Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Ceylan, Sinan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının toplumsal cinsiyet algılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
    (Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, 2022) Ceylan, Sinan; Yazıcı, Kubilay
    Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının toplumsal cinsiyet algı düzeylerinin incelenmesinin amaçlandığı çalışma, 2021-2022 eğitim-öğretim döneminde Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı'nda 1-4.sınıflar arasında öğrenim görmekte olan 151 (106 Kadın, 45 Erkek) öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma nicel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama modeli kullanılarak yürütülmüştür. Araştırmanın problem cümlesi "Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının toplumsal cinsiyet algı düzeyleri nasıldır?" olarak belirlenmiştir. Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının toplumsal cinsiyet algı düzeyleri "Cinsiyet, Sınıf, Aile Gelir Düzeyi, Kişisel Gelir Düzeyi, Mezun Olunan Lise Türü, Anne Eğitim Düzeyi, Baba Eğitim Düzeyi, Kardeş Sayısı ve Yetiştiği Yerleşim Birimi" değişkenleri esas alınarak incelenmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak Altınova ve Duyan (2013) tarafından geliştirilen "Toplumsal Cinsiyet Algısı Ölçeği" ile araştırmacı tarafından geliştirilen "Kişisel Bilgi Formu" kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde IBM SPSS 24.0 paket programı kullanılmıştır. Cinsiyet değişkenin analizinde bağımsız örneklemler için t-testi, sınıf, aile gelir düzeyi, kişisel gelir düzeyi, mezun olunan lise türü, anne eğitim düzeyi, baba eğitim düzeyi, kardeş sayısı ve yetiştiği yerleşim birimi değişkenlerinin analizinde ise tek yönlü varyans analizi One-Way Anova kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda sosyal bilgiler öğretmen adaylarının toplumsal cinsiyet algı düzeylerinin yüksek olduğu soncuna ulaşılmıştır. Alt problemlere ilişkin yapılan istatistiksel analizler sonucunda sosyal bilgiler öğretmen adaylarının toplumsal cinsiyet algı düzeyleri ile cinsiyet ve kişisel gelir düzeyi değişkenleri arasında istatistiksel açıdan anlamlı farklılığın olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Katılımcıların sınıf, aile gelir düzeyi, mezun olunan lise türü, anne eğitim düzeyi, baba eğitim düzeyi, kardeş sayısı ve yetiştiği yerleşim birimi değişkeni ile toplumsal cinsiyet algı düzeyleri arasında ise istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılığın olmadığı bulgusuna ulaşılmıştır. Cinsiyet değişkeninde kadın öğretmen adaylarının toplumsal cinsiyet algı düzeylerinin erkek öğretmen adaylarına kıyasla daha yüksektir. Kişisel gelir düzeyi değişkeninde, 2000tl ve altı bir gelir düzeyine sahip olan öğretmen adayları ile 2001tl-3000tl arası bir gelire sahip olan öğretmen adaylarının toplumsal cinsiyet algı düzeylerinin 5000tl ve üzeri gelire sahip olan öğretmen adaylarına kıyasla daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgular ışığında çeşitli öneriler sunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler, Toplumsal Cinsiyet, Algı, Öğretmen Adayları.

| Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Merkez Yerleşke Bor Yolu 51240, Niğde, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim