Yazar "Can, Emine" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Liselerde kimya öğretmenlerinin kimya eğitim programını uygulamalarıyla ilgili sorunları ve çözüm önerileri (Kayseri ili örneği)(Niğde Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2011) Can, Emine; Özkan, RecepKimya eğitiminin farklı boyutları farklı araştırmalarda incelenmiştir. Kimya eğitiminin gelişmesine katkıda bulunmak için, öğrenme düzeylerinin derinlemesine incelenmesi gerekmektedir.Kimya, fen bilimleri içerisinde maddeyi ve yapısını inceleyen bir bilim dalıdır. Kimya, maddenin deneyler yardımıyla özelliklerini belirleyip, olayların gözlenmesini sağlayan deneysel kimya ve deney yoluyla bulunan sonuçları bir sistem içinde birleştiren, doğruluğunu kontrol edip formül ve prensipleri koyan bir bilim dalıdır.Liselerde Kimya Eğitim Programının uygulamalarıyla ilgili sorunlar ve çözüm önerileri nelerdir? sorusu bu araştırmanın problemi olarak seçilmiştir. Kimya öğretmenlerinin görüşlerine göre kimya dersi eğitim programına göre yürütülen kimya öğretimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları ortaya çıkarmak ve bu sonuçlara göre çözüm önerileri geliştirmek tezin amacını oluşturmuştur. Araştırmada betimsel nitelikte bir süreç izlenmiş ve tarama yönteminden yararlanılarak sonuçlar ortaya konulmuştur. Araştırmada niteliksel araştırma yöntemlerinden görüşme tekniğinden yararlanılmıştır. Bu araştırmada Kayseri ilinde bulunan ortaöğretim kurumlarında görev yapan 25 kimya öğretmeniyle tezin amaçları başlığı altında belirlenen sorulara göre hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır.Kimya dersi eğitim programı genel anlamda yeterli ancak sınıflar düzeyinde incelendiğinde bazı tutarsızlıklar olduğu öğretmenler tarafından belirtilmektedir. Sınav sistemi, malzeme eksikliği ve öğrencilerin isteksizliği gibi nedenlerle kimya laboratuarları etkili düzeyde kullanılmamaktadır. Öğretmenler basılan kitapları esas almakta ve dönemin sonuna kadar müfredattaki konuları bitirmeye çalışmaktadırlar.Öğretmenlerin genel olarak vurguladığı noktalar; ders saatlerinin müfredatın hedefleriyle uyumlu olmaması, öğretmenlerin müfredat geliştirme ve müfredatı yorumlama bilgilerinin yetersizliği ve bilgilendirme eksikliği hususlarıdır. Kimya öğretmenleri, görev yaptıkları okulun genel performansından etkilendiklerini, özellikle meslek okullarındaki öğrencilerin düzeylerinin yetersiz olduğunu vurgulamışlardır.Kimya müfredatının sürekli gözden geçirilerek geliştirilmesi, geliştirilen müfredata uygun olarak derslerin işlenmesi gereklilik arzetmektedir. Ayrıca derslerin işlenmesinde gerekli olan malzemelerin zamanında eksiksiz olarak temin edilerek okullara ulaştırılması ve laboratuarların ihtiyaca göre yeterince donatılması da önem taşımaktadır.