Yazar "Delikara, Ali" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Okul Şarkılarının Caz Armonisi İle Eşliklenmesine Yönelik Örnek Çalışma(2024) Dayanıçlıer, Bilal Uğur; Delikara, AliBu araştırmada okul şarkılarının piyano ile eşliklendirilmesinde caz armonisi kullanımının aşama ve yöntemleri gösterilmiştir. Araştırmaya ışık tutması, zemin oluşturması ve bakış açısını derinleştirmesi gerekçeleriyle; okul şarkıları, müzik öğretmeni ve eşlik, caz müziği-armonisi ve popüler eşlik modelleri konuları da ele alınmıştır. Müzik öğretmenlerinin eğitim-öğretim süreçlerinde amaç ve araç işlevleriyle sıklıkla kullandıkları okul şarkılarında eşliklendirilme aşamalarının tespiti için öncelikle Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalı’ndaki Piyano eğitimi ile Armoni ve Eşlik derslerinin içerikleri ve konuyla ilgili kaynaklar incelenmiştir. Araştırmada örneklenen okul şarkısının caz armonisi ile eşliklendirilmesindeki yöntem ve aşamaların uygunluğu konusunda ise uzman görüşlerine başvurulmuştur. Yalın melodisi ve armonik fonksiyonları olan okul şarkılarının caz armonisi kullanmasıyla ritmik ve armonik açıdan farklılık ve zenginlik yaratılabileceği düşüncesiyle yapılan araştırmada, nitel araştırma modellerinden durum çalışması yapılmıştır. Elde edilen bilgilerden yola çıkarak kullanılacak yöntem ve teknikler belirlenmiş, eşlik modeli aşamalandırılmış ve örnek şarkı üzerinde uygulama yapılarak gerekli açıklamalar sunulmuştur. Araştırmada yapılan armonizasyon ve eşliklendirmede izlenen yöntem, temel armoni ve müzik bilgisine sahip bireylerin kavrayabileceği şekilde aktarılmaya çalışılmıştır.Öğe TÜRKİYE’DE MÜZİK TEKNOLOJİLERİ ALANINDA YAPILMIŞ LİSANSÜSTÜ TEZLER(2019) Delikara, AliBu araştırma, Türkiye’de müzik teknolojileri alanındaki lisansüstü tezlerin belirlenereksınıflandırılması amacıyla yapılmıştır. Araştırma taşıdığı amaç, izlenen yöntem vetoplanan verilerin niteliği açısından durum saptamaya yönelik olarak yapılandırılmış betimselbir çalışmadır. Bu araştırmanın kapsamını müzik teknolojileri alanında 1996-2018yılları arasında yapılan, Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tez tarama sayfasından tespit edilipulaşılabilen 109 lisansüstü tez oluşturmaktadır. Araştırma, araştırmacının ulaşabildiğilisansüstü tezlerle, ulaşılan tezlerin anahtar kelimelerinde, başlıkta ve özette yer alanmüzik teknolojilerine ilişkin kavramlar ile sınırlıdır. Müzik teknolojileri; ses üretimi, sentezlenmesi,sesin kaydedilmesi ve dinleyiciye ulaşmasındaki süreçlerin tüm aşamalarınıiçeren disiplinlerarası ve çok boyutlu bir kavramdır. Araştırmada bu durum göz önündebulundurularak çok yönlü tarama yapılmıştır. Bu amaçla lisansüstü tezlere ilişkin verilereulaşmak için YÖK tez tarama merkezinin internet sayfası aracılığıyla “bilgisayar, teknoloji,ses kayıt, dijital, kayıt teknolojileri, ses teknolojileri, müzik teknolojileri, mikrofon,audio, stüdyo, yazılım, internet, interaktif, donanım ve analog” ifadeleri “müzik” konu vealanı ile ilişkilendirilerek kapsamlı bir tarama yapılmıştır. Elde edilen veriler; akademikderecelere, yıllara, üniversitelere, enstitülere, konulara, yazıldığı dile ve tez başlıklarınagöre sınıflandırılmış, frekans/yüzde dağılımları yapılarak incelenmiştir. Bu araştırmadanelde edilen verilerden yola çıkılarak müzik teknolojisi alanında; yüksek lisans tezlerininçoğunlukta olduğu, çalışmaların İstanbul merkezli olduğu ve son 5 yılda artan bir ivmekazandığı, en çok çalışmanın müzik eğitimi ve teknoloji alanında yapıldığı ve enstitü bazındasosyal bilimler enstitülerinin ağırlıklı olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. Araştırmanın,müzik teknolojileri alanında yapılacak araştırmalara rehberlik etmesi ve araştırmacılarakonu seçiminde fikir vermesi bakımından önemli olduğu düşünülmektedir.