Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Borazan, Sevilay" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Yapılandırmacılığa göre Türkçe öğretimi ikinci kademe ders kitaplarında nasihatname ve vasiyetname türlerinden faydalanma yolları
    (Niğde Üniversitesi, 2010) Borazan, Sevilay; Çınar, Bekir
    ?Yapılandırmacılığa Göre Türkçe Öğretimi İkinci Kademe Ders Kitaplarında Nasihatname ve Vasiyetname Türlerinden Faydalanma Yolları? başlıklı çalışmamızda Türkçe ders kitapları incelenmiş, nasihatname ve vasiyetname türleri kullanılarak yeni metin önerilerinde bulunulmuştur. Nasihatname insanları iyiye, doğruya yönlendiren öğütlerin anlatıldığı türdür. Vasiyetname ise insanların ölürken söyledikleri sözlerin, verdikleri öğütlerin anlatıldığı türdür. Türk edebiyatının başlangıcından bu yana erdemli bir toplum oluşturmak ve ahlaki açıdan yetkin insanlar yetiştirmek için nasihate ve vasiyete büyük önem verilmiş ve bu yönde eserler vücuda getirilmiştir. Türk edebiyatının ilk yazılı kaynaklarından olan Orhun Yazıtları'ndan günümüze kadar nasihat var olagelmiştir. İlk Türk İslam eserlerinde nasihatin ve vasiyetin her çeşidini görmek mümkündür. Türk halk edebiyatında da nasihate ve vasiyete gereken önem verilmiştir. Tekke şairlerinin yanı sıra saz şairlerinin şiirlerinde de sosyal ve ahlaki nasihat örnekleri mevcuttur. Türk edebiyatında da özellikle İranlı şair Feridüddin Attar' ın Pendname adlı eserinin etkisiyle nasihatname veya pendname adı ile müstakil eserler neşredilmiştir. Bu tezde eski Türk edebiyatı ve Türk halk edebiyatı ürünlerinden nasihatname ve vasiyetname özelliği gösterenler incelenmiştir. Bu eserlerden ikinci kademe Türkçe ders kitaplarına uygun olacak şekilde metin önerilerinde bulunulmuştur. Metinler Yapılandırmacı eğitim yaklaşımına ve şu an uygulanan programa uygun olarak oluşturulmuştur. Daha sonra bu metinlere etkinlikler yapılmıştır. Bu etkinlikler oluşturulurken öğrenci seviyesine uygunluğa, davranışa dönük etkinlikler olmasına, Türkçe dersinin özel amaçlarına hizmet etmesine dikkat edilmiştir. Bu tezde ikinci kademe Türkçe ders kitaplarının hem yapılandırmacı yaklaşıma uygun olması hem de edebi yönden zengin metinlerden oluşması amaçlanmıştır.Anahtar Kelimeler: Türkçe öğretimi, nasihat, nasihatname, vasiyet, vasiyetname, divan edebiyatı, halk edebiyatı, yapılandırmacılık.

| Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Merkez Yerleşke Bor Yolu 51240, Niğde, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim