Yazar "Can, Merve Nur" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Üstbilişe dayalı öğretim yönteminin öğrencilerin üstbilişsel farkındalıkları ve başarıları üzerine etkisi(Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, 2022) Can, Merve Nur; Şahin, Seher MandacıBu çalışmanın amacı, üstbilişe dayalı öğretimin yedinci sınıf öğrencilerinin matematik dersinde çember ve daire konusundaki başarılarına ve üstbilişsel farkındalıklarına etkisini incelemektir. Araştırmada karma araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırma 2020-2021 eğitim öğretim yılında İç Anadolu Bölgesinde iki devlet okulunda öğrenim gören yedinci sınıf öğrencileriyle yürütülmüştür. Öğrencilerin başarılarını ve farkındalık düzeylerini belirlemek amacıyla; Bilişötesi Farkındalık Envanteri, Başarı Testi, Etkinlik Kâğıtları ve Yarı Yapılandırılmış Görüşme gibi veri toplama araçları kullanılmıştır. Nicel veriler SPSS programı ile nitel veriler tematik kodlama ve gruplama ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda üstbilişe dayalı öğretimin öğrencilerin başarıları ve farkındalıklarını arttırdığı sonucuna ulaşılmıştır. Öğrenme ortamlarında üstbilişi destekleyen yöntem ve uygulamalara yer verilmesinin öğrencilerin; başarılarında, kendini izleme, planlama, öz değerlendirme ve işbirlikli öğrenme beceri ve motivasyonlarına ilişkin farkındalıklarında olumlu yönde etkisi olduğu düşüncesine varılmıştır.