Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Bulut, Damla" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Development of a Self-Efficacy Scale toward Piano Lessons
    (Edam, 2017) Kurtuldu, M. Kayhan; Bulut, Damla
    This study aimed to develop a valid and reliable scale to determine students' levels of self-efficacy toward piano lessons. The sample consisted of 456 university-level piano students enrolled in Music Education programs. Experts in language and the field of music were consulted to establish content validity of the items included in the scalar survey applied as a research instrument. Furthermore, a KMO (Kaiser-Meyer-Olkin) sample adequacy test was carried out in the data analysis phase; Bartlett's test was applied to specify the level of factorability for the scale; a principle components factor analysis and confirmatory factor analysis were carried out for the items in the scale; the total correlation of the items was determined; and correlation measurements between subtitles and total points of the scale were performed. In addition, the Cronbach's Alpha coefficient test was applied to determine the scale reliability. To specify the internal consistency and reliability of the scale, the alpha test focused on subtitles, in particular. Additionally, test-retest, test reliability, split-half and cross-validation analyses were carried out to test the validity and reliability of the scale. At the conclusion of these analyses, the Piano Lesson Self-Efficacy Scale was accepted as a valid and reliable measurement tool.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Ortaokul Öğrencilerinin Müzik Dersine Yönelik Görüşleri (Niğde İli Örneği)
    (2016) Bulut, Damla; Gülsoy, Yasemin
    Araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin müzik dersine ilişkin görüşlerini “Niğde İli Örneği”üzerinden belirlemek, bu görüşler doğrultusunda öğrencilerin mevcut müzik derslerine yönelik tutumlarınıortaya koymak ve etkili bir müzik dersi için öneriler geliştirmektir. Araştırma betimsel niteliktedir. İlgiliveriler uzman görüşleri doğrultusunda araştırmacılar tarafından geliştirilen yapılandırılmamış görüşmeformu ile toplanmıştır. Elde edilen nitel verilerin çözümlenmesinde içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmanınevrenini 2012-2013/2013-2014 eğitim öğretim yıllarında Niğde İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlıortaokullarda öğrenim gören öğrenciler, örneklemini ise; bu öğrenciler arasından tesadüfî örneklem yoluylaseçilen Alparslan, Kemal Aydoğan, 19 Mayıs, 23 Nisan Havacılar, Selçuk, Atatürk ve CumhuriyetOrtaokullarının 5, 6, 7 ve 8. sınıfında öğrenim gören 644 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma bulgularıdoğrultusunda; Ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin çoğunluğunun müzik dersini zevkli bulduğu, müzik dersini vemüzik öğretmenini sevdiği; Ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin çoğunluğunun müzik dersini sevdiği, müzikdersini eğlenceli ve önemli bir ders olarak gördükleri; Ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin çoğunluğunun müzikdersini sevdiği, müzik dersini eğlenceli buldukları ve müzik dersi ile ilgili davranışlarını olumlu olarakgördükleri; Ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin çoğunluğunun müzik dersini sevdiği, müzik dersini rahatlatan veönemli bir ders olarak gördükleri sonuçlarına ulaşılmıştır. Ayrıca ortaokul 5, 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerininkonuya ilişkin görüşlerinin ders, öğretmen ve öğrenci odaklı olduğu, bu görüşlerin de büyük çoğunlukladuyuşsal alana yönelik olduğu tespit edilmiştir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    The opinions of students in secondary school about music lesson (Niğde province sample)
    (Ankara University, 2016) Bulut, Damla; Gülsoy, Yasemin
    The aim of research is to determine the opinions of secondary school students in Niğde District about music lesson, and show the current status of available music lessons and also bring forward a proposal for music lessons. Research is descriptive quality. Related data has been collected through unstructured interview form that was developed by researchers according to ideas of specialists. In the analysis of qualitative data, content analysis has been used. The universe of research consists of secondary school students who keeps learning during the education periods of 2012-20013/2013-2014 in secondary schools of Niğde Province under authority of Directorate of National Education; the sample of research consists of 644 students, who have been randomly selected and study in 5th, 6th, 7th and 8th classes from secondary schools Alparslan, Kemal Aydoğan, 19 Mayıs, 23 Nisan Havacılar, Selçuk, Atatürk and Cumhuriyet. According to findings in this research, the majority of students in 5th class of secondary school finds music lesson pleasurable, loves music lesson and music teacher; the majority of students in 6th class likes music lesson and finds music lesson important and funny; the majority of students in 7th class of secondary school likes music lesson, finds music lessons funny and music lessons related behaviors they see as positive; the majority of students in 8th class likes music lesson and finds music lesson relaxing and important. Moreover, the opinions of students from classes 5, 6, 7 and 8 of secondary school depend on lesson, teacher and student, so that these ideas focus on affective field. © 2016, Ankara University. All rights reserved.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    The problems of piano teachers in fine arts and sports high schools and the solution offers
    (ELSEVIER SCIENCE BV, 2012) Bulut, Damla; Bulut, Ferit; Ilhan, AC
    In this study, it is aimed at determining the problems of piano teachers in Fine Arts and Sports High Schools (FASHS) during the piano education and offer solutions to resolve these problems. In the view of research findings, it has been fixed that the teachers in FASHS generally meet the problems that come from the students in piano education, physical conditions of FASHS, school books in FASHS piano education and the programme of piano education in FASHS, and the solutions have been offered to resolve these problems. (C) 2012 Published by Elsevier Ltd. Selection and/or peer review under responsibility of Prof. Ayse Cakir Ilhan
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    X. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu Bildiri Kitabı 25-27 Nisan 2012
    (Niğde Ömer Halisdemir Universitesi, 2012) Bulut, Damla; Temiz, Ebru; Bulut, Ferit; Aydıner Uygun, Mehtap
    Ülkemizdeki müzik eğitiminin her yönü ile her kademe ve aşamada yaşadığı problemleri bilimsel bir platformda sunarak paylaşmaktır.Yapılan paylaşım ile belirlenen problemlere çözüm ve öneriler sunmak, müzik eğitimi alanında bulunduğumuz noktadan başlayarak ileriye dönük olarak yapılacak bilimsel çalışmalara katkıda bulunmak ve bu doğrultuda Ülkemiz müzik eğitimine hizmet etmek en büyük hedefimiz olacaktır...

| Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Merkez Yerleşke Bor Yolu 51240, Niğde, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim