Yazar "Bozkurt, Emre" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İmam hatip ortaokullarında öğrenim gören 8. sınıf öğrencilerinin Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersine yönelik tutumların incelenmesi(Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, 2022) Bozkurt, Emre; Körükcü, Melekİmam Hatip Ortaokullarında öğrenim gören 8. Sınıf öğrencilerinin Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersine yönelik tutumların incelenmesinin amaçlandığı bu çalışma, 2021-2022 eğitim öğretim döneminde Aksaray ili genelinde bulunun yedi İmam Hatip Ortaokulunda öğrenim görmekte olan 389 (240 kız, 149 erkek) 8. Sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma nicel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama metodu kullanılarak yürütülmüştür. Araştırmanın problem cümlesi "İmam Hatip Ortaokullarında öğrenim gören 8. Sınıf öğrencilerinin Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersine yönelik tutumları ne düzeydedir?" olarak belirlenmiştir. İmam Hatip Ortaokullarında öğrenim gören 8. Sınıf öğrencilerinin Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarih ve Atatürkçülük dersine yönelik tutumları "Cinsiyet, Anne Eğitim Düzeyi, Baba Eğitim Düzeyi ve Yaşanılan Yerleşim Birimi" değişkenlerine göre incelenmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak Yeşiltaş ve Yılmazer (2015) tarafından geliştirilen "Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersine Yönelik Tutum Ölçeği" ile araştırmacı tarafından geliştirilen "Kişisel Bilgi Formu" kullanmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde IBM SPSS 24.0 paket programı kullanılmıştır. Cinsiyet değişkeninin analizinde bağımsız örneklem için t-testi, anne eğitim düzeyi, baba eğitim düzeyi ve yaşanılan yerleşim birimi değişkenlerinin analizinde ise tek yönlü varyans analizi One- Way Anova kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda İmam Hatip Ortaokullarında öğrenim gören 8. Sınıf öğrencilerinin Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersine yönelik tutumlarının yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Alt problemlere ilişkin yapılan istatistiksel analizler sonucunda cinsiyet ve baba eğitim düzeyi değişkenlerine göre tutum puanları arasında anlamlı bir farklılığın olmadığı bulgusuna ulaşılmıştır. Anne eğitim düzeyi ve yaşanılan yerleşim birimi değişkenlerine göre tutum puanlarının istatistiksek açıdan anlamlı farklılığın olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Anne eğitim düzeyi değişkenine göre annenin eğitim düzeyi azaldıkça öğrencinin derse yönelik tutumunun arttığı tespit edilmiştir. Yaşanılan yerleşim birimi değişkenine göre yerleşim birimi küçüldükçe öğrencinin derse yönelik tutumunun arttığı tespit edilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgular doğrultusunda çeşitli öneriler bulunulmuştur.