Yazar "Cihan Polat" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Tüketicilerin Perakende Mağaza Tercihini Etkileyen Faktörler: Niğde İli Örneği(2007) Cihan Polat; Banu KülterTeknolojik gelismeler, hızlı nüfus artısı, sosyo-ekonomik ve kültürel yapıda meyadana gelen değisim, tüketici ihtiyaçlarındaki farklılıklar yeni bir tüketim kültürü olusturmustur. Tüketicilerin hızla değisen istek ve ihtiyaçlarına cevap verebilmek amacıyla yeni satıs kanalları olusmaktadır. Perakende zincir mağazaları ile hipermarketlerin sayılarındaki hızlı artıslar, market birlesmeleri, büyük ulusal grupların perakende sektörüne girmesi ve uluslar arası grupların yeni pazarlara yönelmeleri perakende sektöründeki rekabeti ciddi olarak etkilemektedir. Bu çerçevede, perakendeci mağazalar açısından tüketicilerin tercih nedenlerinin tesbiti son derece önemli bir hal almaktadır. Bu çalısma, Niğde sehir merkezindeki market ve süpermarketlerden alısveris yapan tüketicilerin söz konusu mağazalarda aradıkları özellikleri ve bu özelliklere verdikleri önem derecelerini belirlemek, değisen tüketici davranısları ve aranılan mağaza özellikleri kapsamında Niğde’deki tercih faktörlerinin literatürde belirlenen tercih faktörleri ile benzerlik gösterip göstermediklerini veya ne derece benzerlik gösterdiklerini tespit etmek amacını tasımaktadır.












