Yazar "Ceylan, Nilay" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Sınıf öğretmenlerinin matematik öğretimi kaygıları ile örgüt iklimi algıları arasındaki ilişki(Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019) Ceylan, Nilay; Kılıç, Remzi; Gökçe, SemirhanBu araştırmada, sınıf öğretmenlerinin matematik öğretimi kaygıları ile örgüt iklimi arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma ilişkisel tarama modeli yöntemiyle oluşturmuştur. Araştırmanın evrenini 2016–2017 eğitim-öğretim yılında Kayseri ilinin Melikgazi, Kocasinan ve Talas ilçelerinde görev yapan sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmada seçkisiz örnekleme yöntemlerinden küme örneklemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklem grubunu 32 okuldan 513 sınıf öğretmeni olarak belirlenmiştir. Araştırmada 3 farklı veri toplama aracı kullanılmıştır. Sarı (2014) tarafından geliştirilen 23 madde 5 alt boyuttan oluşan "Sınıf Öğretmenlerinin Matematik Öğretimi Kaygı Ölçeği", Yılmaz ve Altınkurt (2013) tarafından geliştirilen 39 madde 6 alt boyuttan oluşan "Örgütsel İklim Ölçeği" ve "Kişisel Bilgi Formu" dur. Araştırma sonuçlarına göre sınıf öğretmenlerinin matematik öğretimi kaygı düzeylerinin orta-düşük düzeyde olduğu görülmüştür. Ayrıca sınıf öğretmenlerinin matematik öğretim kaygılarının görev yapılan okulun sosyo-ekonomik düzeyi, mesleki deneyim ve okutulan sınıf düzeyi değişkenlerine göre farklılaştığı saptanmıştır. Sınıf öğretmenlerinin örgüt iklimi algılarında ise görev yapılan okulun sosyo-ekonomik düzeyi ve mesleki deneyim değişkenlerine göre anlamlı farklılık saptanmıştır. Ayrıca sınıf öğretmenlerinin matematik öğretimi kaygıları ile örgüt iklimi algıları arasında düşük düzeyde bir ilişki olduğu saptanmıştır. Sınıf öğretmenlerinin matematik öğretimi kaygıları ve örgüt iklimine algılarında cinsiyet ve hizmet için eğitim alma değişkenlerine göre anlamlı farklılık bulunmamıştır.