine ilişkin verileri alınmıştır. Elde edilen veriler SPSS 18.0 programı ile analiz edilmiştir. Araştırmada verilerin analizinde tanımlayıcı istatistiklerden yararlanılmıştır. Bunun yanında yapılan çoklu karşılaştırmalarda tek yönlü varyans analizi (One way Anova) ve varyansın kaynağını hesaplamak amacıyla da Scheffe testi kullanılmıştır. Araştırmada; ağırlık, boy, beden kitle indeksi (bki), esneklik, yağ yüzdesi, anaerobik güç bakımından öğrenciler arasında anlamlı bir farklılığa rastlanmazken, sağ ve sol el pençe kuvveti, kuvvet ve MET değerleri açısından anlamlı farklılıkların olduğu görülmüştür. Sonuç olarak; fiziksel aktivite ve fiziksel özellikler bakımından antrenörlük eğitimi bölümü öğrencilerinin daha yüksek ortalamaya sahip oldukları ve en düşük ortalamaya sahip olan grubun ise spor yöneticiliği bölümü olduğu görülmüştür.