Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Ceyhan, Fethullah" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Fen öğretmenlerinin sınıf içi uygulamalarında bağlamsal faktörlerin rolü
    (Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018) Ceyhan, Fethullah; Mutlu, Mehmet
    Bu çalışmanın amacı, fen öğretmenlerinin sınıf içi uygulamalarında bağlamsal faktörlerin rolünü tespit etmektir. Amaç kapsamında her biri bağlamsal faktörler içerisinde yer alan okul fiziki şartları, müfredat, meslektaş ilişkisi, okul yöneticisi ilişkisi, merkezi sınavlar ve mesleki deneyim bağlamları doğrultusunda fen öğretmenlerinin sınıf içi uygulamalarında bağlamsal faktörlerin rolünün ne olduğu sorusuna cevap aranmaya çalışılmıştır. Bu amaca ulaşmak adına araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji (olgubilim) deseninden faydalanılmıştır. Çalışma, Niğde iline bağlı devlet okullarında görev yapmakta olan beş ortaokul fen öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama sürecinde yarı-yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğretmenlerin yaşadıkları problemlerin başında okulun maddi imkânsızlıktan dolayı fen laboratuvarlarının olmaması, malzeme eksikliklerinin olması, sınıfların sıcaklığının düşük olması ve eğitim kalitesinin bu durumdan olumsuz etkilenmesi gelmektedir. Fen öğretmenleri tarafından en çok vurgulanan konuların arasında müfredatın çok sık aralıklarla değişmesi, yeni müfredata göre konuların işlenmesi açısından zamanın yetersiz olması ve kazanımların tam olarak öğrenciler tarafından benimsenememesi yer almaktadır. Bununla beraber, öğretmenler merkezi sınavlar kapsamında yer alan konulara yönelik çıkan soru türleri ve tarzlarının okul derslerinden farklı olması gerektiğini belirtmişlerdir. Öğretmenler, hayatlarının bir bölümünde idarecilerle sıkıntı yaşadıklarını ve yaşadıkları sıkıntıların onların derslerdeki motivasyonlarını ve isteklerini düşürdüğünü belirtmekle beraber bu durumun öğrencilerin akademik başarılarını da olumsuz etkilediğini ifade etmişlerdir. Son olarak öğretmenlerin görüşlerine göre, mesleki deneyiminin öğretmenlere kazandırdığı en önemli özelliklerin; sınıf yönetimi, tecrübe ve bilgi birikimi olduğu ifade edilmiştir. Uygulama farklı il ve ilçelerde tekrar edilerek sonuçların daha güvenilir olması sağlanabilir. Bu uygulama farklı branşlardaki öğretmenler ile uygulanarak çalışmalar karşılaştırılabilir.

| Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Merkez Yerleşke Bor Yolu 51240, Niğde, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim